Nytkö tuli noutaja? kipu vasemmassa kyljessä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

X marks the spot.

Eli sellaista pistävää kipua vasemman kylkikaaren reunan alta, vähän niin kuin lihaskipua mutta minusta se tulee syvemmältä, ei kuitenkaan milloinkaan selän puolelle. Kipu tuntuu hellittävän, kun venyttelee tmv. jännittää lihaksia, mutta palautuu heti aaltoilevaksi, kun esimerkiksi istuu tai on paikoillaan.

Tuolla alueella ei mitään fataaleja elimiä sijaitse paitsi perna, ja myös eräs mahdollisuus ovat sappikivet, mutta oirekuva ei anna ainakaan vielä oikeutusta niille. Ruoansulatusvaivoja joku ehdotti, mutta en ole lähiaikoina muuttanut ruokavaliotani sellaisella tavalla että se voisi johtua niistä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Bushmaster
Kipu tuntuu hellittävän, kun venyttelee tmv. jännittää lihaksia, mutta palautuu heti aaltoilevaksi, kun esimerkiksi istuu tai on paikoillaan.
.

Tuo kyllä viittaisi lihaskipuun. Ehkä liikunnan vähyyttä. Mutta kannattanee ottaa mieluummin yhteyttä lääkäriin, kuin luottaa minun "diagnoosiini".

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Jos se on haimatulehdus, niin se on erittäin kipeä. Siis niin kipeä, että pitää soittaa ambulanssi, ellei oo ittellä oksikonia tai fentanyyliä...

Niin, siihen voip kuolla ja siitä voipi kehkeytyä diabetes.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Kipu ei ole mitenkään vallitseva vaan sellainen että sen huomaa kun siihen kiinnittää huomiota.

Ruokailu voi vaikuttaa, koska viime viikolla pidin bulkkiviikon, ja söin kirjaimellisesti 2-3 kertaa enemmän päivässä kuin normaalisti.

asdfprkl
Haimasyöpä.

Jos on niin turha mennä edes hakemaan diagnoosia koska kukaan ei ole vissiin vielä parantunut ko. taudista..?

Vierailija

Sullon paksussa suolessa sellaisia taskuja. Niihin hertyy sitä itteään ja suoli ärtyilee vasemman kyljen kohdalta. Mulla sama juttu kolmisen vuotta sitten.
Täydellinen suolen tyhjennys auttaa. Jos meet lekurille,net laittaa sunt peräsuolen tähystykseen.

Vierailija

Aika epätodennäköistä että kyseessä olisi divertikuliitti, kun olen kuitenkin syönyt niin massiivisesti kaikkea kuitupitoista mättöä.

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
Bushmaster

Eli sellaista pistävää kipua vasemman kylkikaaren reunan alta, vähän niin kuin lihaskipua mutta minusta se tulee syvemmältä, ei kuitenkaan milloinkaan selän puolelle. Kipu tuntuu hellittävän, kun venyttelee tmv. jännittää lihaksia, mutta palautuu heti aaltoilevaksi, kun esimerkiksi istuu tai on paikoillaan.

Tuolla alueella ei mitään fataaleja elimiä sijaitse paitsi perna, ja myös eräs mahdollisuus ovat sappikivet, mutta oirekuva ei anna ainakaan vielä oikeutusta niille. Ruoansulatusvaivoja joku ehdotti, mutta en ole lähiaikoina muuttanut ruokavaliotani sellaisella tavalla että se voisi johtua niistä.

Mulla samoja vaivoja aika ajoin esim istuessa ja autolla ajaessa eli viittaisi vain lihaspinteeseen asennosta johtuen? Auttaako kun ojentaudut suoraksi?

Don't give up!

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
konemies
Sullon paksussa suolessa sellaisia taskuja. Niihin hertyy sitä itteään ja suoli ärtyilee vasemman kyljen kohdalta. Mulla sama juttu kolmisen vuotta sitten.
Täydellinen suolen tyhjennys auttaa. Jos meet lekurille,net laittaa sunt peräsuolen tähystykseen.

Joo mulle tehtiin ja "ei mitään" löydetty ja itsekin epäilen et se paksusuolen mutka on vaan niin jyrkkä et siinä puristuu tavarat esim. ilmakuplan avustuksella ja siten tietyssä asennossa painaa ja saa kivun tunteen?

Don't give up!

Vierailija

Kipupaikan haarukointiin kipugeeli on avuksi siinä että onko kipu lähtöisin sisäelimista vai lihaksistosta tai nivelistä. Jos sillä lievittyy, on se pinta-osissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat