Soneran netin nopeus

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mihin katoaa nopeudet, kun 10 mbit vaan nopeus kun pitäisi olla miniminä 50 mbit.

suoraan kaapelilla on 50, tai ennen oli ja nyt langattomalla modeemilla vain 10.

Mihin katoaa nopeudet ja tehot.

Auttaako jos resetoin modeemin.

Sivut

Kommentit (38)

raakeli
Seuraa 
Viestejä64
Liittynyt28.4.2011
tiäremiäs

Auttaako jos resetoin modeemin.

varmasti ehkä

Itselläkin laskee wlanilla 8/1 Mb/s yhteys suurinpiirtein puolee tuosta kerran päivässä ja tämä ilman raskasta kuormitusta. Resetointi auttaa taas päiväksi. Perus modeemi ja laadukas wlan reititin on seuraavaksi hankintalistalla.

Varaktori
Seuraa 
Viestejä777
Liittynyt22.8.2008
Barbaari
Mulla on 10 megan netti joka toimii megan nopeudella.

Paska firma kyseessä. On ihan saatanan raivostuttava projekti soittaa sinne asiakaspalveluunkin. Ei normaali-ihmisen mielenterveys kestä sitä varsinkaan useampaan kertaan.

Joo, siellähän on vastassa puheentunnistuksella toimiva automaatti. Itse teen niin, että kiroilen kunnes automaatti luovuttaa ja puhelu ohjautuu asiakaspalvelijalle. Se on näköjään rakennettu niin, että kone luovuttaa aika nopeasti jos se ei saa järjellisiä vastauksia.

Onneksi ei tarvinnut kuin pari kertaa sinne soitella.

Kulmikkat silmälasinlinssit. Ymmärtäisin, jos lastensadun kuutiopäinen robotti haluaisi sellaiset, mutta ihmiselle ne eivät sovi.
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

Petu
Seuraa 
Viestejä2287
Liittynyt17.3.2005

Ei se tämä Elisan viihde-pakettikaan ole mikään hurraa huuto. Lupasivat 24 megaa nopeudeksi ja käytännössä ollut alle 7 megaa. Tosin, otin tuon vain sen vuoksi, että siinä on mahdollisuus filmien vuokraamiseen. Tiesin, että näihin vanhoihin taloyhtiöihin ei tule hapertuneita kaapeleita pitkin maksimissaa, kun sellainen 8 megaa. Kyllä niitä leffoja voi katsoa, kunhan eivät ole hd-elokuvia. Silloin alkaa pätkimään oikein urakalla. Ainakin sen olen oppinut, että näiden firmojen lupauksiin ja markkinointiin ei kannata luottaa ollenkaan.
Tänne Suomeen pitäisi tulla enemmän näiden internetpalvelujen tarjoajia ulkomailta, jotta tulisi enemmän kilpailua. Nyt täällä on tasan kaksi firmaa, jotka ovat hinnoitteluiltaan suorastaan liikutttavan yksimielisiä ja palvelut ovat yhtä luokattomia kummatkin. Mitä muuta voi odottaa, jos ei ole kilpailua.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Täällä on valokuitu, niin netin hinnoissa ei ole paljon eroja, jos esim. vaihtaisin suoraan 10 megaiseen nopeuteen, niin täällä säästää jonkun 12 euroa.

Lähinä tuo kylkiäisenä tule tietoturva, nostattaa hintaa 8 eurolla.

Nyt on 100 mbtin nopeus 42 euroa ja tietoturvalla 49 euroa.

kaapelilla suoraan tietokoneeseen sain 50 nopeudeksi, mutta en tiedä mitä se nyt on kun Modeeminkin kautta laskenut nopeus 10 megabittiin.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Öhm, mulla on kuitu paikalliselta operaattorilta. Nopeus just nyt 104 / 71 Mbps.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
Saw
Öhm, mulla on kuitu paikalliselta operaattorilta. Nopeus just nyt 104 / 71 Mbps.

Kröhhöhöm. Mulla on tässä reissukoneessa 30 KiB/s / 30 KiB/s mopiili Prkl.

Ei tartte juutuupia kattella, sano. Varsinkaan kun on ruuhka-aikana nopeus tasan 0 KiB/s / 0 KiB/s. Lisäksi yhteys heittää ulos tasaisen epäsäännöllisesti oli vrk.n aika mikä tahansa.

Eläköön mopiili maailma.

- Ubi bene, ibi patria -

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
KBolt
:lol: Tästä ketjusta sais suoraan hyviä soneran mainoksia
Khyll. Olen erittäin tyytyväinen Soneran tarjoamaan mobiliilaajakaistaan Nokian matkaviestimessäni. Ei mene kyykkyyn sielläkään, missä Elisa/Saunalahti on surkealla signaalilla ja katkoo kuin Kolumbus-yhteys modeemiaikaan. Soneran nopeus Nokia-matkaviestimessäni juuri nyt 2.45 / 0.89 Mbps.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Varaktori
Onneksi ei tarvinnut kuin pari kertaa sinne soitella.

Olen joutunut soittelemaan sinne kaikenkaikkiaan parikymmentä kertaa eikä asia tullut vieläkään selväksi. Pää hajonnut ja menettänyt muutaman ihmissuhteen yhteyksien takia. Kuulemma sitä ei voi irtisanoa alan liikkessäkään vaan pitää tehdä sen äänentunnistuksen kautta.

Ongelmatapaukset hoidetaan asiakas väsyttämällä... Irtisanomisesta taas tehdään helvettiä...

Elkää saatana ottako soneran nettiä.

T Hanskanen
Seuraa 
Viestejä222
Liittynyt8.5.2014

Kiinoisaa kun "virittelin" ulkoista antennia nopeudet nousi hiukan, 

Teoreettinen on 21/5 M, eiliseen saakka se on tullut tänne jumalanselän taakse 9/2-12/2,5 M nopeuksilla tässä tämän aamuinen tulos. ( Saunalahti )

SDP on yhteiskunnan versio tietokoneviruksesta.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1766
Liittynyt9.6.2011

Minä maksan Soneran 24/1:stä 30 euroa kuussa, just äsken tekemäni mittauksen mukaan toteutuu 12/0,9. Normaalisti toi huitelee jossain 15:ssä, parhaimmillaan ollu jotain 17 megaa alas joten nyt on kai huono päivä tuolle sitten. Mutta huonompi homma on se että toi on taas alkanut pätkimään jatkuvasti, eli päivittäin. Katkot on muutaman minuutin mittaisia eivätkä toistu mihinkään tiettyyn kellonaikaan tai muutenkaan säännöllisesti. Huonon nopeuden hyväksyn mutta noita katkoksia en siedä lainkaan.

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011

Viime viikon tämä Soneran kännykkäyhteys mateli niin, ettei nettiä voinut käyttää. Tein vikailmoituksen ja soittivat eilen ja kysyivät joko pelittää, pahoitteli  ja sanoi että heillä on ollut joku isompi vika. Valehteli vissiin, koska vaimoni netti pyöri normaalisti. Aika epätasaisia ovat nopeudet täällä saaristossa, johtuu kuulemma siitä että me turistit ylikuormitetaan verkkoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat