Kannatatko Kyllösen tiemaksuhanketta?

Seuraa 
Viestejä5783
Liittynyt3.5.2008
[size=150:3cofzryh]Liikenneministeri Kyllönen aikoo runnoa tiemaksun läpi[/size:3cofzryh]
Julkaistu: 20.10.2011 14:16

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) ei aio perua ajatustaan satelliittipaikantamiseen perustuvista tienkäyttömaksuista, kertoo Keskisuomalainen.

- Vaikka alussa on tullut reippaasti lunta tupaan, järjestelmän kehittämistä jatketaan, Kyllönen vakuuttaa lehdelle.

- En aio antaa periksi. Kiltit tytöt eivät näissä hommissa pitkälle pötki, hän vastaa kritiikkiin.

Kyllösellä on myös uusi arvio järjestelmän hinnasta.

- Kotimainen tekniikka tiemaksujärjestelmän toteuttamiseksi on jo olemassa, eikä sen hinta ole satoja miljoonia vaan kymmeniä miljoonia.

Autoliiton mielestä tiemaksujärjestelmän lopullinen hinta tulisi olemaan moninkertainen.

http://www.iltasanomat.fi/autot/ksml-li ... 19503.html

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Vain tällaisessa idiootti-sossulandiassa voi joku ehdottaa, että autoilijat alkavat maksaa 20 euroa kuukaudessa "oikeudesta" maksaa tiemaksua.

SamBody
Seuraa 
Viestejä5783
Liittynyt3.5.2008

Jotain perverssiä on siinä että 8% kannatuksen saanut puolue voi aivan tosissaan ministerin pallilta ajaa koko kansaa koskevaa valvontahanketta ilman että kukaan valtaapitävistä kyseenalaistaa koko hankkeen mielekkyyttä

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija

Kilometrit olisivat kalliimpia isoissa kaupungeissa ruuhka-aikoina tai silloin, kun joukkoliikenne olisi vaihtoehto.

Eri kaupunkien ruuhkamaksuista

Satelliittivalvonta on turha isovelisysteemi, joka on selvä askel kohti orwelliaanista dystopiaa. Valvontakameroita on jo varmasti riittävästi, miksei niitä voi hyödyntää?

simson
Seuraa 
Viestejä124
Liittynyt22.3.2008

Onneksi koko juttu on teknisesti toteutuskelvoton, joten ei huolta. Pelkästään siirtymäajan (15 v) hanskaaminen on melkomoinen haaste. Vai kuvitteeko ministeri jälkiasennuttavansa kaikkiin vanhoihin autoihin näppärästi uusia härpäkkeitä, ja vielä niin ettei niitä voi irtikytkeä? Miten helvetissä valvotaan pari miljoonaa autoa 24/7 niin että kaikilla on seuranta aktiivisena?

Tietääkö joku miten se on edes teoriassa mahdollista?

Simplex
Seuraa 
Viestejä2708
Liittynyt26.1.2010

Bioanalyytikko, liikenneministeri Kyllönen on nyt selkeästi heittopussina jonkun tahon intohimojen läpiviejänä. Mikäli liikenneministeri Kyllösellä olisi oikeasti selkärankaa, ymmärrystä ja näkemystä, hän ymmärtäisi toppuutella asiaa ajavia intoilijoita ja laittaa autoilijoiden satelliittipaikkanushankkeen jäihin.

Kaupunkien liikenneverkosto on onnistuttu ryssimään jo pari vuosikymmentä sitten, kun ollaan haluttu väen väkisin kaavoittaa asunalueita esim. pääkaupunkiseudulle ilman, että ollaan huolehdittu riittävästä tiekapasiteetistä.

Samoin nykyinen pääkaupunkiseudun joukkoliikenneverkko on toimiva vain silloin, kun joukkoliikenteen yhteydet toimivat siirryttäessä paikasta A paikkaan B. Mikäli matkallla tarvitsee vaihtaa kulkupeliä niin silloin joukkoliikenne ei yleensä enää palvele, vaan joukkoliikenteen käyttäjät pakotetaan joko alistumaan vallitsevaan tilanteseen tai käyttämään omaa autoa. Ainakaan itselläni ei ole suuriakaan intohimoja kuluttaa päivästä parikin tuntia yleisissä kulkuneuvoissa, siirtä kulkuneuvosta toiseen ja odotella sopivien linjojen osumista kohdalle. Mieluummin käytän omaa autoa, ja pystyn liikkumaan ilman muiden laatimia aikatauluja.

Vierailija
Horizontal
Kilometrit olisivat kalliimpia isoissa kaupungeissa ruuhka-aikoina tai silloin, kun joukkoliikenne olisi vaihtoehto.



typerää...
"kun joukkoliikenne olisi vaihtoehto"
mitä se tarkoittaa...

stadissakaan ei kaikkialla pääse kulkemaan julkisilla
kuten moni näistä taksilla matkustavilla tietää...
kun itsekkin matkustavat taksilla...
"on niin kiire... "
niinpä.. tulikos mieleen päättäjille että
meillä muillakin voisi olla kiire...
ja monia tapaamisia päivässä.,..

otetaan esimerkki...
junalla tikkurilasta stadiin...
stadista sporalla meilahteen sairaalaan
2 aikuista...
ja takas...

16e pelkät matkat...
ja aikaa voi mennä matkoihin
helposti 2h...

joukkoliikenne häviää
ajassa-mukavuudessa (ei aikataulua)-hinnassa....
joku vittu mättää..

joukkoliikenne ei vaan toimi
suomessa.. ainakaan stadi-vantaa-esboo
joka alueella... varsinkaan seutuliikenteen
hintoihin nähden...

seutuliikenne hintavertailuu...
- tanssiharrastuksen kallein kustannus on SEUTULIPPU
- leffassa käynti on halvempaa kuin sinne matkustaminen
(jos haluu travellaa seutuliikenteen lipulla)

taksimatkustelun hintavertailuu
- halvemmalla pääsee keskieurooppaan lentokoneella
kuin stadista tikkurilaan taksilla

stadissa varmaan yrittäjät ovat intona
että autolla kauppaan tulevat yritettään karkottaa...
näinhän me elvytettään keskusta...

joukkoliikke toimivaksi...
niin mukavaksi että ei ole järkee
mennä omalla autolla....

oliskohan tämmönen ajatus päättäjille
ihan ylivoimainen...
jos vaikka sijoitettaisiin ne tiemaksusuunnittelu
ja toteuttamis rahat julkiseen liikenteeseen...

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
simson
Onneksi koko juttu on teknisesti toteutuskelvoton, joten ei huolta. Pelkästään siirtymäajan (15 v) hanskaaminen on melkomoinen haaste. Vai kuvitteeko ministeri jälkiasennuttavansa kaikkiin vanhoihin autoihin näppärästi uusia härpäkkeitä, ja vielä niin ettei niitä voi irtikytkeä? Miten helvetissä valvotaan pari miljoonaa autoa 24/7 niin että kaikilla on seuranta aktiivisena?

Tietääkö joku miten se on edes teoriassa mahdollista?


Kyllönen lausuu: "- Kotimainen tekniikka tiemaksujärjestelmän toteuttamiseksi on jo olemassa, eikä sen hinta ole satoja miljoonia vaan kymmeniä miljoonia."
Ok. Suomen autokanta oli about 3.3 miljoonaa vuonna 2010 ja kun jokaiseen ripustetaan tämä "kotimainen tekniikka", arvataan kokonaishinnaksi vaikkapa 50 miljoonaa niin tekniikan kustannus per auto on noin 15 euroa. Kyllönen on siis ottanut selvää, että 15 eurolla saa autoon tekniikan joka mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan, valvonnan, ylläpidon, byrokratian, jne. jne. HAH! Uskoo ken tahtoo, minä en usko tähän yhtään. Nyt alkaa taas verenpaine nousta uhkaavasti, pitää lopettaa ettei suoni ratkea päästä, jatkakaa te muut tästä...

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
Astronomy
simson
Onneksi koko juttu on teknisesti toteutuskelvoton, joten ei huolta. Pelkästään siirtymäajan (15 v) hanskaaminen on melkomoinen haaste. Vai kuvitteeko ministeri jälkiasennuttavansa kaikkiin vanhoihin autoihin näppärästi uusia härpäkkeitä, ja vielä niin ettei niitä voi irtikytkeä? Miten helvetissä valvotaan pari miljoonaa autoa 24/7 niin että kaikilla on seuranta aktiivisena?

Tietääkö joku miten se on edes teoriassa mahdollista?


Kyllönen lausuu: "- Kotimainen tekniikka tiemaksujärjestelmän toteuttamiseksi on jo olemassa, eikä sen hinta ole satoja miljoonia vaan kymmeniä miljoonia."
Ok. Suomen autokanta oli about 3.3 miljoonaa vuonna 2010 ja kun jokaiseen ripustetaan tämä "kotimainen tekniikka", arvataan kokonaishinnaksi vaikkapa 50 miljoonaa niin tekniikan kustannus per auto on noin 15 euroa. Kyllönen on siis ottanut selvää, että 15 eurolla saa autoon tekniikan joka mahdollistaa reaaliaikaisen seurannan, valvonnan, ylläpidon, byrokratian, jne. jne. HAH! Uskoo ken tahtoo, minä en usko tähän yhtään. Nyt alkaa taas verenpaine nousta uhkaavasti, pitää lopettaa ettei suoni ratkea päästä, jatkakaa te muut tästä...



"Kustannuksia" ovat tietysti vain valtiolle tulevat, esim maksujen perimisestä aiheutuvat kustannukset. Se, että sinä ostat, asennat, katsastat ja huollat omaa valvontajärjestelmääsi, on sinun kustannuksesi. Niitä ei lasketa.

Tässä nähdään taas oikein malliesimerkki siitä, miten kumipääpoliitikot ovat "ihmisten turvallisuutta" myyvien firmojen vietävissä. Asentakoot omiin, veronmaksajien rahoilla ostettuihin kännykköihinsä valvontajärjestelmän, jos siltä tuntuu. Silloin veronmaksajat voisivat reaaliajassa seurata, missä kansan palvelijat menevät ja kuinka lujaa.

Vierailija
Denzil Dexter

"Kustannuksia" ovat tietysti vain valtiolle tulevat, esim maksujen perimisestä aiheutuvat kustannukset. Se, että sinä ostat, asennat, katsastat ja huollat omaa valvontajärjestelmääsi, on sinun kustannuksesi. Niitä ei lasketa.



Unohtaa ei myöskään sovi, että joudut sitten vielä maksamaan 10-20 euroa kuukaudessa gps-maksua (tms.) operaattorille. Maksat siis vuokraa siitä, että saat maksaa tienkäyttömaksua.

Asumme sosiaalidemokraattisessa helvetissä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
Carloz
Denzil Dexter

"Kustannuksia" ovat tietysti vain valtiolle tulevat, esim maksujen perimisestä aiheutuvat kustannukset. Se, että sinä ostat, asennat, katsastat ja huollat omaa valvontajärjestelmääsi, on sinun kustannuksesi. Niitä ei lasketa.



Unohtaa ei myöskään sovi, että joudut sitten vielä maksamaan 10-20 euroa kuukaudessa gps-maksua (tms.) operaattorille. Maksat siis vuokraa siitä, että saat maksaa tienkäyttömaksua.

Asumme sosiaalidemokraattisessa helvetissä.


Niin tosiaankin! Mitäpäs jos Kyllönen unohtikin mainita tuon edellä mainitun siirtymäajan, ja että joka vuosi tämän siirtymäajan aikana systeemiin menee 50 miljoonaa? Silloin koko potti alkaa lähennellä miljardia mikä alkaa jo olla enempi realistinen heitto. Vaikka sekään ei tule riittämään, mutta onpahan kustannusrima ainakin niin matalalla että sen ylittää kävellen..

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Voisitte nyt sen verta olla rehellisiä ja tunnustaa, että eniten teitä jurppii se, että tämä mahdollistaa sen, että autolla ei voi enää missään ajaa metriäkään liikennesääntöjen vastaisesti.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009

Pehmennetty viestini valtiovallalle: [size=150:5hqg1bz8]Haistakaa ..... koko valtiovalta ![/size:5hqg1bz8]

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
mvd
Voisitte nyt sen verta olla rehellisiä ja tunnustaa, että eniten teitä jurppii se, että tämä mahdollistaa sen, että autolla ei voi enää missään ajaa metriäkään liikennesääntöjen vastaisesti.

Olen rehellinen: Jos tällanen Kyllönen-tekniikka tulee pakolliseksi, niin autolla ei voi ajaa metriäkään.

EDIT: TS:n uutisen mukaan:
"Euroopan avaruusjärjestön Galileo-satelliitit on laukaistu avaruuteen Etelä-Amerikasta. Kahta satelliittia kuljettaa venäläinen Sojuz-raketti. Satelliitit ovat ensimmäinen osa uutta eurooppalaista paikannusjärjestelmää, jonka on määrä olla kokonaan valmiina vuonna 2020.
Järjestelmästä tulee vaihtoehto Yhdysvaltain satelliitteihin tukeutuvalle gps-systeemille ja venäläiselle Glonassille.
Avaruuteen on määrä lähettää yhteensä 30 Galileo-satelliittia.
TS-STT"

Ilmeisesti tämä Kyllönen-tekniikka tulee samantien perustumaan tähän Galileo-järjestelmään?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat