Seuraa 
Viestejä45973

En löytänyt tästä topicia ainakaan nopeasti katsomalla.
Miltä sivuilta saisi vitamiineja, kalanmaksaöljyjä ja muita ravintoaineita turvallisesti?
Nyt kun olen tajunnut kuinka paljon kaupassa myytävien tuotteet eroavat toisistaan, niin haluan olla varma, että se on hyvää laatua ja netistä tuppaa välillä saamaan halvemmalla.
Olisin kiitollinen vastauksista.

  • ylös 0
  • alas 1

Sivut

Kommentit (55)

Toope
Seuraa 
Viestejä29564

Maallikon ehdotus olisi se, että syö hedelmiä, vihanneksia ja sopivasti liha- ja kalatuotteita unohtamatta kuituja, jos olet terveydestäsi huolissasi. Yleensäkin syö monipuolisesti. Silloin et tarvitse mitään pillereitä. Terveellinen ruokavalio oikeasti on yksinkertaista ja helppoa saavuttaa.

Stressaaminen noista asioista on ehkä vahingollisempaa.

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää." Pommit ja etnojengit? Uusi normaaliko?
"Ei ole tärkeää, kuka tai mikä hallitus lopettaa huonon maahanmuuton Suomeen. Pääasia on se, että joku sen lopettaa."
"Minä kun tyhmänä luulin, että median moniarvoisuus olisi arvokasta, eikä valtamedian samanmielisyys?"

Saw
Seuraa 
Viestejä6251

Vaikka ei pillereitä söisikään, kannattaa silti juoda päivittäin vettä sen verran, mitä joisi jos napsisi pillereitä. Kuitenkin, veden juomista tulee säännöstellä, jos kaljanjuonti on ankaraa.

"- Jos päivässä juo korillisen kaljaa ja vielä nopeasti, natriumpitoisuus laskee varmasti. Kun juomista jatkuu päivästä toiseen, voi tulla vesimyrkytys.
http://www.ksml.fi/erikoissivut/ihana-e ... ssa/812029

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249

Toopen ehdotuksessa on se puute, että on todistettu niin hyvin kuin mahdollista ja on myös institutionaalisesti hyväksyttyä ottaa D-vitamiinia purkista koska sen saanti jää ravinnosta useimmilla suomalaisilla niin heikoksi. Monipuolinen ravinto toki riittää moneen.

Ei kai yhtä paikkaa ole olemassa mistä saisi vain "laaturyynejä". Esimerkiksi consumerlabs jenkeissä tekee ns- riippumattomia testejä ravintolisistä, niiden tuotemerkintöjen paikkansapitävyydestä ja tyypillisimmistä haitta-ainejäämistä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Lähinnä noita suomalaisia sivuja ajattelin, kun niistä on täällä muistaakseni puhuttu. Terveystiedosta tiedän tarpeeksi, siitä aiheesta en tarvitse infoa, mutta kiitos kuitenkin.

Snow
Lähinnä noita suomalaisia sivuja ajattelin



Niissä myydään ihan samaa tavaraa kuin esim. Lifessa taikka ruokakaupoissa.

Sitten on toki noita kuntoilijoille tarkoitettuja sivustoja, mutta eihän noista kukaan ota selvää.

Itse luottaisin Mölleriin kalaöljyissä.

D-vitamiini nyt on samaa tavaraa joka purkissa. Öljykapseleissa vaan ei ole mitään ylimääräistä makeutusainetta sun muuta lisäainetta, joten sitä sitten.

Muut ravinteet saa parhaiten ruuasta eikä mistään purkista.

Vierailija

Eikös vitamiinit ole kemiallisia yhdisteitä. Että sama kai minkälaisessa pakkauksessa sen vetää.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
CE-hyväksytty
Eikös vitamiinit ole kemiallisia yhdisteitä. Että sama kai minkälaisessa pakkauksessa sen vetää.



Voisi äkkiseltään kuvitella, mutta asia ei liene ollenkaan noin yksinkertainen. Vitamiineilla ja muilla ravinteilla voi olla yhteisvaikutuksia, joista emme vielä tiedä yhtään mitään. Ja todennäköisesti onkin. Synteettisesti valmistetut vitamiinit voivat ollakin hieman erilaisia molekyylirakenteeltaan kuin luonnolliset, tämä nyt lähinnä spekulaatiota. Pillereistä voi saada ravinteita aivan väärissä suhteissa ja muutenkin väärässä kokoonpanossa. Pillerissä voi olla vaikkapa vain yhtä vitamiinia ja suht paljon, eikä luonnossa esiinny kamalasti sellaisia antimia joissa näin olisi. Olen kuullut kuinka joillakin on mennyt veri/maksa-arvot vai mitkä arvot olikaan, ihan vituralleen niistä multivitoista. Kaikenkaikkiaan suosittelisin siis suhtautumaan varovaisesti kaikenlaisiin ravintolisiin, varsinkin vitamiinipillereihin, emme tiedä niistä vielä tarpeeksi. Tulemmeko koskaan edes tietämään. Itse en aio syödä ravintolisiä. D-vitamiini on ainoa jota voin harkita koska perustelut sen puolesta ovat järkeviä.

くそっ!

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä6670
Snow
Lähinnä noita suomalaisia sivuja ajattelin, kun niistä on täällä muistaakseni puhuttu.

Suomalaisissa sivustoissa on se vika, että tuotteet ovat kalliita, veronalaisia, euron kurssi on tarpeettoman kallis suhteessa dollariin, laatu kyseenalainen eikä sitä ole kunnolla valvottu, ja vieläpä Suomesta postitettuna postikulut ovat kalliimmat kuin maapallon toiselta puolelta kaliforniasta lennätettynä ja lisäksi Postin ilmainen kotiinkanto.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Neutroni
Seuraa 
Viestejä40548
CE-hyväksytty
Eikös vitamiinit ole kemiallisia yhdisteitä. Että sama kai minkälaisessa pakkauksessa sen vetää.



Monet vitamiinit ovat usean samantapaisen mutta hieman erilaisen yhdisteen seoksia. Noiden eri komponenttien suhteilla on merkitys, ja ne suhteet vaihtelevat eri lähteissä. Luonnolisissa lähteissä on yleensä niitä kaikkia, mutta teollisesti tuotettaessa syntyykin vain yhtä noista molekyyleistä. Se ei yleensä vaikuta yhtä hyvin kuin kaikkien yhdistelmä. Kalliimmissa pillereissä voi olla useampia, mutta missään teollisestitutoetussa pillerissä ei voi olla kymmeniä yhdisteitä. Tai ainakin se maksaisi järjettömän paljon.

Tieteellinen tieto eri ravintoeineiden vakutuksesta on myös hyvin lapsenkengissään. Ei edes tiedetä, miten ne kaikki aineet vaikuttavat, minkä kanssa ja missä suhteissa pitäisi mitäkin saada. Ravintosuositukset ovat hyvin karkeita arvioita ja myös erittäin konservatiivisia, koska se on viranomaiselta paljon suurempi moka suositella jotain ravinnelisää, joka myöhemmin osoittautuu haitaliseksi, kuin olla suosittelematta, vaikak se osoittautuisikin virheeksi.

Snow
Lähinnä noita suomalaisia sivuja ajattelin,



Kirjoita googleen vaikka ravintolisä hinta, niin löytyy suomalaisia firmoja, jotka myyvät herkkäuskoisille ihmisille tuotteita, joista ei ole mitään hyötyä.
Monipuolisen ruoan lisäksi ei tarvii kuin D-vitamiinia talvella lisukkeeksi, kasvissyöjät tarvitsevat lisäksi B12-vitamiinia.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14249
Neutroni
Ravintosuositukset ovat hyvin karkeita arvioita ja myös erittäin konservatiivisia, koska se on viranomaiselta paljon suurempi moka suositella jotain ravinnelisää, joka myöhemmin osoittautuu haitalliseksi, kuin olla suosittelematta, vaikak se osoittautuisikin virheeksi.

Näinhän se on, hyvin kiteytetty. Otetaan vimpan päälle, ettei tule oikeasti sitä lunta tupaan. Tulokset valitettavasti tiedetään.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Eli toisinsanoen vaihdan tämänhetkiset mölleriin, devitaan ja multivitaan. Ne kun nyt ilmeisesti turvallisia sitten on, vaikkakin kalliita tietty.
Muistaakseni täällä vaan on tosiaan ennenkin keskusteltu aiheesta, mutta voin hyvin muistaa väärinkin.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7174

iherb.com on laatumesta vitamiinien tilaamiseen. paljon valinnanvaraa ja suht edukkaat hinnat. ei Suomesta ole mitään järkeä ostella, ellei sitten ole Roope Ankka, tai läheistä sukua hänelle.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Snow
Eli toisinsanoen vaihdan tämänhetkiset mölleriin, devitaan ja multivitaan. Ne kun nyt ilmeisesti turvallisia sitten on.



Osaatko kertoa minkä takia sinä syöt lisäravinteita?

Ravintolisien käyttö voi lisätä kuolleisuutta

Ravintolisien käytöstä ei ole juuri hyötyä kansansairauksien ehkäisyssä. Muun muassa monivitamiini-, foolihappo- ja rautavalmisteiden käyttö voi jopa lisätä kuolleisuutta, osoittaa Minnesotan ja Itä-Suomen yliopistojen tuore tutkimus.

Nyt julkaistussa tutkimuksessa selvitettiin monivitamiinin, β-karoteenin, A-vitamiinin, foolihapon, B6-vitamiinin, B-vitamiiniyhdistelmän, C-, E- ja D-vitamiinien sekä kalsiumin, raudan, seleenin, magnesiumin, sinkin ja kuparin vaikutuksia kokonaiskuolleisuuden riskiin.

Tutkimuksessa havaittiin, että iso osa tutkituista ravintolisistä oli yhteydessä suurentuneeseen kuolleisuuden riskiin. Yksittäisistä yhdisteistä monivitamiinin, foolihapon, B6-vitamiinin, raudan, magnesiumin, sinkin ja kuparin käytön havaittiin lisäävän kuolleisuutta.

Ainoastaan kalsium näytti suojaavan kuolleisuudelta. D-vitamiini ei ollut yhteydessä kuolleisuuteen.

Ravintolisien käyttöön liittyvä kuolleisuuden riskin lisäys oli tutkijoille yllätys, jollaista ei muissa tutkimuksissa ole havaittu. Tutkijoiden mukaan tulokset tukevat kuitenkin aikaisempia tutkimuksia, joiden mukaan ravintolisien käytöstä ei näyttäisi olevan hyötyä kroonisten kansansairauksien ehkäisyssä. Joistain yhdisteistä voi olla jopa haittaa.

Ravintolisiä käytetään usein ehkäisemään kroonisia sairauksia, kuten sydän- ja verisuonitauteja.

Tutkijat selvittivät ravintolisien vaikutuksia suuressa Iowa Women’s Health Study seurantatutkimuksessa, johon osallistui 38 772 naista noin 22 vuoden ajan. Osallistujista 65 prosenttia raportoi käyttävänsä ravintolisiä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... lleisuutta

THL puoltaa tuoreen suomalais-amerikkalaisen tutkimuksen tuloksia, joiden mukaan ravintolisien käyttö voi lisätä kuolleisuutta.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Suvi Virtanen sanoo, etteivät uuden tutkimuksen tulokset ole kovinkaan yllättäviä.

– Jo aiemmista suomalaisista tutkimuksista on saatu tuloksia, joiden mukaan liiallinen ravintolisien saanti voi olla vaarallista. Esimerkiksi liiallinen beetakaroteeni voi lisätä keuhkosyövän riskiä ja liiallinen E-vitamiini aivoverenvuodon riskiä.

Virtasen mielestä tuoreen tutkimuksen tulokset ovat luotettavia ja antavat varteenotettavaa lisätietoa ravintolisistä.

– Tietysti meidän kantaamme vaikuttavat useat tutkimukset, eikä pelkästään yksi, mutta tämän perusteella voidaan jo sanoa, että turhien valmisteiden syömistä on syytä välttää.

Virtanen huomauttaa, että turvallisin tapa saada välttämättömiä ravintoaineita on hankkia ne ruoasta.

– Ravintoaineita täytyy saada oikeassa suhteessa toisiinsa nähden. Täytyy myös muistaa, ettemme välttämättä tiedä vielä kaikkea, mikä niiden toiminnassa on tärkeää, Virtanen sanoo.

Ravintolisille ei THL:n kannan mukaan ole tarvetta, mikäli liikkuu kohtalaisesti ja syö monipuolisesti.

– D-vitamiini on ainoa poikkeus. Jos on vegaani, heillä on tarvetta useammille ravintolisille. Usein ravintolisien käyttö kuitenkin kasaantuu niille, jotka sitä vähiten tarvitsevat.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... -terveyden

Kalsiumlisät altistavat ehkä sydänriskeille

British Medical Journalissa julkaistu tutkimus viittaa siihen, että kalsiumlisiä tai kalsium-D-vitamiinilisiä seitsemän vuoden ajan nauttivat sairastuvat sydänkohtaukseen tai aivohalvaukseen 13–22 prosenttia todennäköisemmin kuin verrokit. Yhteys on havaittu aiemminkin, mutta myös vastakkaisia tuloksia on saatu.

Sairastumisriskin lisäys havaittiin vain osallistujilla, jotka eivät syöneet kalsiumlisiä ennen tutkimuksen alkua. Havainto on mielenkiintoinen, sillä aikaisemmassa samaa aineistoa hyödyntäneessä tutkimuksessa kalsiumlisät eivät liittyneet sydänoireisiin. Tutkijat uskovat eron johtuvan siitä, että edeltävässä tutkimuksessa ei huomioitu sitä, söivätkö osallistujat kalsiumia jo ennen tutkimusta.

Tutkimukseen osallistui 36 000 naista, joista puolet söi päivittäin D-vitamiini- ja kalsiumlisän.

Kalsiumlisien ja sydänoireiden yhteyteen viittasi myös tutkijoiden tekemä meta-analyysi aiemmista tutkimuksista. Kahdeksan tutkimuksen ja 28 000 osallistujan yhteisanalyysissa kalsium- tai kalsium-D-vitamiinilisien syöminen liittyi 24 prosenttia suurempaan sydänkohtauksen ja 15 prosenttia suurempaan aivohalvauksen riskiin. Vertailukohtana olivat lumelääkkeitä syöneet verrokit.

Tutkimusta kommentoivassa pääkirjoituksessa huomautetaan, että nyt tehdyn ja aiempien tutkimusten menetelmällisten rajoitusten takia kalsiumin sydänvaikutuksia on vaikea varmistaa tai kieltää. Kalsiumlisien laajan käytön takia asia tulisi kuitenkin selvittää mahdollisimman pian.

Jos kalsiumlisät todella aiheuttavat sydänoireita, tutkijat laskevat, että hoitamalla tuhatta ihmistä kalsium- tai kalsium-D-vitamiinilisillä viiden vuoden ajan aiheutuu kuusi sydänkohtausta tai aivohalvausta. Samalla estyy kolme luunmurtumaa.
http://www.tiede.fi/uutiset/4281/kalsiu ... nriskeille

Snow
Eli toisinsanoen vaihdan tämänhetkiset mölleriin, devitaan ja multivitaan.



Ei multivitaa, Se on juurikin sitä halpaa ja synteettistä moskaa. Jos siitä olis oikeasti jotain hyötyä, niin niitä halpoja purkkeja lähetettäisiin riisin kaveriksi Afrikkaan nälkää näkeville.

Möller on hyvä valinta, jos ei syö laadukasta villiä kalaa 3 kertaa viikossa.

D-vitamiinia on paljonkin marketeissa öljykapseleina eri valmistajilla riippuen marketista. Myös Life on hyvä valinta.

Joten mene markettiin. Ei tarvii netistä nyt paria purkkia tilata korkealla postituskuluilla.

Tosin jos tilaa koko perheelle ja vuoden D-vitamiinit, niin sitten jo kannattaa tilata iHerbistä.

Mölleri on oma suosikki ja ainoa jota nykyään ostan. Ilmaista se ei ole, mutta ei ole kalakaan kaupassa ja kaupan kalasta aina tiedä... D-vitamiineissa on eroja. Kaikista kamalinta moskaa mitä tiedän on (en muista mikä valmistaja) d-vitamiini tipat joita vauvoille tyrkytetään neuvolasta. Pojalla oli kamalat koliikit ja kun äkkäsin syyn niin roskiin lensi! Kalanmaksaöljy on hyväksi todettu ja oikeasti vaikuttaa piristävästi. Vinkkinä nirsoille, että jotain hyvää hedelmä täysmehua kun ottaa siihen päälle niin ei jää maku suuhun ja saa siinä sivussa muita vitamiineja.

fenomenologi
Snow
Eli toisinsanoen vaihdan tämänhetkiset mölleriin, devitaan ja multivitaan. Ne kun nyt ilmeisesti turvallisia sitten on.



Osaatko kertoa minkä takia sinä syöt lisäravinteita?

Paljolti sen takia, että olen laista, enkä osaa tehdä ravitsevaa ruokaa, olen allerginen kalalle, inhoan maksaa ja muita sisäelimiä enemmän kuin , joten sekin verottaa hyvin paljon ravintoaineiden saannista.

Multivitamiini: Vitaplex
D3-vitamiini: Leader Terveystuotteet
Omega 3: Optisana

Ovatko nämä kaikki nyt sellaisia mitä minun kannattaisi vaihtaa?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat