Auton tupakinsytytin

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Onko uusissa autoissa jotain järkevämpiä sähköreikiä kuin tupakinsytytin? Vaikka vekottimien lataukseen ja muuhun. Rammareissa taitaa kyllä olla usbireikä nykysin aina. Mutta sellasia itte autoon integroituja virtalähteen aukkoja.

Mulla kun ei ole tapana viettää aikaa uusissa autoissa.

Kommentit (8)

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006

Mitä sää sit kyselet?

No joo, eikös nykyisissä ole 12v pistokkeita vähän joka puolella. Kontissa ainakin... Jotakin Volvoja ja saksalaisia muistelen. Vai löytyykö jo 230v töpseleitäkin?

Saa Jyllenbyrchit virtaa kylmälaukkuihin.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Äemänkäki

Mitä sää sit kyselet?

No joo, eikös nykyisissä ole 12v pistokkeita vähän joka puolella. Kontissa ainakin... Jotakin Volvoja ja saksalaisia muistelen. Vai löytyykö jo 230v töpseleitäkin?

Saa Jyllenbyrchit virtaa kylmälaukkuihin.

Onko joka merkillä omanlaisensa liittimet?

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
CE-hyväksytty
Onko saabilla oma? Käykö ne nokian kännyköille?

Tuota noin. En tiedä minkälainen on nykysaabien tupakinsytytin liitin. Uskoisin, että samanlainen kuin ennenkin.

Taitavat olla standardikamaa eli kaikissa samanlainen. Oli sitten takakontissa tai ohjaamossa. Kaikissa sama vika, sopivat Nokian kännyköille, jos pistää väliin oikeanlaisen autolaturin. Sitä en tiedä mitä sitten, jos kaara starttaa 6 tai 24 voltilla. Hämärästi on jostain tarttunut, että iPhone tarvitsisi jonkinlaisen USB-laturin.

Meikällä on joskus lupa ajelle meitin 2 vuotiaalla kaaralla (kröhöm). Siinä ei ole tupakinsytytintä eikä tuhkakuppia. Virran ulosotto mallia röökinkäristin on kuskin vieressä muovitulppa suojana. Sen vieressä on jonkinlainen ulosotto tai sisäänotto, jota en ole toistaiseksi tarvinnut. Olisikohan jonkinlainen audiohärpekkeisiin liittyvä.

Jaa, mutta onhan biilissä 230 voltin sisääntulo. Vaatii kyllä liittämisen ulkoiseen sähkötolppaan, että pitkässä ajossa toimii huonosti.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Mulla on klommosessa 90-luvun japsipakussa 230V ja 12V pisteet.

Ryssäläiset 2-tappiset 12V liittimet on parhaita. Mistä ovat sitten kopioineetkaan? 40-luvun amerikkalaisista? Saanti on vähän mutkikasta.

Merkeillä on omat ihmestöpselinsä jne. Standardi ajoneuvo 12V liitintä löytyy tarvikekaupasta ja joissain laitteissa on piuhat näihin sopivat. Standardi on jäänyt taka-alalle tuon varsin raivostuttavan röökinkäristimen vuoksi. Prkl.

- Ubi bene, ibi patria -

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Sitä mä vaan että kun autojen tupakinsytytin on ajalta ennen elektroniikkaa ja sitten on hokannu että siitähän saa motorolaan latausvirtaa. Nykyään ajat on toiset. Typakinsytytin on niin urpo ja juntti vehje. Kännykän virtareikä vois olla jokin muu kuin ikiaikainen jäänne jolloin automiehet polttivat tupakkia. Vaikkapa ihan standardi jakki.

edit. eikun joo Pacanus Rusticanus se jo kerkes manatakin.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

joku japsimerkkihän oli kokeillut induktiivistä lataussysteemiä mutta taisi jäädä vähän protoasteelle kun ei nuita laitteita ole vielä kovin hirveästi jotka induktiota hyödyntävät. hammasharja nyt tulee mieleen ainoana sarjatuotannossa olevana mutta protoja lienee sitten vähänenemmälti.

toisen polven pilkkuvirhe

Uusimmat

Suosituimmat