Levysoittimen äänivarren varsijohdot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko kenelläkään myytävänä notkeaa johtoa äänivarteen ?
Tai osoittaa paikka josta johtoja voi ostaa.
Kokemuksia johtojen uusinnasta ?
Huomasin, että Japanin poika on tehnyt aika pieniä laakereita, taitaa olla laakerin halkaisija millin viidesosa.

Sivut

Kommentit (18)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
sapetix
Huomasin, että Japanin poika on tehnyt aika pieniä laakereita, taitaa olla laakerin halkaisija millin viidesosa.

Mitä sinulta tarkemmin ottaen on hajonnut, mitä piuhaa meinaat uusia? Lähteekö piuha ihan äänirasian juuresta vai mistä?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

Ei ole varsinaisesti mitään hajonnut mutta modifioin äänivartta, yhtenäiset johdot äänirasialta vahvistimelle ja myös äänivarren lisävaimennus vaahtomuovilla/silikonilla. Laakerien öljyäminen tietysti myös..

Vierailija
sapetix

Audist vaikuttaa edulliselta kaupalta ,tämäkin kaapeli vain 6850 euroa /1,5m kappaleelta.
Cardas Clear Beyond 1,5m

..halapaa ku leipä.. Pitäs tuo omakin vanhus ottaa huollon alle..

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32875
Liittynyt6.12.2009
sapetix

Entä jos "puhdasta hopeaa"..Tuosta purkaa sopivan määrän säikeitä ja suojasukkaa tai lakkaa päälle. (jos piuha itsessään liian paksu, Cable diameter: 0.0334 in (0.85 mm) ).tulee kunnolla "itsetehdyt" ja high endiä".

Ajattelin itse tehdä tuosta piuhasta kuukokejohdot..Tsekeissä myyjä..

http://www.ebay.com/itm/110536892795?ss ... 1652wt_802

Vierailija

Minulla on jo nyt yksisäikeiset hopeajohdot. Ääni on kyllä hyvä ,mutta ovat nyt liian lyhyet ja jäykät=jousiefekti.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32875
Liittynyt6.12.2009
sapetix
Minulla on jo nyt yksisäikeiset hopeajohdot. Ääni on kyllä hyvä ,mutta ovat nyt liian lyhyet ja jäykät=jousiefekti.

tuo ei ole yksisäikeistä...

Features:

Rated voltage: 250 V

Tested for the voltage: 1,500 V
Heat resistance: -76 °F to 392 °F (-60 °C to +200 °C)
Number wires in the strand: 14
Each one wire diameter: 0.0031 in (0.08 mm)
Cable diameter: 0.0334 in (0.85 mm)
Electric resistivity (68 °F, 20 °C): 0.0794 Ω/ft (0.260 Ω/m)
Specific weight: 0.0193 oz/ft (1.80 g/m)

Hyvä puoli hopeassa on se että oksidoitunutkin hopea johtaa sähkoä

Vierailija
jussipussi
sapetix

Features:

Juu ei ole,vaikuttaa erinomaiselta johdolta .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32875
Liittynyt6.12.2009
sapetix
jussipussi
sapetix

Features:

Juu ei ole,vaikuttaa erinomaiselta johdolta .

ja katso kuin edullista!

Tuosta jos purkaa ulos tarvittavan määrän säikeitä ja punoo yhteen ja vaikka uretaanilakkaa päälle..? ihan vaan ideana..

PS Minkä firman äänivarsi? ja mitä "liukastetta" käytät laakereihin? Jotain PTFE oljyä?

Vierailija

Kyseessä on Sumikon äänivarsi jota modifioin. Liukaste on tod.näk jotain Liqui Molyn Rost löserin tapaista erittäin ohutta kamaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32875
Liittynyt6.12.2009
sapetix
Kyseessä on Sumikon äänivarsi jota modifioin. Liukaste on tod.näk jotain Liqui Molyn Rost löserin tapaista erittäin ohutta kamaa.

minulla on tuossa purkki sonaxin MoS2 oljyä ja sitten Super lube with Syncolon (PTFE) molemmat yhtä ohuita mutta ptfe tuntuu liukkaammalta ja pienmpikitkaiselta..mitä olen kokeillut eri kohteisiin

The coefficient of friction of plastics is usually measured against polished steel.[10] PTFE's coefficient of friction is 0.05 to 0.10,[9] which is the third-lowest of any known solid material (BAM being the first, with a coefficient of friction of 0.02; diamond-like carbon being second-lowest at 0.05). PTFE's resistance to van der Waals forces means that it is the only known surface to which a gecko cannot stick.[11]

Owing to its low friction, it is used for applications where sliding action of parts is needed: plain bearings, gears, slide plates, etc. In these applications, it performs significantly better than nylon and acetal; it is comparable to ultra-high-molecular-weight polyethylene (UHMWPE), although UHMWPE is more resistant to wear than Teflon

http://en.wikipedia.org/wiki/Polytetrafluoroethylene

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat