Parkkipaikkahuijaukset.

Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Kävelin eilisissä autolleni suuren ostoskeskuksen parkkipaikalla, ja
autoni viereen pössähti punainen Opel (joku), jonka kuljettajalla oli
käsissään Etelä-Suomen maantiekartta.

Hän viittoili minulle, joten kävelin hänen luoksensa, ja hän aloitti kertomalla,
kuinka hänen on pian matkustettava takaisin Italiaan Tampereen Pirkkahallissa
pidetyn näyttelyn jälkeen.

Olen aikaisemminkin törmännyt samankaltaisiin Italialaisiin kaupustelijoihin, joten
sanoin hänelle, että en ole kiinnostunut ostamaan yhtään mitään, jolloin
tämä "herrasmies" kertoi (sangen huonolla suomenkielellä), että hän ei ole
myymässä yhtään mitään, vaan hän haluaa antaa näytteensä pois aivan
ilmaiseksi, koska niistä joutuu maksamaan niin kovin paljon lentorahtina.

Vaihdettiin enkkuun, jolloin hän puhui, lähinnä gangsterielokuvista tutulla
englanninkielen versiolla (nimi oli muistaakseni "Francesco").

Hän näytti hienon Hackmanin keittiöveitsisettinsä (arvo hänen mukaansa 617 Euroa).

(Koska lentorahti takaisin Italiaan on niin kallis).

Seuraavaksi hän esitteli sangen upean kattila- ja patasarjan, jonka hän myös
antaisi minulle aivan ilmaiseksi, arvo 1277 Euroa hänen myyntiesitteidensä mukaan.

(Hän ei voi viedä takaisin Italiaan, koska lentorahti on niin kallis)

Viimeisenä huippuvetonaan hän näytti upean 188 -osaisen työkalusettinsä, joka liikkui upeassa pyörillä varustatussa alumiinisessa laukussa (arvo hänen mukaansa n. 1600 Euroa, muistaakseni)

Kerroin hänelle, että "selvä homma", kuskataan nuo autooni, ja toivotin hänelle hyvää paluumatkaa Italiaan.

Seuraavaksi hän sanoi, että asia on ihan selvä, ja kaikinpuolin hyväksytty, hän
luopuu näistä tuotteista, jos vain voin "vastapalveluksena" osoittaa "myötämielisyyttäni
häntä kohtaan" ja hänen vaikeuksisilleen maksamalla ainoastaan puolet tuon työkalupakin arvosta. Silloin saisin aivan ilmaiseksi kaikki nuo tuotteet.

(Koska hän ei voi viedä niitää takaisin Italiaan, koska lentorahti on niin kallis).

Sanoin hänelle "eat shit" ja ajoin nauraen pois.

Uskon törmänneen tähän samaan hemmoon aikaisemminkin, jopa pariinkin kertaan. Seuraavalla kerralla otan ylös rekisterinumeron ja ilmoitan poliisille.

Onkohan muilla ollut vastaavia kokemuksia herra "Francescon" kanssa?

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Kommentit (10)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Ronron
Siis ajoitko pois hänen tavaroidensa kanssa vai ilman?

En ole törmännyt häneen.

Ilman. Hän otti käsistäni nuo Hackmanin veitset, ja vaikutti sangen myrtyneeltä, ei edes vilkuttanut takaisin lähtiessäni.

Olen aivan varma, että olen tormännyt samaan tyyppiin Helsingin Kaarelan ostoskeskuksen pysäköintipaikalla n. vuosi sitten ja oman kotikatuni parkkipaikalla toissavuonna!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Laitoin goolen hakuun Italialainen huijari, ja google tarjos heti jatkoa: kiire lentokentälle. Näytti netissä olevan porukalla vastaavanlaisia kokemuksia kuin Sepolla:

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=79126&sid=d31ed916901df24d280d44c65...

Kerran on italialainen? "bisnismies" käyny työpaikalla yrittämässä myydä pakettina generaattorin, rälläkän ja iskuporakoneen. puhui todella huonoa englantia mutta sen verran ymmärsin että oli kiire lentokentälle ja nämä laitteet piti kuulema ylipainon takia saada pois. laitteet oli nopeesti vilkastuna lidl-hongkong tasoa ja hintapyynti jotain 300-400 egeä. viiskymppiä kun tarjosin niin sekin myyjä häipy aika äkkiä.. samantyyppisiä tarinoita olen kuullu viime aikoina aika usein..

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=12&t=1490

Vierailija

Mulle tarjosi kerran parkkipaikalla kahta 2kW generaattoria ja kahta käsikiviporaa ja laatikollisen jotakin helvetin työkaluja, olisi pitänyt kuulemma ostaa yksi pora 500e niin olisi saanut loput rojut kaupan päälle. En tiedä millaista kuraa nuo romut olivat, mutta ensimmäinen syy miksi en ostanut oli se ettei minulla ollut juuri silloin käteistä, ja toinen syy se, että kauppa kuulosti liian hyvältä ollakseen totta. Mukanani tosin oli kolme todistajaa, joten jos italiaano olisi käynyt jotakin kikkailemaan, niin oltaisiin kyllä rullattu rahat takaisin äijältä joko paikan päällä tai sitten kyttien kanssa.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
Seppo_Pietikainen
Ronron

En ole törmännyt häneen.

Ilman. Hän otti käsistäni nuo Hackmanin veitset, ja vaikutti sangen myrtyneeltä, ei edes vilkuttanut takaisin lähtiessäni.

Olen aivan varma, että olen tormännyt samaan tyyppiin Helsingin Kaarelan ostoskeskuksen pysäköintipaikalla n. vuosi sitten ja oman kotikatuni parkkipaikalla toissavuonna!

Btw, kävin tänään ihan huvikseni Hackman/iittalan veitsivalikoiman läpi, eikä hänen kaupustelemiaan veitsiä sieltä löytynyt.

--
Seppo P.

Vierailija
Seppo_Pietikainen
Seppo_Pietikainen
Ronron

En ole törmännyt häneen.

Btw, kävin tänään ihan huvikseni Hackman/iittalan veitsivalikoiman läpi, eikä hänen kaupustelemiaan veitsiä sieltä löytynyt.

Ne olikin spekial-valikoimaa!

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
Seppo_Pietikainen
Kävelin eilisissä autolleni suuren ostoskeskuksen parkkipaikalla, ja
autoni viereen pössähti punainen Opel (joku), jonka kuljettajalla oli
käsissään Etelä-Suomen maantiekartta.

Hän viittoili minulle, joten kävelin hänen luoksensa, ja hän aloitti kertomalla,
kuinka hänen on pian matkustettava takaisin Italiaan Tampereen Pirkkahallissa
pidetyn näyttelyn jälkeen.

Olen aikaisemminkin törmännyt samankaltaisiin Italialaisiin kaupustelijoihin, joten
sanoin hänelle, että en ole kiinnostunut ostamaan yhtään mitään, jolloin
tämä "herrasmies" kertoi (sangen huonolla suomenkielellä), että hän ei ole
myymässä yhtään mitään, vaan hän haluaa antaa näytteensä pois aivan
ilmaiseksi, koska niistä joutuu maksamaan niin kovin paljon lentorahtina.

Vaihdettiin enkkuun, jolloin hän puhui, lähinnä gangsterielokuvista tutulla
englanninkielen versiolla (nimi oli muistaakseni "Francesco").

Hän näytti hienon Hackmanin keittiöveitsisettinsä (arvo hänen mukaansa 617 Euroa).

(Koska lentorahti takaisin Italiaan on niin kallis).

Seuraavaksi hän esitteli sangen upean kattila- ja patasarjan, jonka hän myös
antaisi minulle aivan ilmaiseksi, arvo 1277 Euroa hänen myyntiesitteidensä mukaan.

Viimeisenä huippuvetonaan hän näytti upean 188 -osaisen työkalusettinsä, joka liikkui upeassa pyörillä varustatussa alumiinisessa laukussa (arvo hänen mukaansa n. 1600 Euroa, muistaakseni)

Kerroin hänelle, että "selvä homma", kuskataan nuo autooni, ja toivotin hänelle hyvää paluumatkaa Italiaan.

Seuraavaksi hän sanoi, että asia on ihan selvä, ja kaikinpuolin hyväksytty, hän
luopuu näistä tuotteista, jos vain voin "vastapalveluksena" osoittaa "myötämielisyyttäni
häntä kohtaan" ja hänen vaikeuksisilleen maksamalla ainoastaan puolet tuon työkalupakin arvosta. Silloin saisin aivan ilmaiseksi kaikki nuo tuotteet.

(Koska hän ei voi viedä niitää takaisin Italiaan, koska lentorahti on niin kallis).

Sanoin hänelle "eat shit" ja ajoin nauraen pois.

Uskon törmänneen tähän samaan hemmoon aikaisemminkin, jopa pariinkin kertaan. Seuraavalla kerralla otan ylös rekisterinumeron ja ilmoitan poliisille.

Onkohan muilla ollut vastaavia kokemuksia herra "Francescon" kanssa?

Nämä tyypit ovat pyörineet jo kauan Suomessa,ensimmäisen kerran törmäsin tälläiseen herrasmieheen jo seitsemän vuotta sitten Ikean parkkipaikalla.

Silloin oli tarjolla nahkatakkeja...

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija

Juu, se on ollut jo vuosikausia ongelmana noilla messuesittelijöillä, että ovat roudanneet tänne autolastillisen kamaa, nahkatakkeja, kompuroita, työkaluja ja melkein mitä vaan, mutta nyt ei ole varaa viedä niitä takaisin Italiaan.

Perkeleen köyhät, minä en niiden kanssa ole vaivautunut pitkiin keskusteluihin.

Erakko
Seuraa 
Viestejä1807
Liittynyt26.8.2005

Minulle tarjottiin piikkauskonetta. Työkomennus Kokkolassa oli päätttynyt, auto oli vuokralla ja piikkauskoneen olisi melkein lahjoittanut, koska lentorahti oli niin kallis. Minä olin kyllä hilkulla ostaa. Veli oli juuri lainannut samantapaisen koneen entiseltä työpaikaltaan ja sellaiselle saattoi olla tarvetta tulevaisuudessa. Kun sitten tutustuin netissä hintoihin, täyden hinnan olisin saanut maksaa.

Uusimmat

Suosituimmat