Mä oon kännissä, missä sä oot?

Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Join 6 olutta ja meni päähän. Missä sä oot?

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Sivut

Kommentit (16)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009
eteenpäin
On villi ilta, juon kuumaa kaakaota ja luen kotona joukko-oppia.
Tykkään.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Terve taas kamraden. (aloitus, jolla saa tarpeettomien hlöiden kiinnostuksen pois.)

Ku sanoin tosta herskasta (90-l -lopun W-smäckki, ja Ruskean sokeri(verta sitruunaa ja suolenpätkiä -fixit)).

Niin, ei ole meidän kielessä adjektiiveja näille.
Esim. orgasmin pystyy järkevästi sanallisesti kertomaan, mutta näitä ei!
Psykejä vielä vähemmän, tavallaan enemmän (nää on ayahuasca ja mexico -juttuja). Kuitenkin.

Maailma kehittyy.

Loppuuko meiltä superlatiivit, kehittyykö niitä uusia, yms. yms.

Mitä mieltä ootte, varsinki muut "töpsäytelleet", itellä thaitanicii.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Saatan olla tarkoitettu tarpeeton henkilö, siinä tapauksessa kiitos ja anteeksi.

Mutta olen jo pitkään ihmetellyt niin monen tämän palstan kirjoittajan mieliala- tai psyykenlääkitystä tai huumetaustaa. Joku vetää jotain vieläkin.

Eikä tämä ole mitään ylemmyydentuntoa. Olisin itse kokeillut lähes mitä vain tietyssä iässä. Missä mahtaisin olla, jos mömmöjä olisi ollut silloin yleisesti saatavilla.

Mutta miten tällaiselle palstalle jonka kirjoittajista varmaan suurin osa on keskivertoa älykkäämpiä, ainakin minulla on sellainen kuva, on kertynyt niin paljon keskushermostoon jotenkin vaikuttavien aineiden käyttäjiä tai niitä käyttäneitä? Mukaan laskettuna nyt myös määrätyt lääkkeet.

Ja tämä ei ole vittuilua, älkää suotta vetäkö herneitä.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Electric shadow
Saatan olla tarkoitettu tarpeeton henkilö, siinä tapauksessa kiitos ja anteeksi.

Mutta olen jo pitkään ihmetellyt niin monen tämän palstan kirjoittajan mieliala- tai psyykenlääkitystä tai huumetaustaa. Joku vetää jotain vieläkin.

Eikä tämä ole mitään ylemmyydentuntoa. Olisin itse kokeillut lähes mitä vain tietyssä iässä. Missä mahtaisin olla, jos mömmöjä olisi ollut silloin yleisesti saatavilla.

Mutta miten tällaiselle palstalle jonka kirjoittajista varmaan suurin osa on keskivertoa älykkäämpiä, ainakin minulla on sellainen kuva, on kertynyt niin paljon keskushermostoon jotenkin vaikuttavien aineiden käyttäjiä tai niitä käyttäneitä? Mukaan laskettuna nyt myös määrätyt lääkkeet.

Ja tämä ei ole vittuilua, älkää suotta vetäkö herneitä.

No mulla on ainakin ihan sairauteen määrättynä huumeita, eli pameja, sekä myös SSRI:tä. Alkoholi on paskin ja vaarallisin huume, sitä en enään juurikaan käytä. Enkä kyllä nykyään paljon muutakaa...

Ennen ku menin päälääkäriin joskus parikymppisenä, käytin itselääkintään vitusti alkoholia ja vähän ganjaa jostain 13-vuotiaasta saakka. Jotain vahvempia oon kokeillu ihan siks, et kyllähän miehen kaikkea pitää kokeilla, paitsi sukulaisia, eläimiä (siis muita ku ihmiseläimiä) ja miehiä.

Mä olin jossain vaiheessa todella itsetuhoinen, hiukan olen vieläkin kyllä...

Ja tuo älykkyys... Hmm.. se on ennemminkin mielestäni altistava tekijä mömmöjen käytölle...
Ei kai sitä kestä selvinpäin, ku ympärillä on pelkkiä idiootteja.

Kyllä varmaan jos teini-iässä olis heppeä tai piriä enemmälti pyöriny kaveripiirissä, ni olisin alkanu käyttää.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
Mouho
Ja tuo älykkyys... Hmm.. se on ennemminkin mielestäni altistava tekijä mömmöjen käytölle...

No tämä vähän oli se pointti. Olen muistaakseni lukenut siitä jotain kiistanalaista.

Älykkyys ilmeisesti saa aikaan jotain sen suuntaista, ettei tavallisessa tylsässä elämässä ole tarpeeksi älyllisesti palkitsevia tekijöitä. Kaiken aikaa jylläävä ajatustoiminta pakottaa etsimään lisää jotain, jota ei normaalisti saa?

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

En sanoisi keskimääräistä älykkäämmiksi tämän foorumin käyttäjäkuntaa.
Päin vastoin. Pidän huomattavaa osaa oikeustoimikelvottomina ja/tai vaarallisina ja/tai haitallisina itselleen ja/tai ympäristölleen.

- Ubi bene, ibi patria -

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Electric shadow
Mouho

No tämä vähän oli se pointti. Olen muistaakseni lukenut siitä jotain kiistanalaista.

Älykkyys ilmeisesti saa aikaan jotain sen suuntaista, ettei tavallisessa tylsässä elämässä ole tarpeeksi älyllisesti palkitsevia tekijöitä. Kaiken aikaa jylläävä ajatustoiminta pakottaa etsimään lisää jotain, jota ei normaalisti saa?

Minäkin muistaisin jostain sellaista tutkimusta lukeneeni, että poikkeuksellisen älykkäillä (joihin en itse tod. kuulu / ole kuulunut) saattaa käydä esim. koululuokassa oleilu tylsäksi ja jollei poikkeuksellista älykkyyttä havaita, nuori saattaa kehittyä ongelmatapaukseksi.

Olen siinä käsityksessä, että nykyään paremmin havaitaan tällainen poikkeavan älykäs henkilö kuin vaikka joskus 60-70-luvuilla...

...Tai sitten vaan diagnosoidaan ADHD, tungetaan piriä suuhun ja pistetään tarkkikselle.

En kyllä juurikaan tunne nykyistä koulumaailmaa, että ihan mutulla vaan...

Vierailija
Pacanus Rusticanus
Päin vastoin. Pidän huomattavaa osaa oikeustoimikelvottomina ja/tai vaarallisina ja/tai haitallisina itselleen ja/tai ympäristölleen.

Toisaalta noinkin. Olen jossain vaiheessa pitänyt jotain kirjoittajaa aivan pönttönä, kunnes sitten yksi kirjoitus räväyttää silmät selälleen. Joten olen ainakin yrittänyt vähentää ennakkoluuloja.

Toki täyshörhöt erottaa.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Pacanus Rusticanus

Älykkyydellä ei ole mitään tekemistä noiden mainitsemiesi asioiden suhteen. Itseasiassa monet todella älykkäät henkilöt ovat normaalissa sosiaalisessa elämässä melko avuttomia tai ainakin kömpelöitä.

Keskivertoälykkyydellä, ahkeruudella ja oikealla asenteella pärjää yhteiskunnassa paljon paremmin.

Oikeastaan kivuttomimmin elämä sujuu, kun on hiukan yksinkertainen ja ahkera ihminen.

Vierailija
Mouho
Oikeastaan kivuttomimmin elämä sujuu, kun on hiukan yksinkertainen ja ahkera ihminen.

Tämä on kyllä varmasti totta.

eteenpäin
Seuraa 
Viestejä1591
Liittynyt25.6.2009

Niin jotain tämmöisiä tutkimuksia vai
http://www.psychologytoday.com/blog/the ... more-drugs
http://www.psychologytoday.com/blog/the ... re-alcohol

Kokeilut on avarakatseisille ja luovasti ajatteleville ominaista hommaa.

Siinä en kyllä välttämättä näe älykkyydellä olevan mitään isoa osaa, että Hänen Erinomaisuutensa ajautuu säännölliseen ränniin, mikäli harmaa arki ei täytä kuninkaallisia viihdyttävyyskriteerejä. Toiset haluaa vaan mennä vuoristoradassa koko ajan. Kyllä nämä ex-narkit/nykyiset absolutistihelluntailaiset tunnetaan. Älykkyydestä ei juuri ole tietoa, mutta täysiä pitää päästä.

Routalemmestä on hyvä ottaa oppia (vaikka täys absolutismi onkin sairasta):
http://www.youtube.com/watch?v=rqIvbfLG ... re=related

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat