Laahaako Renaultin jarrut

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ajoin kylällä ja en tuntenut vanteesta kuumuutta tai lämpöä, eli laahaako jarrut vai ei.

Eilen kun vaihdatin talvirenkaita niin jarrupala otti kiinni kun pyöritin. Mutta voi johtua varmaan jostain muustakin.

Sivut

Kommentit (17)

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
tiäremiäs
Ajoin kylällä ja en tuntenut vanteesta kuumuutta tai lämpöä, eli laahaako jarrut vai ei.

Eilen kun vaihdatin talvirenkaita niin jarrupala otti kiinni kun pyöritin. Mutta voi johtua varmaan jostain muustakin.


Jos jarrupala ottaa kiinni vika ei voi olla muualla kuin jarruissa!

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.

Sittenhän ei ole ongelmaa, hankala kuunnella auton käydessä laahaako vaikka nostaisi yhden renkaan ilmaan ja pyörittäisi, mutta mainitsit, ettei lämpöä synny joten huomattavaa laahausta ei tapahtune.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
tiäremiäs
Kerran oli takarenkaassa jotain laahausta, niin oikein savu nousi, mut nämä ei edes lämpiä.

No ehkä kannattaa viedä korjaamolle ja mainita asiasta, jarrut on kuitenkin melko tärkeät.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Vierailija
tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.



Varmaan vaihde oli päällä, rengas pyörii silti jonkin verran.
Jos vanteen et-mitta on väärä, vanne voi ottaa jarrusatulaan kiinni.
Tämä on yli kahdeskymmenes ketju rellusta, toivottavasti kukaan ei kommentoi seuraavissa relluketjuissa mitään, kysele vanhoissa ketjuissa.

Vierailija
fenomenologi

Tämä on yli kahdeskymmenes ketju rellusta, toivottavasti kukaan ei kommentoi seuraavissa relluketjuissa mitään, kysele vanhoissa ketjuissa.



Mikäs vika relluketjuissa?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Tämä oli autoketju. Ei liity Renaulttiin. vaan jarruihin.



Otsikon mukaan liittyy renaultin jarruihin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija
Aweb
tiäremiäs
Tämä oli autoketju. Ei liity Renaulttiin. vaan jarruihin.



Otsikon mukaan liittyy renaultin jarruihin.

Meinasin vastata niin kuin Aweb, mutta sitten tajusin ,että jos kysymys on kerran autoketjusta, niin se ei todellakaan voi liittyä Renaultiin

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä268
Liittynyt9.2.2011

Levyjarrun rakenne on sellainen, että pala "laahaa" lähes aina kevyesti levyyn, kun siinä ei ole palautusjousta kuten rumpujarrussa.
Levyjarrun palat palauttaa jarrusylinterin kumin takaisinjousto (tiiviste on neliön mallinen "kantseal).
Sitten jos- ja kun- palat ja mahdolliseti muutkin liukuvat osat ruostuvat jumiin, tulee sitä suurempaa laahausongelmaa, mikä aiheuttaa kuumenemista.

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä268
Liittynyt9.2.2011
tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.



Mitä auton käynnissäoleminen vaikuttaisi jarruihin?
Eihän siellä tapahdu mitään ennen kuin polkaisee sitä keskimmäistä pedaalia, ainakaan vähänkään vanhemmissa autoissa.

Vierailija

Koskaan miettinyt,, ?? - Miksi Rellun katto ei ruostu - vaikka vesi sataa ylhäältä alaspäin,, kera happosateiden, mukana ripaus rikkiä ..??

Sen sijaan autot (ja erityisesti Rellut) ruostuvat ensin pohjasta. Tiesuolalla EI mitään tekemistä alustan ruostumisen kanssa..

Jaa-ni;.. Pärnästen korjaamolle KOKO pirssi tai muuten luemme Rellusta trilogian osa X.

-SirJeti

Vierailija

VIilaa pintaa pois jarrupaloista ja kengistä niin ei hankaile.

Jarrun laahaus on hengen vaarallista liukkailla keleillä ja se nostaa paljon polttoaineen kulutusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat