Seuraa 
Viestejä13176

Ajoin kylällä ja en tuntenut vanteesta kuumuutta tai lämpöä, eli laahaako jarrut vai ei.

Eilen kun vaihdatin talvirenkaita niin jarrupala otti kiinni kun pyöritin. Mutta voi johtua varmaan jostain muustakin.

  • ylös 0
  • alas 0

Kommentit (17)

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
tiäremiäs
Ajoin kylällä ja en tuntenut vanteesta kuumuutta tai lämpöä, eli laahaako jarrut vai ei.

Eilen kun vaihdatin talvirenkaita niin jarrupala otti kiinni kun pyöritin. Mutta voi johtua varmaan jostain muustakin.


Jos jarrupala ottaa kiinni vika ei voi olla muualla kuin jarruissa!

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.

Sittenhän ei ole ongelmaa, hankala kuunnella auton käydessä laahaako vaikka nostaisi yhden renkaan ilmaan ja pyörittäisi, mutta mainitsit, ettei lämpöä synny joten huomattavaa laahausta ei tapahtune.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
tiäremiäs
Kerran oli takarenkaassa jotain laahausta, niin oikein savu nousi, mut nämä ei edes lämpiä.

No ehkä kannattaa viedä korjaamolle ja mainita asiasta, jarrut on kuitenkin melko tärkeät.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.



Varmaan vaihde oli päällä, rengas pyörii silti jonkin verran.
Jos vanteen et-mitta on väärä, vanne voi ottaa jarrusatulaan kiinni.
Tämä on yli kahdeskymmenes ketju rellusta, toivottavasti kukaan ei kommentoi seuraavissa relluketjuissa mitään, kysele vanhoissa ketjuissa.

fenomenologi

Tämä on yli kahdeskymmenes ketju rellusta, toivottavasti kukaan ei kommentoi seuraavissa relluketjuissa mitään, kysele vanhoissa ketjuissa.



Mikäs vika relluketjuissa?

Vierailija
tiäremiäs
Tämä oli autoketju. Ei liity Renaulttiin. vaan jarruihin.



Otsikon mukaan liittyy renaultin jarruihin.

Aweb
tiäremiäs
Tämä oli autoketju. Ei liity Renaulttiin. vaan jarruihin.



Otsikon mukaan liittyy renaultin jarruihin.

Meinasin vastata niin kuin Aweb, mutta sitten tajusin ,että jos kysymys on kerran autoketjusta, niin se ei todellakaan voi liittyä Renaultiin

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä290

Levyjarrun rakenne on sellainen, että pala "laahaa" lähes aina kevyesti levyyn, kun siinä ei ole palautusjousta kuten rumpujarrussa.
Levyjarrun palat palauttaa jarrusylinterin kumin takaisinjousto (tiiviste on neliön mallinen "kantseal).
Sitten jos- ja kun- palat ja mahdolliseti muutkin liukuvat osat ruostuvat jumiin, tulee sitä suurempaa laahausongelmaa, mikä aiheuttaa kuumenemista.

Haahuilija
Seuraa 
Viestejä290
tiäremiäs
kyllä niiden pitää kiinni ottaakin, oliko jarru päällä, kun ei ollut vehkeissä paineita. Ei se välttämättä ota kiinni kun auto on käynnissä.



Mitä auton käynnissäoleminen vaikuttaisi jarruihin?
Eihän siellä tapahdu mitään ennen kuin polkaisee sitä keskimmäistä pedaalia, ainakaan vähänkään vanhemmissa autoissa.

Koskaan miettinyt,, ?? - Miksi Rellun katto ei ruostu - vaikka vesi sataa ylhäältä alaspäin,, kera happosateiden, mukana ripaus rikkiä ..??

Sen sijaan autot (ja erityisesti Rellut) ruostuvat ensin pohjasta. Tiesuolalla EI mitään tekemistä alustan ruostumisen kanssa..

Jaa-ni;.. Pärnästen korjaamolle KOKO pirssi tai muuten luemme Rellusta trilogian osa X.

-SirJeti

VIilaa pintaa pois jarrupaloista ja kengistä niin ei hankaile.

Jarrun laahaus on hengen vaarallista liukkailla keleillä ja se nostaa paljon polttoaineen kulutusta.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463

Minulla oli muinoin mitsussa laahaavat jarrut. Saattoi jäädä laahaamaan jos erehtyi esim. painamaan jarrua. Ei sitä välttämättä heti huomannut ennenkuin alkoi kunnolla haisemaan. Pimeällä saattoi sitten jarrulevyt hehkua upeasti.

No, eipä tuo itseä niinkään häirinnyt, käytin paljon moottorijarrutusta ja pyrin välttämään jarrun painamista. Varsinainen konflikti muodostui vasta sitten kun lainasin autoa armeijassa kavereille, eihän ne tienneet, ettei sillä autolla saa jarruttaa. Oma lomille lähtö muodostui hankalaksi kun olivat mokomat jättäneet sen jonnekin hevon kuuseen. Oli aika taistelu saada kiinni hirttäneet senverran irti, että auton sai liikkeelle.

Tuon episodin jälkeen taisin viimein nöyrtyä korjaamaan jarrut. Sinänsä ihme, ettei mitään pahempaa sattunut. Tokihan auto kyllä pysähtyi jarrupolkimesta niinkuin pitääkin, mutta koskapa matkanteko saattoi hyytyä siihen, teinin asenne jarrujen käyttämiseen kehittyi vähitellen hengenvaaralliseksi. Ottakoon tästä kaikki opikseen.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Heksu
Minulla oli muinoin mitsussa laahaavat jarrut. Saattoi jäädä laahaamaan jos erehtyi esim. painamaan jarrua. Ei sitä välttämättä heti huomannut ennenkuin alkoi kunnolla haisemaan. Pimeällä saattoi sitten jarrulevyt hehkua upeasti.



Nimenomaan. Jos tuollaista jarrua olisi "kokeillut kädellä" ei varmaan olisi jäänyt epäselväksi ovatko jarrut laahanneet ajon aikana vai eivät. Tierikselle siis tiedoksi, että eivät varmasti ole laahanneet, jos eivät hohka lämpöä (eikä välttämättä silloinkaan, jos ole jarruttanut pysäyttääksesi auton).
Voivat laahata silloin, jos yksi nurkka on muita kuumempi. Jos vielä epäilyttää, niin aina voi tunkata kulman ilmaan ja yrittää pyöritellä renkaita verraten niiden pyörimisaikoja.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat