Viiksivaharesepti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen tehnyt itse viiksivahaa. Netissä on yksinkertainen ohje: puolet mehiläisvahaa ja puolet vaseliiniä. Tuolla suhteella viikset ei oikein pysyneet halutussa muodossa. Joten muutin koostumusta 65% mehiläisvahaa ja loput vaseliiniä.

Ongelma on nyt että käyttäminen on hankalaa koska seos on liian jäykkää. Millä aineella tuon seoksen saisi notkeaksi ominaisuuksien kärsimättä.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija
Ongelma on nyt että käyttäminen on hankalaa koska seos on liian jäykkää. Millä aineella tuon seoksen saisi notkeaksi ominaisuuksien kärsimättä.
Lämmittämällä.

Vierailija
Etori
Olen tehnyt itse viiksivahaa. Netissä on yksinkertainen ohje: puolet mehiläisvahaa ja puolet vaseliiniä. Tuolla suhteella viikset ei oikein pysyneet halutussa muodossa. Joten muutin koostumusta 65% mehiläisvahaa ja loput vaseliiniä.

Apteekissa myydään parafiiniöljyä..

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32739
Liittynyt6.12.2009
Etori

Onko soppa keitetty kasaan?

A simple recipe for homemade moustache wax comprises equal quantities of beeswax and petroleum jelly, combined in a double boiler and allowed to cool before use.[1] More sophisticated recipes may include gum arabic and a soap, scent and colouring may also be added if desired.[2] The key to a good moustache wax is being firm yet yielding, stiff yet malleable with staying power.[1]

[edit]Common ingredients

Beeswax
Coconut oil or shea nut butter (or any saturated vegetable oil, solid at room temperature, and not prone to rancidity)
Petroleum jelly (Vaseline)
Gum arabic or pine resin
Scented oils
Tallow

http://en.wikipedia.org/wiki/Moustache_wax

Entä jos männyn pihkaa lisäisi siihen seokseen..?

http://www.handlebarclub.co.uk/wax/diy.shtml

http://www.handlebarclub.co.uk/wax/budsdiywax.htm

Vierailija

Kun Heinäkuussa kaikki tulette miittin Raumalle, niin voitte täältä hankkia kunnon viiksivahaa. Suomen ainoa ja vanhin tuotannossa oleva viiksivaha on nimittäin Daliwax (Developed in Finland in 1923). Kauppias, Olavi Niemelä, pitää putiikkiaan tuossa Kuninkaankatu 29. Vanhassa Raumassa.

Vientituote

Sivistyskaupungissa on kaikkea sivistynyttä myynnissä.

Vierailija
Phony
Kun Heinäkuussa kaikki tulette miittin Raumalle, niin voitte täältä hankkia kunnon viiksivahaa. Suomen ainoa ja vanhin tuotannossa oleva viiksivaha on nimittäin
Sivistyskaupungissa on kaikkea sivistynyttä myynnissä.

Miksiköhän Niemelä ostin reseptin, ainesosat kun lukee etiketissä.
Aineet ilmoitetaan pitoisuusjärjestyksessä, se mitä on eniten, kerrotaan ensin.
Ainesosat: Ceteareth-30, Oleth05, Aqua.
Lisukkeeksi vähän jotain ja tuotteen nimeksi Dall~wax, ei olisi maksanut mitään.
Ei vaadi kovin montaa testiä löytää sopiva seossuhde, paljonkohan meni maksamaan turhaan reseptistä hän.

Vierailija
Heksu
Daliwaxiin minäkin päädyin, ihan kelpo tavaraa.

Joo kyllä minäkin olen sitä ostanut, mutta hinta 9 € pienestä purkista on aika paljon. Kympillä sain kilon valkaistua mehiläisvahaa. Purkki vaseliinia ei maksanut kuin pari euroo. Pitänee lorauttaa Kossua tilkka sekaan kun teen seuraavan satsin.

Vierailija
Etori
Heksu
Daliwaxiin minäkin päädyin, ihan kelpo tavaraa.

Joo kyllä minäkin olen sitä ostanut, mutta hinta 9 € pienestä purkista on aika paljon. Kympillä sain kilon valkaistua mehiläisvahaa. Purkki vaseliinia ei maksanut kuin pari euroo. Pitänee lorauttaa Kossua tilkka sekaan kun teen seuraavan satsin.

Teknistä laatua oleva vaseliini ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto, se voi sisältää epäpuhtauksia ja lisäaineita, jotka rasvaliukoisina imeytyvät helposti ihon läpi, googleta valkovaseliini.
Tuolta vaikka löytyy jotain, http://www.paperplast.fi/index.php?k=111696

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Kävisikö viiksivaha myös hiusvahaksi?

Olen mieltynyt hiusvahan käyttöön stailatessani vallattomia kutrejani ,mutta hiusvaha tuntuu niin pirun hinnakkaalta.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
fenomenologi
valkovaseliini

Intissä mulla oli valkovaseliinia aina kaks kiloa mukana. Sitä pantiin palohaavoihin siihen aikaan.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
fenomenologi
valkovaseliini

Intissä mulla oli valkovaseliinia aina kaks kiloa mukana. Sitä pantiin palohaavoihin siihen aikaan.

Ei hemmetti. Montako sataa vuotta sitten olit siellä? Ei sentään voita laitettu?

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Electric shadow
Vatkain
fenomenologi
valkovaseliini

Ei hemmetti. Montako sataa vuotta sitten olit siellä? Ei sentään voita laitettu?

Olin siellä 1762. Toinen saapumiserä.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat