Jalasta löytyi metallinpala

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pari kuukautta sitten kävin muutamaan kertaan röntgenissä tulevaa jalkaleikkausta varten, ja ihmetys olikin melkoinen kun asiaani hoitava lääkäri kertoi, että vasemman jalkani sääriluussa on palanen metallia ja kysyi onko sääriluutani operoitu joskus aiemmin!!?? Niissä röntgenkuvissa se näytti aivan kuin nitojan niitiltä. Täysin symmetrinen, noin 1cm:n mittainen kappale keskellä sääriluuta. Miten ihmeessä se on voinut sinne joutua, kun ei minua ole koskaan aiemmin mistään leikelty? Meinaa pää nyrjähtää. Olisi mielenkiintoista saada tietää mitä se on.. siinä mielessä ikävää kun leikataan vaan jalkaterää. Olisi edes ollut säärileikkauksen paikka, niin olisin saanut vastauksen minua valvottavaan ongelmaan.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija
Trigmegistus
Täysin symmetrinen, noin 1cm:n mittainen kappale keskellä sääriluuta. Miten ihmeessä se on voinut sinne joutua,

Niitti on varmaankin luun ulkopuolella pehmytkudoksessa, joku on niitannut koipeasi tai sitten olet kaatunut nitojan päälle kersana tai niitti oli koipesi ja filmin välissä.

Vierailija

Lakanan käänteeseen on takertunut paperiniitti ja se on sattunut olemaan sääriluusi kohdalla kuvaa otettaessa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kuvaa otettaessa auringosta saapuvat neutriinot sattuivat reagoimaan jalkasi kanssa luoden sinne hetkeksi madonreiän menneisyyteen, aikaan ja paikkaan, jossa muuan kreikkalainen maahanmuuttaja Paul Habdock käytti nitojaa yhdistäessään kolmea paperia toisiinsa. Madonreikä vei juuri siihen niittiin, jota Paul sillä hetkellä käytti. Informaatio niitistä siirtyi madonreikää pitkin röntgensäteilyyn joka sillä hetkellä kulki jalan lävitse, ja aiheutti näin "varjon" röntgenkuvaan.

くそっ!

Vierailija

Jalka on kuvattu kahteen kertaan, ja metallinpala näkyi molemmissa röntgenkuvissa. Ulkoisesti jalassa ei näy mitään. Olen miettinyt olisinko jotenkin naulapyssyllä tai vastaavalla onnistunut ampumaan joskus niin, että siitä vaikka olisi lentänyt metallinpala jalkaani, mutta ei.. Ei pysty käsittämään, olen kyllä pyöritellyt useita vaihtoehtoja päässäni. Luulisin että olisin huomannut, jos joku on niitannut minua jalkaan tai jos itse olisin ampunut itseäni naula/niittipyssyllä. Se metalli on ainakin lääkärin sanojen mukaan luussa, ja niinkuin kerroinkin ettei sääressä ulkoisesti näy mitään merkkejä tuosta kappaleesta. Lääkäri oletti, että jalkaani olisi joskus leikelty, vaan eipä ole.

Ihme juttu.

Vierailija

Synnytyslaitoksella on kiinnitetty syntymätodistus ja niitti jäi kun lappu repäistiin huolimattomasti irti. Yleinen käytäntö. Harjoittelijat joskus töppäilevät.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Veikkaan, että niitin asennusajankohta osuu yksiin Kummeli-sarjan esittämisten kanssa. Niissähän Harri "höylä" Soikkeli nii-nii-NIITTASI puukäsitöiden tunnilla silloin kuin änkytykseltään ehti.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Meikäläisellä on jotain johtavaa roinaa rintalastan takana. Ei ole mitään tahdistinta. Roina näkyy kerroskuvauksessa niin että kuva säkenöi niillä kohdilla. Ihmettelin itse tuota roinaa kun sain kuvaustulokset CD:llä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Vahinko, kännipelleily tai sirpale. Se on voinut oikeasti päätyä sinne melkein miten vaan. Jos olet suomalainen keskiverto lihaasyövä kaljaa juova heteromies, niin se on voinut päätyä sinne hyvinkin kännäämisen yhteydessä pilana, tai sitten vaikka työtehtävissä jonkin tapaturman tai kolhun yhteydessä, jossa ei ole huomannut, että jostakin, johon jalan on potkaissut, on uponnut niitti jalkaan. Hyvin epätodennäköistä, mutta hei, täällä on 7 miljardia ihmistä, jos kaikki pelaisivat lottoa, 500 heistä voittaisi pääpotin. Noita niittejä käytetään pakkausteollisuudessa todella yleisesti.

Syy voi myös jäädä idiopaattiseksi. Fysikaalinen fakta on kuitenkin se, että jostakin se sinne on joutunut. Joko sisäisesti tai ulkoisesti. Rintalastan takana oleva metallinen kappale voi olla joutunut sinne jopa pikkulapsena niellyn esineen muodossa, joka on puhkaissut esim. ruokatorven, vatsalaukun tai muun, mutta haava on parantunut itsestään ja esine on kasvanut sisälle. Sääreen nasta ei kuitenkaan voi ruoansulatuksesta joutua - verisuonia pitkin ehkä teoriassa, mutta käytännössä tuon kokoinen kappale juuttuisi viimeistään reisien suurien valtimoiden haarautumiin, ja vielä suurempi kysymys olisi se, miten se olisi ylipäätään valtimoverisuonistoon päässyt aiheuttamatta majoraalista sisäistä verenvuotoa..?

Vierailija
Carloz
Ei lääkärisi sattumoisin ollut tämän näköinen?

Toden näköisesti enemmän tämän näköinen:

Tuo sinun kuvasi henkilö näyttäisi enemmän poliisilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat