Vaihtoehtoisia elämäntyylejä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Millaisia elämäntyylejä teillä on? Mistä unelmoitte?

Tässä alla osa erään ihmisen innostavasta kertomuksesta ja kannustuksesta meitä muita kohtaan, koko teksti löytyy täältä:

http://rihmasto.fi/foorumi/viewtopic.php?t=226

"Ja vauhti on vain kiihtynyt..Sain potkut työpaikastani keväällä 2005. "Nyt olen vapaa", huusin ja se oli todellakin yksi elämäni merkittävistä käännekohdista. Tilaisuuteni oli tullut. Olin saanut jalkani ulos oravanpyörästä!

Huomasin kuitenkin pian että on yhteiskunnallisesti tuomittavaa olla työtön. "Suomi menee konkurssiin, jos et mene töihin", uhkasi valtion virkanainen. Se sai minut välillä paniikkiin, mutta en ole palannut 'kiltiksi' kansalaiseksi. Huomasin että voin pärjätä ilman työtäkin, viljellä omavaraisesti ja olla kiitollinen siitä vähästä mitä minulla on - itse asiassa se "vähä" on kasvanut rikkaudeksi ja tunnen tällä hetkellä olevani onnellisempi kuin koskaan.

Lisää unelmia on toteutumassa. Yhdessä rihmastolaisten kanssa kiertokoulun "oppimäärää" jakaessa tunnen löytäväni oman paikkani, olevani hyväksytty sellaisena kuin olen! Olen myös löytänyt "Nangijalan", mansikkapaikan, jossa haluan elää torpparina yhdessä ystävieni kanssa, eläimiä ja puutarhaa hoitaen, muinaissuomalaista metsäkulttuuria vaalien.

Henkisen polun kulkemisessa, joka tähtää riippumattomuuteen ja Itsensä toteuttamiseen, on toki omat mutkansa, mutta kaukaa katsottuna olemme vain pelinappuloita. On vain paras antaa elämän mennä omalla painollaan ja uskaltaa luottaa Itseen - ja intuitioon!

Mitä ajatuksia sinulle tulee tekstistäni Pois oravanpyörästä? Haluatko jakaa omia kokemuksiasi - olisin iloinen siitä! Mitä haluaisit itse tehdä tai olet jo tehnyt, jotta hyppy olisi mahdollinen - itsellesi tai muille?"

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Sitten kun asuntolaina joskus toivottavasti on maksettu, mietin peliliikkeeni uudestaan.

Siihen asti käyn nöyrin mielin töissä, jos terveyttä ja töitä riittää.

Vierailija

Luulen että työttömissä, eläkeläisissä ja muissa ei-palkka/ansiotyössä käyvissä peloittavaa on eliitin kannalta se, että tuo porukka voisi saavuttaa henkisen vapauden ja itsenäisyyden. Työttömien nöyryyttimisellä on tarkoitus myös rikkoa työssäkäyvien ja työttömien solidaarisuus. Ts. toiminnan tarkoituksena on mitä ilmeisemmin eliitin suojautuminen massojen räyhäämiseltä. Miettikääpä jos syntyisi sellainen yhteiskunnallinen ilmapiiri jossa työttömien, työssäkäyvien ja eläkeläisten välille syntyisi aivan aito solidaarisuus. Eihän tuollaista voimaa vastaan mikään kapitalistinen eliitti voisi millään puolustautua. Syyttä ei työttömiä kutsua nykyisin modernin aikakauden neekereiksi.

kurremus
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt28.8.2011

Khyllä tässä unelmoidaan... Kovasti!

Toiveena on että elämä alkaisi järjestymään siihen suuntaan että olisi mahdollista ostaa sen verta maata jonne voisi muuttaa tarvittaessa n. 50 ihmisen yhteisöksi, rakentaa kodit ja infrastruktuuri ja siitä laajentaa eteenpäin.

En ole mitään kovin tarkasti miettinyt, mutta jos lähtisi ihan siitä että jonkunverta ruokaa&energiaa voitaisiin tuottaa omasta maasta, ja loput tarvittava + mukavuuden hoidettaisiin asianmukaisesti rahan kanssa ulkomaailmasta. Siellähän voisi aloittaa kaikenlaista pientä puuhaa jolla hankkisi tienestiä itselle ja yhteisölle, silloin kun tarvitsee

Toki olisi siistiä aloittaa homma radikaalisti. 100 hippiä sanoisi että me rakennetaan nyt talomme tänne, emmekä maksa enää mitään maksuja tai veroja valtiolle. Luultavasti homma kyllä tyssäisi siihen kun fasistit tulisi paikalle puskutraktorein ja mellakkapoliisein... Pois valtion mailta, niillä ei ole mitään arvoa jos hipit asuu siellä

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

itse olen ollut reilun vuoden poissa oravanpyörän pauloista ansiosidonnaisella ja se on ollut aivan mahtavaa. töitä on kyllä ollut tarjolla, mutta työn kriteerit omalta osaltani eivät ole täyttyneet, joten en ole voinut ottaa työtä vastaan. palkkaus olisi vaihdellut 2000-3000€ väliltä, mutta 40h/vk ei nappaa sitten yhtään ja minulle riittää mainiosti vajaat 1000€ kuukaudessa hyvään elämään. voisin helposti tehdä työtä 60-80h kuukaudessa, mutta en todellakaan ole valmis sitouttamaan itseäni 200h kuukaudessa, vaikka siitä enemmän maksettaisiinkin. rahalla, kun ei saa sitä mitä pidän arvokkaimpana, aikaa nimittäin. aikaa itsensä tutkiskelulle, harrastelulle ja omille projekteille. kellokortin mukaan kulkeminen ei nappaa yhtään ja aiheuttaisi vain ongelmia ihmissuhteissa ja sitäkautta stressiä.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
itse olen ollut reilun vuoden poissa oravanpyörän pauloista ansiosidonnaisella ja se on ollut aivan mahtavaa.

Entäpä vajaan vuoden päästä, kun ansiosidonnainen on nautittu ja työkyky potentiaalisten työnantajien silmissä huvennut olemattomiin? Itse en tässä vaiheessa uskaltaisi heittäytyä ansiosidonnaiselle vaikka sillä toimeen tulisikin. Eikä kyllä moraalikaan antaisi periksi, katson olevani vielä velkaa työpanostani yhteiskunnalle.

kurremus
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt28.8.2011

I feel you man.

Työssäkäynti olisi paljon mukavempaa jos olisi normaalia, että sitä tehdään n. 3 päivää viikossa.

Itse olin kuitenkin niin järkeni orja että teen nyt niin paljon kun pystyn, niin kauan kuin rauta on kuumaa... Tästäkö se alkaa? "Ensin mä alotin ihan vaan harjottelusta, sit mulle ehdotettiin sen jälkeen et voisit saada vähän freelancer -hommia... Sit mä jäin vakituiseks ja nyt on jo 20 vuotta takana tätä putkea..." Porttiteoria...

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010

Tällä hetkellä teen 30h/viikko töitä, sukulaiset voivottelee, kun ei ole täyspäiväistä työtä. Itsehän olen aivan tyytyväinen enkä todellakaan enää halua kuluttaa ainokaisesta elämästäni 8h/arkipäivä jonkun muun elintason kohottamiseen. Ennen nykyistä 'työuraani' olin 2,5 vuotta työttömänä, osin omasta tahdostani. Siinä sitten oppi tulemaan vähällä toimeen. Nykyään pärjään pienellä palkallani aivan loistavasti. Toivottavasti aito elämänilo vielä voittaa tämän materialismin ja rahanpalvonnan ja palaamme elämän perusasioiden äärelle. Se tosin tarkoittaisi nykyisestä riistokapitalismista luopumista. Mutta sehän vain tarkoittaisi, että myös tuleville sukupolville jäisi ehjä maapallo.

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006
taucalm
itse olen ollut reilun vuoden poissa oravanpyörän pauloista ansiosidonnaisella ja se on ollut aivan mahtavaa. töitä on kyllä ollut tarjolla, mutta työn kriteerit omalta osaltani eivät ole täyttyneet, joten en ole voinut ottaa työtä vastaan. palkkaus olisi vaihdellut 2000-3000€ väliltä, mutta 40h/vk ei nappaa sitten yhtään ja minulle riittää mainiosti vajaat 1000€ kuukaudessa hyvään elämään. voisin helposti tehdä työtä 60-80h kuukaudessa, mutta en todellakaan ole valmis sitouttamaan itseäni 200h kuukaudessa, vaikka siitä enemmän maksettaisiinkin. rahalla, kun ei saa sitä mitä pidän arvokkaimpana, aikaa nimittäin. aikaa itsensä tutkiskelulle, harrastelulle ja omille projekteille. kellokortin mukaan kulkeminen ei nappaa yhtään ja aiheuttaisi vain ongelmia ihmissuhteissa ja sitäkautta stressiä.

Nyt on pakko allekirjottaa. Paitti et mun tulot ei ollut noin kovia (tai ehkä mäihällä huimimpina ylityöaikoina), mut about vuos on menty ans. sid. Sillä rahalla kun ei tee mitään jos ei ole aikaa käyttää sitä. Olenkin miettinyt mitä eettistä hommaa voisin tulevaisuudessa tehdä ja olenkin päässyt jonkinmoiseen lopputulemaan. Huomenna lähtee rattaat pyörimään.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010
Carloz
taucalm
itse olen ollut reilun vuoden poissa oravanpyörän pauloista ansiosidonnaisella ja se on ollut aivan mahtavaa.

Entäpä vajaan vuoden päästä, kun ansiosidonnainen on nautittu ja työkyky potentiaalisten työnantajien silmissä huvennut olemattomiin? Itse en tässä vaiheessa uskaltaisi heittäytyä ansiosidonnaiselle vaikka sillä toimeen tulisikin. Eikä kyllä moraalikaan antaisi periksi, katson olevani vielä velkaa työpanostani yhteiskunnalle.

Kenellekä tässä muka kukaan velkaa on? Paitsi kaikki maailman maat muutamalle ahneelle pankkiryppäälle? Yhteiskunta on kyllä kustantanut ilmaisen koulutuksen ym ym, mutta ei nyky-yhteiskunnassa ainakaan minun työpanoksestani tuleva raha mene kuin pieninä rippeinä valtiolle. Nyky-yhteiskuntaa ei siis tee mieli ylläpitää, itse asiassa aika sairasta kokea moraaliseksi velvollisuudekseen ylläpitää järjestelmää, joka orjuuttaa tavallisen pienen ihmisen.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005
kurremus
Luultavasti homma kyllä tyssäisi siihen kun fasistit tulisi paikalle puskutraktorein ja mellakkapoliisein... Pois valtion mailta, niillä ei ole mitään arvoa jos hipit asuu siellä

Itseasiassa fasistit ovat historiassa juuri antaneet ihmisille maata (Mussolini kuivatutti soita ja jakoi ne ihmisille maanviljelysmaaksi) kun taas sosialistit ovat perinteisesti vastustaneet yksityistä maanomistusta(Venäjän vallankumous ja Stalinin pakkokollektivisointi) .

Fasisteille nationalisteina tietysti sopii että ihmisillä on oma pala isänmaata vahvistamassa lojaalisuutta kansallisvaltiota kohtaan ja sosialistit taas haluavat maattoman ja juurettoman kansan joka on helppo saada uskomaan internationalismiin ja kansojen veljeyteen.

Menikö överiksi?

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija
PSYbuse
Nyky-yhteiskuntaa ei siis tee mieli ylläpitää, itse asiassa aika sairasta kokea moraaliseksi velvollisuudekseen ylläpitää järjestelmää, joka orjuuttaa tavallisen pienen ihmisen.

Voi teidän kanssanne taasen kerran.

Jos et halua olla mukana kehittämässä ja ylläpitämässä järjestelmää, jossa elät, niin varmaan et myös ota mitään tukiaisia vastaan? Eli elät täysin omavaraisesti?

Mielestäni niille yhteiskunnan jäsenille, joilla ei ole halua toimia yhteiseksi hyväksi, voisi antaa menolipun johonkin toiseen maahan.

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009
Carloz
teen projekteja pimeästi, pistän toiminimen, tai hakeudun työhön ulkopuoliselle. kapitalistin vinkkelistä katsottuna valitettavasti työskentelen alalla, jossa oma kädenjälki on tärkeämpää kuin se miltä näyttää, minkä värinen todistus on koulusta ja onko poliittisesti korrekti vai onko downshiftannut tukiaisilla. velkaa yhteiskunnalle mistä? loppuelämäkö siitä pitäisi yhteiskunnalle maksaa takaisin, että se opetti kirjoittamaan ja lukemaan?

sähköä yhteiskunta ei minulle anna, maksan siitä. internetyhteys maksullinen sekin, syöminen maksaa, samoin asuminen. oman näkemykseni mukaan olen maksanut moneen kertaan jo sen, että yhteiskunta opetti lukemaan ja kirjoittamaan.

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
velkaa yhteiskunnalle mistä? loppuelämäkö siitä pitäisi yhteiskunnalle maksaa takaisin, että se opetti kirjoittamaan ja lukemaan?

Ajattele yhteiskuntana meitä kaikkia sen asukkaita.

Mitä enemmän vapaamatkustajia on, sitä huonommin meillä kaikilla menee.

Eivät ne tukirahat tule sossun taikaseinästä vaan muiden veronmaksajien selkänahasta.

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1356
Liittynyt10.8.2010
Carloz
PSYbuse
Nyky-yhteiskuntaa ei siis tee mieli ylläpitää, itse asiassa aika sairasta kokea moraaliseksi velvollisuudekseen ylläpitää järjestelmää, joka orjuuttaa tavallisen pienen ihmisen.

Voi teidän kanssanne taasen kerran.

Jos et halua olla mukana kehittämässä ja ylläpitämässä järjestelmää, jossa elät, niin varmaan et myös ota mitään tukiaisia vastaan? Eli elät täysin omavaraisesti?

Mielestäni niille yhteiskunnan jäsenille, joilla ei ole halua toimia yhteiseksi hyväksi, voisi antaa menolipun johonkin toiseen maahan.

Päin vastoin. Ilman minkäänlaisia tunnontuskia voisin kupata noita tukia sun muita, tekisin niin oman osani sen eteen, että menisi systeemi vaihtoon En kuitenkaan tällä hetkellä niin tee, vaan käyn pienipalkkaisessa työssä 6h/päivä ja se riittää minulle. Systeemin nykytila on sellainen, että se kaatuu muutaman vuoden sisään kuitenkin. '
Sinun on varmasti mahdotonta tätä ymmärtää, mutta katson toimivani yhteisen hyvän eteen, jos toimillani pystyn edistämään tämän pahoinvointiyhteiskunnan kaatumista.

HooFoo
Seuraa 
Viestejä813
Liittynyt30.9.2006
PSYbuse

Päin vastoin. Ilman minkäänlaisia tunnontuskia voisin kupata noita tukia sun muita, tekisin niin oman osani sen eteen, että menisi systeemi vaihtoon En kuitenkaan tällä hetkellä niin tee, vaan käyn pienipalkkaisessa työssä 6h/päivä ja se riittää minulle. Systeemin nykytila on sellainen, että se kaatuu muutaman vuoden sisään kuitenkin. '
Sinun on varmasti mahdotonta tätä ymmärtää, mutta katson toimivani yhteisen hyvän eteen, jos toimillani pystyn edistämään tämän pahoinvointiyhteiskunnan kaatumista.

Kun otetaan evoluution sijaan käyttöön revoluutio eli systeemi paskaksi ja uutta tilalle, tuloksena on aina anarkistinen tai totalitäärinen persläpi á la Somalia tai Pol Potin Kamputsea. Vallankumous syö ja paskantaa aina lapsensa...

Vaalimatematiikkaa: Jos et äänestä, niin äänestät sitä jota eniten vastustat.
Kopiointi + muuntelu + valinta => universaali evoluutio
Reality, not faith, has still the best resolution and interface

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat