Kromi ja makeanhimo; pii ja iho sekä hiukset

Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Vuosikausia luin tuon tuostakin jostain että kromin syömisen pitäisi hillitä makeanhimoa. Sitten luin jostakin että koko juttu on hölynpölyä. Miten sen asian kanssa nyt oikein on? Onko kellään omia kokemuksia?

Tuli vaan mieleen kun aloin syömään yhtä tuotetta jossa on piin lisäksi sattumalta myös kromia. Tätä pii-tuotetta ryhdyin napostelemaan sen takia että minulla ei mikään ihoon tullut vamma parane näemmä enää ollenkaan, tai sitten hyvin hyvin hitaasti. Hiuksetkin voisivat olla paremmassa kunnossa. Tärkeintä minulle kuitenkin olisi tämä ihon kuntouttaminen, eräskin ilmeisesti paarman puraisema vamma on ollut elokuusta asti eikä parane, vaan kutisee joka helvetin päivä ja turvottaakin tuon tuostakin vaikka en ole sitä raapinut herran aikoihin.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Jätä viljat ja syö 1 kananmuna päivässä.

Kananmunassa on kaikki paitsi ei C-vitamiinia ja kuitua.

Kromi vie ehkä makeanhimon, mutta ei syömishimoa eli se siitä sitten.

Vierailija
Rousseau
Vuosikausia luin tuon tuostakin jostain että kromin syömisen pitäisi hillitä makeanhimoa. Sitten luin jostakin että koko juttu on hölynpölyä. Miten sen asian kanssa nyt oikein on? Onko kellään omia kokemuksia?

Tuli vaan mieleen kun aloin syömään yhtä tuotetta jossa on piin lisäksi sattumalta myös kromia. Tätä pii-tuotetta ryhdyin napostelemaan sen takia että minulla ei mikään ihoon tullut vamma parane näemmä enää ollenkaan, tai sitten hyvin hyvin hitaasti. Hiuksetkin voisivat olla paremmassa kunnossa. Tärkeintä minulle kuitenkin olisi tämä ihon kuntouttaminen, eräskin ilmeisesti paarman puraisema vamma on ollut elokuusta asti eikä parane, vaan kutisee joka helvetin päivä ja turvottaakin tuon tuostakin vaikka en ole sitä raapinut herran aikoihin.

Makeanhimoa voisivat siloittaa verensokeria tasaavat suplementit, joita on lukuisia.

Pii-tuotteen kohdalla kannattaa tarkistaa, että käytetty piin muoto on bioaktiivista. Biosil on tutkitusti toimivaa kamaa iholle, hiuksille ja kynsille (ja luultavasti myös luustolle), Jarrowsil on vastaava tuote, joka nähdäkseni pelittää myös. Ihon kuntoa parantavia lisäravinteita on useita ja monet niistä vaikuttavat yleisemminkin hyödyllisesti kuten esimerkiksi:

D-vitamiini
K-vitamiini
Jodi
Magnesium
C-vitamiini
Kollageeni (gelatiini)
Pycnogenol
Sinkki
Luteiini

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Mitä on "bioaktiivisuus"? Miten joku alkuaine voi olla sitä tai tätä eli olla aktiivinen tai olla olematta?

Olen toista vuotta käyttänyt magnesiumia eikä se kyllä ainakaan ihoon näemmä vaikuta (kun ei kerta nämä mitkään vauriot parane), ei ainakaan yksinään. Ummetus on kyllä pysynyt loitolla ja liikunnan aiheuttamat krampit.

En nyt tiedä onko itselläni mitään erityistä makeanhimoa sinänsä, halusin vain tietää että vaikuttaako se kromi siihen vai ei, kun on nyt kahta eri tietoa saanut kuulla (lukea).

Vierailija
Rousseau
Mitä on "bioaktiivisuus"? Miten joku alkuaine voi olla sitä tai tätä eli olla aktiivinen tai olla olematta?

Olen toista vuotta käyttänyt magnesiumia eikä se kyllä ainakaan ihoon näemmä vaikuta (kun ei kerta nämä mitkään vauriot parane), ei ainakaan yksinään. Ummetus on kyllä pysynyt loitolla ja liikunnan aiheuttamat krampit.

En nyt tiedä onko itselläni mitään erityistä makeanhimoa sinänsä, halusin vain tietää että vaikuttaako se kromi siihen vai ei, kun on nyt kahta eri tietoa saanut kuulla (lukea).

Bioaktiivisuus tarkoittaa, että aine vaikuttaa elimistössä oli vaikutus sitten hyödyllinen tai haitallinen. Verraten pieni määrä bioaktiivista piitä (suhteessa ravinnosta saatuun piihin) nostaa seerumin piitasoja roimasti. Vaikka magnesium ihon toimintaan vaikuttaakin, en usko että lyhyellä aikavälillä se saisi aikaan silminnähtäviä muutoksia - toisin on bioaktiivisen piin laita.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
SD
Rousseau

Bioaktiivisuus tarkoittaa, että aine vaikuttaa elimistössä oli vaikutus sitten hyödyllinen tai haitallinen. Verraten pieni määrä bioaktiivista piitä (suhteessa ravinnosta saatuun piihin) nostaa seerumin piitasoja roimasti. Vaikka magnesium ihon toimintaan vaikuttaakin, en usko että lyhyellä aikavälillä se saisi aikaan silminnähtäviä muutoksia - toisin on bioaktiivisen piin laita.

Jos 1,5 v on lyhyt aikaväli niin mikähän on pitkä...

Enivei, mikä sen sitten määrittelee että aine on bioaktiivinen tai sitten ei, jos yhdessä valmisteessa on esim. piitä ja toisessakin on piitä? Tietenkään ei voi puputtaa esim. silikonihelmiä tuosta noin vain, mutta en oikein ymmärrä millä perusteella noissa kaikissa alkuaineissa olisi jotain merkittäviä eroja riippuen siitä minkä firman purnukasta niitä naamaansa tunkee.

Vierailija

Noiden aiemmin jo mainittujen hyödyllisten ravinteiden ja lisäravinteiden lisäksi kannattaisi ehkä kokeilla ihan kollageenihydrolysaattia. Itse sitä jonkun verran käyttänyt, tosin nivelien enkä ihon takia. Sen mitä ihoa välillä seuraan, niin ei ainakaan negatiivisesti ole siihen vaikuttanut.

Toinen mikä tulee mieleen, niin voisikohan L-Arginiinista olla sinulle apua? Ainakin sen on joissain tutkimuksissa todettu nopeuttavan haavojen paranemista, lisäävän lihasmassaa, vähentävän rasvaa ym. positiivista.

" L-Arginine also helps wounds to heal more quickly. This is partly because L-arginine converts into L-ornithine, which in turn converts into L-proline. L-Proline is a precursor of collagen, an important component of connective tissue"

"Just as important is – once again – NO. NO activates the immune system, inhibits inflammatory reactions and boosts the blood supply to the tissues that need repairing."

"The demonstrated anti-aging benefits of l-arginine show promises greater than any pharmaceutical or nutraceutical agent ever previously discovered", Gad concludes in his article."

Yllä olevat on kopioitu ergo-login jutusta, jossa käsiteltiin L-Arginiinin anti-aging tutkimusta (linkki alla). Tutkimuksessa olleet koehenkilöt kuulemma pitivät L-Arginiinin "anti-aging" vaikutuksia niin hyvinä, että jokainen halusi jatkaa sen käyttöä myös tutkimusjakson jälkeen.

http://www.ergo-log.com/argininebestantiaging.html

Ps. Jos alat kokeilemaan L-Arginiinia (tai L-Citrulliinia tms.), niin voisitko raportoida vaikutuksista. Ja kiinnittää huomiota myös lihaskuntoon tms. että tapahtuuko mitään muutoksia.

Vierailija

"Vuosikausia luin tuon tuostakin jostain että kromin syömisen pitäisi hillitä makeanhimoa. Sitten luin jostakin että koko juttu on hölynpölyä. Miten sen asian kanssa nyt oikein on? Onko kellään omia kokemuksia?"

Luurilla kirjoitan.. en jaksa nyt hienommin noita lainauksia laittaa. Siis kromi, eiköhän se voi auttaa jos sinulla siitä jokin puutos on? Itselläni ei ainakaan ole juurikaan ikinä makeanhimoa vaikka ajoittain olen ketoosissakin. Saan kromia ihan riittävästi. Jos ei ole kromista puutetta, niin tuskinpa lisäkromi enää hyödyttää.. kokeilemalla selviää

Vierailija

Niin ja sellaisen jutun voisin kyllä ihoon liittyen omakohtaisista kokemuksista sanoa, että eräs vanha ja isohko arpi on nyt oikeastaan kadonnut. En tiedä kuinka normaalia tällainen on, että vuosien takainen iso arpi häviää melko nopeasti (kuukausien kuluessa) yhtäkkiä pois vaikka se siinä on ensin ollut jo useamman vuoden? Silloin kun arpi tuli, en käyttänyt läheskään samalla lailla lisäravinteita, kuin nyt olen käyttänyt ja arpi on hävinnyt. Silloin käytin lähinnä vain proteiinia ja vastaavia.

Ja nyt olen siis mm. monenlaisia antioksidatiivisia aineita, luonnon yrttien tiivisteitä, greipinsiemen uutetta, kollageenia, msm:ää, karnosiinia välillä, L-citrulliinia ja arginiinia vaihtelevasti sekä paljon paljon muutakin. Joten erittäin vaikea sanoa onko jollain ollut positiivinen vaikutus ihon regeneraatioon tai joidenkin yhteisvaikutuksilla, mutta itse pidän todennäköisenä, että jokin positiivinen vaikutus on ollut. Koska epätodennäköisempää mielestäni on, että arpi häviäisi itsestään vuosien stabiilin tilan jälkeen ja varsinkaan, kun en ole enää edes lapsuusiässä. Lisäksi on vielä se seikka, että on jotakin tutkimusdataa olemassa tiettyjen aineiden positiivisista vaikutuksista mm. ihoon vaikka iho ei olekaan minun kiinnostuksien listalla kärkipäässä, vaan lähinnä ergogeeniset aineet.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32617
Liittynyt6.12.2009
Rousseau

Minä tein puoskarina itselleni testin, annon ison sääsken imeä verta kädestä ja lättäsin sen siihen käteen siinä toivossa että jäisi imukärsää ihon alle ärsyttään..Noh pahkurahan siihen nousi ja alkoi kutiaan, betadinea/jodia muutama tippa ja levitys.. noinb 10 min ja kutina oli poissa ja turvotus.

Tämän ja monia muita kauhistuttavia tarinoita voitte lukea myiohemmin kirjasta puoskarin keromukset osa yksi

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
jussipussi

Minä tein puoskarina itselleni testin, annon ison sääsken imeä verta kädestä ja lättäsin sen siihen käteen siinä toivossa että jäisi imukärsää ihon alle ärsyttään..Noh pahkurahan siihen nousi ja alkoi kutiaan, betadinea/jodia muutama tippa ja levitys.. noinb 10 min ja kutina oli poissa ja turvotus.

Tämän ja monia muita kauhistuttavia tarinoita voitte lukea myiohemmin kirjasta puoskarin keromukset osa yksi

No huh. Minun olisi varmaan pitänyt kokeilla sitä Betadinea jo elokuussa kun kolmionmuotoinen punainen läntti ilmestyi reiteni sisäalapintaan. Luulin tietysti että se siitä häviää kuten kaikki em. kaltaiset läntit aina ovat hävinneet. En tiedä että onko sitten pysynyt ärtyneenä kun hankautuu jatkuvasti joka paikkaan osuessaan mm. istuimiin, mutta turvottaa se alkoi ja iho meni rikki vasta tässä syksyn mittaan kun varmaankin tulin raapineeksi sitä öisin. Vähän helvetin hankalaa on ollut käyttää mitään voiteita kohdassa josta kaikki hankautuu pois. Eräässä vaiheessa laitoin reilusti Bepanthenia ja laastarin päälle, mutta sitten laastarin liimapinnat alkoivat ärsyttää ihoani ja kutiseva alue sen kuin laajeni.

Röpelöiselle iholle vain ei jotenkin tohtisi jodia sipaista. Muutenhan se on kyllä varsin käyttökelpoisa myrkky, ja mielestäni turhaan pelotellaan kilpirauhasarvojen kohoamisella ja jätetään täten ihmiset kärsimään milloin mistäkin ja sutimaan turhaan erilaisten voiteiden kanssa silloin kun jodi voisi auttaa. Tällä hetkellä läntti on vähän paremmalla tolalla, mutta jos se siitä vielä riivaantuu niin ehkä kokeilen sitä jodiakin.

Ajoittain on tainnut ihoni kyllä olla nuoresta asti hitaasti korjautuvaa tyyppiä - lieneekö aineenvaihdunnan nopeudella (siis hitaudella) tässä merkitystä. Kun olin yläasteella joku poika tönäisi minut päin seinää ja silmälasieni reuna upposi kasvoihini, ja hento viiru tämän seurauksena viipyi kasvoillani vuosikausia vaikka en saanut varsinaista haavaakaan edes.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Harmi että tuo arginiini lisää seksuaalista halukkuutta, minä kun en semmoisilla haluilla tee yhtikäs mitään (tuottaisivat vain mielipahaa). Mutta katsotaan nyt jos jostain vaikka joku tarjous pamahtaa. Olisi tämä iho kiva saada parempaan kuntoon, jos nyt atooppiseen ihoon auttaa yhtikäs mikään. (Ehkäpä se paarmanpuremakin on ainakin osittain jo atopiaa, jos hyönteisen purema voi moiseksi muuttua pitkässä juoksussa.)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32617
Liittynyt6.12.2009
Rousseau

Röpelöiselle iholle vain ei jotenkin tohtisi jodia sipaista. Muutenhan se on kyllä varsin käyttökelpoisa myrkky, ja mielestäni turhaan pelotellaan kilpirauhasarvojen kohoamisella ja jätetään täten ihmiset kärsimään milloin mistäkin ja sutimaan turhaan erilaisten voiteiden kanssa silloin kun jodi voisi auttaa. Tällä hetkellä läntti on vähän paremmalla tolalla, mutta jos se siitä vielä riivaantuu niin ehkä kokeilen sitä jodiakin.

Ei vai.. miksi ei?..Ei se kirvele, Betadine...Se on juuri sinulle, herkkähipiäiselle prinsessalle joka tuntee herneen kymmenen patjan läpikin, sorry en voinut vastustaa..

Slow release of iodine from the PVPI complex in solution minimizes iodine toxicity towards mammalian cells.
[/quote]

http://en.wikipedia.org/wiki/Povidone-iodine

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
jussipussi
Se on juuri sinulle, herkkähipiäiselle prinsessalle joka tuntee herneen kymmenen patjan läpikin, sorry en voinut vastustaa..

No etpä tietenkään. Pitää olla vähintään pää irti ja raajat paskana että saa mainita mistään mitään ah' niin pyhässä Internetissä ja varsinkin the Tiede-palstalla.

Tuollainen paarman(?)purema on pikkujuttu verrattuna siihen millaisen helvetin läpi menin muutama vuosi sitten, mutta tottahan se kiinnostaa miksei minkäänlaista oleellista lopullista parantumista tapahdu (tässäkään asiassa). Ehkäpä olenkin huomaamattani kuollut ja kaikki vauriot ja vammat jäävät pysyväksi, vähän niin kuin leffassa Kuolema pukee häntä.

http://www.youtube.com/watch?v=Qcz0L6tzJiU

Ja sen Betadinen kanssa kun tuli läträttyä niin helvetisti öpauttia 2006 - 2008 niin kai siihen sitten jo vähän kyllästyi. Vaikka tepsivä myrkky onkin.

Vierailija

Rousseau: Ei se arginiini mikään steroidi ole, turha pelätä seksihalujen lisääntymistä. Miehillä ehkä parantaa erektiota, mutta itseni vaikea havainnoida tätä vaikutusta, kun muutenkin vehkeet taistelukunnossa milloin missäkin epäsovinnaisessa tilanteessa, kuten esim. esimiehen puhuttelussa, hississä jos naisen viereen olen joutunut liian lähelle, lääkärillä jne. Mutta olenkin vielä alle 30v mies. Eli ihan rohkeasti kokeilet eikä tuo sinua konkurssiin todellakaan vie.

Edit: Miksi muuten seksuaaliset halut tuottavat sinulle mielipahaa? Itselläni kyllä sellainen tilanne, että en myöskään kovinkaan paljon kaipaisi seksuaalista halukkuutta, kun en ole motivoitunut naisten iskemiseen enkä sitä lajia edes osaakaan. Siksi minulla kai seisookin ympäri päivän milloin missäkin, kun olen niin puutteessa, enkä jaksa tai osaa asialle tehdä oikein mitään... paitsi tietysti oman käden oikeutta silloin tällöin. Ja jos se arginiini nyt kummasti lisäisikin seksihalujasi, niin luulen, että moni mies täälläkin on valmis sinua auttamaan sen taakan pienentämisessä, minä mukaanlukien.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009
rollerghost
Rousseau: Ei se arginiini mikään steroidi ole, turha pelätä seksihalujen lisääntymistä. Miehillä ehkä parantaa erektiota, mutta itseni vaikea havainnoida tätä vaikutusta, kun muutenkin vehkeet taistelukunnossa milloin missäkin epäsovinnaisessa tilanteessa, kuten esim. esimiehen puhuttelussa, hississä jos naisen viereen olen joutunut liian lähelle, lääkärillä jne. Mutta olenkin vielä alle 30v mies. Eli ihan rohkeasti kokeilet eikä tuo sinua konkurssiin todellakaan vie.

Edit: Miksi muuten seksuaaliset halut tuottavat sinulle mielipahaa? Itselläni kyllä sellainen tilanne, että en myöskään kovinkaan paljon kaipaisi seksuaalista halukkuutta, kun en ole motivoitunut naisten iskemiseen enkä sitä lajia edes osaakaan. Siksi minulla kai seisookin ympäri päivän milloin missäkin, kun olen niin puutteessa, enkä jaksa tai osaa asialle tehdä oikein mitään... paitsi tietysti oman käden oikeutta silloin tällöin. Ja jos se arginiini nyt kummasti lisäisikin seksihalujasi, niin luulen, että moni mies täälläkin on valmis sinua auttamaan sen taakan pienentämisessä, minä mukaanlukien.

Googletin eilen sitä arginiinia ja kovasti siellä tuli vastaan juuri tuota seksuaalisen halukkuuden lisääntymistä (tai sen yritystä).

Niin, minähän olen sairastanut vulvodyniaa joulusta 2005 ja reilun vuoden mittaisen lähes terveen kauden jälkeen sairaus taas paheni tänä vuonna ja seksi voisi aiheuttaa oireiden vieläkin pahempaa pahenemista (varsinainen lausehirviö mutta menköön). Sen nyt vielä jotenkin kestän että jos silloin tällöin haluan langeta itsesaastutuksen syntiin ja tämän seurauksena koen orgasmin seurauksena raatelevan kivun kuin kehostani revittäisiin puukkojen kanssa palasia irti - meneehän se sentään ohi aina aikanaan - niin se on vähän liikaa että hauskan asian eli seksin jälkeen saisi päivätolkulla "nautiskella" niin sietämättömästä ärsytyksestä, kutinasta, "neulanpistoista" tai "tikarilla tökkäämisistä" ja turvotuksesta että menee yöunetkin, eikä meinaa kärsiä edes suihkussa käydä jos oikein pahaksi menee. Pääasiassa vulvodyniani muoto on ilmeisesti syklistä (äityy kuukautiskierron tietyissä vaiheissa, vaihe vaihtelee eri naisilla), mutta tuo repivä kipu on puolestaan neuropaattista ja viittaa ehkä hermovaurioon jonka lienen saanut tulehdustilan jälkisairautena. Olen lisäksi lukenut että vulvodyniapotilailla on havaittu jonkinlaista hermosolujen ylituotantoa, eli jostain syystä tulehdustilat aiheuttavat sen että keho luo lisää ja lisää hermopäätteitä aistimaan ärsyttäviä tuntemuksia, ja lopulta keho sitten reagoi väärin ja harmittomimmatkin aistimukset aistitaan kiputuntemuksina. Pahimmat sairaustapaukset eivät pysty yhtymään ollenkaan, eli heille tulee siitä välitön kipu, eikä jälkioireita kuten itselleni. Jotkut eivät pysty ajamaan polkupyörällä ja moni joutuu käyttämään hameita ja luopumaan alushousuista kun mitään ei siedä. Käytin minäkin pahimmassa vaiheessa.

Kun ei sitä kumppaniakaan ole (ahdistumaan siitä että seksiä ei ole jatkuvalla syötöllä), niin parempi kun ei mitenkään yllytä omaa seksuaalisuuttaan ja yrittää ennemmin pitää sen säästöliekillä ainakin siihen asti että tulee parempi kausi.

Kun tuo [sensuroitu painokelvottomana] hallitsi elämääni niin monta vuotta, tehden siitä sietämätöntä helvettiä pahimmassa vaiheessa, en tietenkään ole kiinnostunut elämään uutta sellaista vaihetta. Tässä joutuu ikäänkuin psyykkaamaan itseään seksinvastaiseksi, miettimää kaikki mahdolliset hyvät ja huonot syyt miksi seksiä ei kannata harrastaa ja mikä kaikki siinä on vastenmielistä jotta ei vahingossakaan tekisi mieli ja järkkäisi itseään huonompaan kuntoon jolloin menisi taas päivät itkua vääntäessä. Sikäli tuntuu aina jotenkin niin väärältä että kun tulee seksistä tai seksuaalisuudesta puhe ja menen möläyttämään jotain negatiivista koko asiasta, niin moni luulee että olen joku seksinvastainen nutturapää. Olisinkin, mikäs siinä, mutta kun...

Joskus kielteisyys on turvakeino. Siksihän sitä kai masennutaankin että saisi levätä, kun uhkaa käämi kärähtää päässä pahemman kerran. Ehkäpä näitä on muitakin asioita joissa joutuu ikäänkuin vastapooliin koko muuhun ihmiskuntaan nähden, jotta saisi pidettyä päänsä kasassa edes jotenkuten. Mutta jos tästä (taas) tervehdyn niin saa sitten nähdä josko se halun lisääntyminenkin kiinnostaisi.

Että tämmöistä tämän herneprinsessan taholta. Olen kieltämättä herkkä vetämään sen herneen vaikka lippusalkoon kun tulee näistä tämän sortin terveysasioista kyse, se on niin hyvässä muistissa vielä se kaikki shaisse vuosien takaa. Ja vahva epäilys että aiheutti tai joudutti parisuhteeni päättymisen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat