Matematiikan itseopiskelu?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Terve

Tälläinen parikymppinen, kielissä erittäin lahjakas ts. kielipäinen oppija. Olen aloittamassa lukion lyhyen matematiikan ensimmäistä kurssia ja sanon tämän aivan aluksi, matematiikka ei ole koskaan aikaisemmin napannut yhtään!

Kurssin alkamiseen on vielä jonkun verran aikaa, mutta motivaaio on nyt kova ja uskoisin, että opiskelu ei tuota vaikeuksia. ÄO:ni on mitattu MENSAN virallisissa testeissä ja tulokseksi sain 128, joten käsittääkseni äly ei tuota ongelmia.

Kysymys: Haluasin perehtyä kunnolla tämän kurssin aiheisiin ja oppia asioita ensin itse. Olisiko täällä netin syövereissä hyviä nettisivuja, tai mahd. ohjelmia koneella, jotka voisivat mahdollistaa itseopiskelun?

Kommentit (11)

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Oletko siis sitä mieltä, että kurssin oppikirjan esimerkit eivät riitä?

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vierailija
Saw
Oletko siis sitä mieltä, että kurssin oppikirjan esimerkit eivät riitä?

Ovathan nekin aika kattavia, mutta ajattelin, jos kävisin läpi useita eri lähteitä tähän.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Toki, ainahan lisäesimerkit on hyväksi. Ainakin nämä löytyy:

Ylen abitreenit: http://abitreenit.yle.fi/treenaa/lukio/aine/14
Opetushallituksen etälukio: http://www.edu.fi/etalukioetusivu

Ja tarpeen on varata ihan perus laskuvälineet. Nämä laskut opitaan oman käden kautta.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009
Shoya
Terve

Tälläinen parikymppinen, kielissä erittäin lahjakas ts. kielipäinen oppija. Olen aloittamassa lukion lyhyen matematiikan ensimmäistä kurssia ja sanon tämän aivan aluksi, matematiikka ei ole koskaan aikaisemmin napannut yhtään!

Kurssin alkamiseen on vielä jonkun verran aikaa, mutta motivaaio on nyt kova ja uskoisin, että opiskelu ei tuota vaikeuksia. ÄO:ni on mitattu MENSAN virallisissa testeissä ja tulokseksi sain 128, joten käsittääkseni äly ei tuota ongelmia.

Kysymys: Haluasin perehtyä kunnolla tämän kurssin aiheisiin ja oppia asioita ensin itse. Olisiko täällä netin syövereissä hyviä nettisivuja, tai mahd. ohjelmia koneella, jotka voisivat mahdollistaa itseopiskelun?

Sinulla lienee oppikirja, jonka mukaan opiskelet. Se on paras ystäväsi, koska koetehtäväsi tulevat olemaan samanlaisia. Jos haluat lisäharjoittelua, mene kirjastoon ja lainaa sieltä jonkun muun kirjasarjan vastaava kirja. Kirja voi olla painettu 10 vuotta sitten, mutta se ei haittaa.
Nyt sinulla on varmasti oikean tasoista materiaalia riittävästi, eikä sinulla mene tehtävien hakemiseen ja vaikeustason arvioimiseen enää aikaa.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009
ole
Tuolta löytyy mm. lukiotason tehtäviä (malliratkaisuineen) ja kertausmateriaaleja, jotka eivät tietenkään varsinaista oppikirjaa korvaa, mutta joista voi olla itseopiskelussakin apua

http://intmath.org/matta/[/quote]
Mitä nyt tota isoa ämmää olen verrannut noihin Calculuksiin, Pyramideihin sun muihin kirjoihin verrannut, niin väittäisin ettei oppikirjat korvaa sitä.

Äemänkäki
Seuraa 
Viestejä1161
Liittynyt20.11.2006

Kirjoissa on se huono puoli, että ne harvoin motivoivat opiskelemaan. Tarvitsee hyvän opettajan, jolla ideoita soveltaa kaikkea opettamaansa reaalielämään, jotta mielenkiinto säilyisi. Hyvä opettaja näkee mistä toinen on kiinnostunut ja osaa kääntää asian niin että voipi rueta kiinnostamaan.

Uusimmat

Suosituimmat