Renaultin välitykset naksuu

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ajelen aina renulla, enkä ole noin huonolla autolla kun vuoden ajanut, niin aina naksuu välitykset kun ajan liian isolla vaihteella. 93 Nm vääntöä. Kepukkaa saa veivata kokoajan ja siinä menee sekasin väkisinkin.

normaali kokoiset autolla, esim Audi tai skoda lähtee jo 3 vaihteella suoralta tieltä.

Kommentit (9)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Vai että välitykset! En ole moista ennen kuullutkaan. Jospa moottori nakuttaa (kilisee), kun ajat liian isolla vaihteella, jolloin tapahtuu itsesytytys. Tuo olisi moottorille epätervettä. Automiehen korvien ja perstuntuman pitäis kehittyä niin, että vaihtaa pienemmälle, kun moottoria tai vaihteistoa alkaa ahdistaa.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
En ole löytänyt tietokonetta ja eikä varmaan ole.

Kyllä muissa 90-luvun renuissa on ollut kaikki pelit ja vehkeet jo. Tässä näkyy kaikki saumatkin kun peltiä on taivutettu.




Opettele vaihtamaan ajoissa. Autolle ei ole terveellistä se, että jos ajat niin isolla vaihteella, että auto menee nykimällä. Melko tyttömäistä tuo sinun autoharrastus. Ainakin minun nuoruudessa nuo asiat osattiin järkeillä kyselemättä. Toisaalta eipä silloin ollut nettifoorumeitakaan.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
Ei se kokoajan naksu tai nyi, vaan joskus kerran pari. Mistä se johtuu.

voi toki olla että isolla vaihteella meen. mutta muuten rullaa hyvin. eikä sitä joka kerta tapahdu.




Olisko pyörien vetonivelet vähän kuluneet. Silloin voi naksua ja nykiä esim. mutkissa ja kiertoliittymissä.

Vierailija

Voihan se kilistä ja kolista. Rikot muuten autosi oikeasti jos vedätät usein liian suurella vaihteella. Kakkosella voi kyllä lähteä rauhallisesti mutta kolmonen on kyllä ylisuuri.

Nakutusta minä veikkaan. Kohta palstalla on kysymys: mistä halpa korjaaja Renun moottorille? Ei tykkää voimansiirtokaan iskumomenteista.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
ovolo

Olisko pyörien vetonivelet vähän kuluneet. Silloin voi naksua ja nykiä esim. mutkissa ja kiertoliittymissä.



Mul meni Porschessa vetonivelet tavan takaa - pari kertaa vuodesa parhaimmillaan piti ne vaihtaa. Ne piti sitten kyllä "erittäin huolestuttavaa ääntä". Kuitenkin, ku semmosen purki, niin kuulat olivat aivan kirkkaat, mutta yhdessä kuopassa vaan löyty pieni kuluma, jonka valoa vasten näki ja sormella juuri ja juuri tunsi. Vaihtoi sitten vaan vetonivelet puolelta toiselle, niin sai tuplattua kestoiän - se kulunut osa otti silloin vaan pakilla kiinni.

Uusimmat

Suosituimmat