Kuinka saada vuokra-asunto?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vuokra-asunnon saaminen Helsingistä tuntuu olevan aika hankalaa. Esittelyissä ei oikein huvita käydä, koska niissä on aina kymmenisen ihmistä, joista jokainen on suhteellisen kunnollinen ja riittävän maksukykyinen. Onko olemassa jotain palvelua, että välitysfirma etsii kämpän asiakkaan puolesta tai jotain vastaavaa? Mitä muita keinoja on saada vuokra-asunto?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Laita etsitään vuokra-asuntoa ilmoitus lehteen.
Kun käyt katsomassa kämppää, kerro että nykyinen vuokranantaja lupasi antaa suosituksia ja anna tarvittaessa kaverisi puhelinnumero, joka valehtelee että olet aina hoitanut vuokrat ajallaan, etkä ole aiheuttanut minkäänlaista häiriötä.
Voit myös ehdottaa jonkin verran pyydettyä suurempaa vuokraa, kerro että olet käynyt katsomassa montaa asuntoa, mutta tämä olisi juuri sellainen mitä olet etsinyt.
Kerro myös etsiväsi pidempiaikaista asuntoa, vuokranantajat ovat yleensä asuntosijoittajia, joita kiinnostaa säännöllinen, jatkuva tuotto asunnosta.

Vierailija

Noissa näytöissä, joissa kävin oli joku välittäjä, joka ei ollut itse se vuokranantaja. Yksityiset ilmoitukset menevät kaupaksi nopeammin kuin ehdin reagoida.

Vierailija
Massi^-
Noissa näytöissä, joissa kävin oli joku välittäjä, joka ei ollut itse se vuokranantaja. Yksityiset ilmoitukset menevät kaupaksi nopeammin kuin ehdin reagoida.

fenomenologi
Vierailija
fenomenologi

Minkä hintaisia ovat yleensä ja mitä lehteä/lehtiä suosittelet?

Vierailija
Massi^-
fenomenologi

Minkä hintaisia ovat yleensä ja mitä lehteä/lehtiä suosittelet?

Googleta vaikka helsinginsanomat ilmoitushinnat, varmaan 30 eurolla onnistuu.
Eräs kaveri sai yli 10 soittoa kun laittoi ilmoituksen lehteen.
Ei kannata höpöttää liikaa tai yrittää olla liian vakuuttava, kerro kun olet katsomassa kämppää vain että vuokraat asunnon, jos teille sopii.

Vierailija

Juuri oli Maria-ohjelmassa asunnoton valittamassa, ettei Helsingistä saa asuntoa. Pellen kera jopa. Muuta muualle. Stadi on täynnä.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005
kabus
Juuri oli Maria-ohjelmassa asunnoton valittamassa, ettei Helsingistä saa asuntoa. Pellen kera jopa. Muuta muualle. Stadi on täynnä.

"Muuta muualle..." Että minua jurppii tuollainen kehotus!
Ensinnäkin: kuka kotiseudultaan muuttaisi - ainakaan käskystä? (Hyvästä houkutteesta voisi ainakin muutama meistä muuttoa vakavasti harkitakin.)
Toiseksi: missä on asuntoja, siellä ei usein ole töitä, opiskelupaikkoja, harrastusmahdollisuuksia, julkista liikennettä...
Asuntovaje kopsahtaa yleensä kipeimmin köyhään. Epäilenpä, ettei köyhiä edes toivoteta tervetulleeksi sinne "muualle", jonne heitä kehotetaan muuttamaan. Hehän rasittaisivat tukitarpeineen niitä kuntia, joista asunto löytyisi vaan ei töitä. Etätyökään ei ratkaise joka ongelmaa - ainakaan vielä.

Vierailija
Piru Naiseksi

Ensinnäkin: kuka kotiseudultaan muuttaisi - ainakaan käskystä? (Hyvästä houkutteesta voisi ainakin muutama meistä muuttoa vakavasti harkitakin.)
Toiseksi: missä on asuntoja, siellä ei usein ole töitä, opiskelupaikkoja, harrastusmahdollisuuksia, julkista liikennettä...
Asuntovaje kopsahtaa yleensä kipeimmin köyhään. Epäilenpä, ettei köyhiä edes toivoteta tervetulleeksi sinne "muualle", jonne heitä kehotetaan muuttamaan. Hehän rasittaisivat tukitarpeineen niitä kuntia, joista asunto löytyisi vaan ei töitä. Etätyökään ei ratkaise joka ongelmaa - ainakaan vielä.

Toki näin, mutta Helsingin tapauksessa voi työpaikkansa pitää, vaikka muuttaakiin jonkun naapurikunnan alueelle. Työssäkäyntialue kun jo nyt on huomattavasti Helsingin rajoja laajempi. Voi tietenkin olla, että kysyjä on etsinyt asuntoa myös laajemmalta alueelta niin Nurmijärveä kuin Riihimäkeäkin myöten. Mutta jos on rajoittanut etsintänsä vain Helsingin kaupungin alueeseen, kehotus on ihan paikallaan. Ei Vantaa tai Kerava NIIN kamalia ole, ja julkisillakin pääsee kulkemaan. Itsellänikin on asunto ja työ eri kaupungeissa.

Vierailija
emp
Ei Vantaa tai Kerava NIIN kamalia ole, ja julkisillakin pääsee kulkemaan. Itsellänikin on asunto ja työ eri kaupungeissa.
Seutulipun hinta on kaksinkertainen verrattuna Helsingin sisäiseen. Työmatka ei kyllä ajallisesti pitenisi liikaa, jos muuttaisin junaradan varrelle Espooseen tai Vantaalle. Mutta olen koko ikäni tottunut asumaan Helsingissä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Massi^-
emp
Ei Vantaa tai Kerava NIIN kamalia ole, ja julkisillakin pääsee kulkemaan. Itsellänikin on asunto ja työ eri kaupungeissa.
Seutulipun hinta on kaksinkertainen verrattuna Helsingin sisäiseen. Työmatka ei kyllä ajallisesti pitenisi liikaa, jos muuttaisin junaradan varrelle Espooseen tai Vantaalle. Mutta olen koko ikäni tottunut asumaan Helsingissä.

Muuta Ouluun. Täällä tottuu asumaan viidessätoista vuodessa. Kato vaikka!

Hämmentää.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Vatkain
Massi^-
emp

Muuta Ouluun. Täällä tottuu asumaan viidessätoista vuodessa. Kato vaikka!

Oulussa on kylmää ja pimeää.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Vatkain
Mouho
Oulussa on kylmää ja pimeää.

Kysyppä sodankyläläiseltä että mitä se on mieltä.

Osaatpa ajatella positiivisesti.

Mutta joo, suhteellistahan tuo on...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Piru Naiseksi
kabus

Mä oon ratkaissu asian niin että manipuloin itselleni sellaisen kumppanin jolla on jo kämppä. Aion muuttaa melkein puolen suomen mitan päähän kotiseudultani. Työpaikoista en tiedä mitään kun ei kiinnosta elämäntapatyöttömänä mutta kouluja on kuitenkin niin että jotain tekevän teeskentely onnistuu. Hesaan en muuttais.

Vierailija
Massi^-

Niin minäkin olen tottunut. Mutta seutulipun joudun silti maksamaan, koska työpaikkani ei ole Helsingissä. Käy se niin kin päin, mutta lisäksi joutuu maksamaan sen helsinkiläisasunnon hinnan. Kotiseuturakkaudella on hintansa...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat