Valitut sanat

Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

.
[size=150:2mk5l7xy]Valitut sanat[/size:2mk5l7xy]

Eletään kilpailuyhteiskuntaa ja tämä lienee ihan ok,
ja ainakin niin kauan, kunnes parempaa keksitään tilalle.

Se ihmetyttää, että kun kilpailuyhteiskuntaan kuuluu suuressa määrin häviäminen ja putoaminen suoraan ja epäsuorasti, niin tätä ei hyväksytä vaan pudokkaat jopa syyllistetään ja sanotaan, että omapa on vikansa.

Yhteiskunta kelpaa siinä, kun se tarjoaa mahdollisuuden netota, mutta jos rakennelma aiheuttaa haittoja, niin ovat kovin epämieluisia hoideltaviksi.

Pahinta tosiaan se rasistisuutta buustaava hegemonia,
joka kohdituu huono-osaisiin koko systeemin sijaan.

Kuka pitää yllä tätä käsitysjärjestelmää?

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Kommentit (2)

eskimo
Seuraa 
Viestejä1521
Liittynyt12.5.2009

.
Ihme kun kukaan ei kommentoinut purkaustani.

Opin uutena erään ilmiön huono-osaisuudesta. Se on tiukassa. Tästä kielii se, että huono-osaisuuden kierrettä voi olla tosi vaikea katkaista ainakin joissain tapauksissa.

Maailma olisi aika selkeä, jos anorektikolle voisi sanoa, että syö nyt sitten riittävästi niin olet taas kunnossa. Ei välttämättä oikein toimi. Samanlainen se on juttu huono-osaisen kohdalla.

Kyseessä on "sairaus", joka on meemipohjainen, ja johon on kasvettu kunnolla kiinni. Mielestäni tällainen diagnoosi tekee oikeutta tälle ilmiölle. En tiedä, toistako tässä jo jonkin juttuja, eli onko näin ajateltu jo ennen minua.

Juha Myllärinen, Lappeenranta

Vierailija

Muut ovat liian kiireisiä, ne taistelee keskenään tuolla jossain epämääräisissä ketjuissa joista ei tule loppua..minä yritän vastata ensimmäisenä. Mutta voi olla että minun äo:llani vastaus jää tyngäksi

Kilpailuyhteiskuntaan kuuluu voitto ja tappio, se on selvää. Epäselvää on vain se pitikö juuri tuon tyypin pudota joka olisi ollut oikeassa.

Anorektikko on jo huono-osainen, käskytys ei toimi, vaan pitää ottaa raaemmat toimet käyttöön.

Uusimmat

Suosituimmat