Seuraa 
Viestejä45973

Mitä jos laittais semmoset propellit sen auton eteen. Sit ku ajaa niin ne pyörii ihan sikana ja tuottaa virtaa. Mikä ois hyvä rakennelma tuohon ideaan?

  • ylös 0
  • alas 0

Kommentit (18)

sinnipirtti
paras olisi "unohtaminen".



Ei sen propellin tartte olla edessä mutta se voi olla yläpuolella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä70500
nuubi
sinnipirtti
paras olisi "unohtaminen".



Ei sen propellin tartte olla edessä mutta se voi olla yläpuolella



Kannattaa varmaan pohtia hetki miksi "sinnipirtti" suositteli se idean unohtamista...

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665

Suosittelen ihan tavallista tuulivoimalaa mastoineen auton katolle. Ylempänä kun aina tuulee enemmän kuin alhaalla. Itse asiassa ero on niin suuri, että voimalasta voisi ottaa myös autoon tehot.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1578
nuubi
Mitä jos laittais semmoset propellit sen auton eteen. Sit ku ajaa niin ne pyörii ihan sikana ja tuottaa virtaa. Mikä ois hyvä rakennelma tuohon ideaan?

Mistä johtuu, että tämä sama "idea" uusiintuu aika ajoin? Vitsiksikin se on turhan vanha.

Vanha jäärä

Vierailija
Vanha jäärä
nuubi
Mitä jos laittais semmoset propellit sen auton eteen. Sit ku ajaa niin ne pyörii ihan sikana ja tuottaa virtaa. Mikä ois hyvä rakennelma tuohon ideaan?

Mistä johtuu, että tämä sama "idea" uusiintuu aika ajoin? Vitsiksikin se on turhan vanha.

Siksi koska se on niin hyvä.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673

Mulla on triplavarmistetussa foliokypärässäni sellanen propelli tossa päälaella. Se sotkee värähtelykenttiä ja ne ei pääse mun aivoja ronkkimaan. Lisäks se on kivan näkönen

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Denzil Dexter
Suosittelen ihan tavallista tuulivoimalaa mastoineen auton katolle. Ylempänä kun aina tuulee enemmän kuin alhaalla. Itse asiassa ero on niin suuri, että voimalasta voisi ottaa myös autoon tehot.

Voisihan sinne laittaa purjeenkin, niin ei tulisi energian siirto- ja muunnoshäviöitä.

Vierailija
Vanha jäärä
nuubi
Mitä jos laittais semmoset propellit sen auton eteen. Sit ku ajaa niin ne pyörii ihan sikana ja tuottaa virtaa. Mikä ois hyvä rakennelma tuohon ideaan?

Mistä johtuu, että tämä sama "idea" uusiintuu aika ajoin? Vitsiksikin se on turhan vanha.

Lapset keksii tämän aina uudestaan, minäkin joskus pikkupoikana isältä kyselin jotakuinkin samaa asiaa. Aikuiset taas tekee lapsia lisää, kuulemma.

syytinki
Seuraa 
Viestejä10539
Volitans
Propellin voi laittaa myös junaan!

http://www.youtube.com/watch?v=-67j4eLI ... re=related


Näköjään juu. Taisi tarkoitus vain erota ketjun aiheesta.

Nykyratkaisuksi ei taitaisi käydä. Voisivat ajolangat katkeilla, että suosittelen vanhojen kunnon siipirattaiden asennusta veturin kylkeen. Tätä nerokasta ratkaisua ei ehkä vielä ole edes kokeiltu.

En nyt ymmärrä mikä vika alkuperäisessä ehdotuksessa on. Hieno ajatus. Mäkilähtö ja eikun menoksi.

Polttomoottoreissahan (varsinkin vanhemmissa) tuota propellihommaa on hyödynnetty iät ajat. Kun ropellin kierrokset lisääntyy auton vauhti kiihtyy selvästi. Bentsiiniäkin kuluu vähemmän kun popelli on koneen pyörityksessä apuna.

Nykyautoissa (öljyteollisuuden salaliitto) propelia ei hyödynnetä enää suoraa. Siinä on kiinni laturi, joka ilmavirrassa lataa akkua.

tassuttaja
Seuraa 
Viestejä183

Toi propelli ja sähkön käyttö autossa on jo niin vanhanaikaista jotta meidän kannattaa haudata se idea.

Uusi hieno ja maailman autokantaa mullistava uusi idea on käyttää tuulta ja auton eteen muodostuvaa ilmavirtaa auton alumiinista valettujen tuulipyörien voimanlähteenä.

Auton keulasta lähtee tuulitunneli joka haaraantuu kummankin etupyörän vanteen taakse joka itseasiassa onkin alumiininen tuuliturbiini joka tuottaa eteenpäin työntävän voiman suoraan ulkokehältään johon on liimattu parin sentin vahvuinen kuminen kulutuspinta joka puolestaan johtaa eteenpäin työntävän voiman suoraan allaolevaan asvalttiin. Nopeuden säätö tapahtuisi helposti vanhanaikaisista kaasuttimista tutun kaasuläpän uudenaikaisella versiolla.
Nelivetoinen versio olisi vain kaksivetoisen maastokelpoisempi versio.
Kaavoituksessa tulee jatkossa kiinnittää huomio parkkipaikkojen suuntaamiseen vallitsevan tuulensuunnan mukaan jolloin ei edes kylmällä kelillä liikkeellelähtö ei tuota tuskaa, tuulettomilla keleillä huoltomies lehtipuhaltimellaan antaa lähtijöille renkaita sudittavan lähdön.

Yhtiöni on keräämässä pääomaa tehtaan rakentamiseen ja merkittävätkin sijoitukset ovat tervetulleita. Sijoitukset maksetaan takaisin mahdollisimman pian kun tuotanto pyörii tuottavasti. Idea on patentoitu ja lakimiehemme tulevat rahastamaan kaikista patenttirikkomuksista!

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
tassuttaja
Toi propelli ja sähkön käyttö autossa on jo niin vanhanaikaista jotta meidän kannattaa haudata se idea.

Uusi hieno ja maailman autokantaa mullistava uusi idea on käyttää tuulta ja auton eteen muodostuvaa ilmavirtaa auton alumiinista valettujen tuulipyörien voimanlähteenä.

Auton keulasta lähtee tuulitunneli joka haaraantuu kummankin etupyörän vanteen taakse joka itseasiassa onkin alumiininen tuuliturbiini joka tuottaa eteenpäin työntävän voiman suoraan ulkokehältään johon on liimattu parin sentin vahvuinen kuminen kulutuspinta joka puolestaan johtaa eteenpäin työntävän voiman suoraan allaolevaan asvalttiin. Nopeuden säätö tapahtuisi helposti vanhanaikaisista kaasuttimista tutun kaasuläpän uudenaikaisella versiolla.
Nelivetoinen versio olisi vain kaksivetoisen maastokelpoisempi versio.
Kaavoituksessa tulee jatkossa kiinnittää huomio parkkipaikkojen suuntaamiseen vallitsevan tuulensuunnan mukaan jolloin ei edes kylmällä kelillä liikkeellelähtö ei tuota tuskaa, tuulettomilla keleillä huoltomies lehtipuhaltimellaan antaa lähtijöille renkaita sudittavan lähdön.

Yhtiöni on keräämässä pääomaa tehtaan rakentamiseen ja merkittävätkin sijoitukset ovat tervetulleita. Sijoitukset maksetaan takaisin mahdollisimman pian kun tuotanto pyörii tuottavasti. Idea on patentoitu ja lakimiehemme tulevat rahastamaan kaikista patenttirikkomuksista!


Mainio idea, kerro tilinumerosi niin lähetän samantien rahaa tulemaan tämän keksinnön tuotteistamiseen! Hieno juttu! Kohta ollaan molemmat rikkaita!

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

xork
Seuraa 
Viestejä384

No siis jos tuulella on energiaa ja sen nopeus liikkuvan auton suhteen on jokin muu, kuin edestä päin, niin silloin tuulesta on hyödynnettävissä jonkin suuruinen komponentti auton liike-energian lisäämiseksi. Jos tuuli tulisi suoraan sivulta liikkumattomaan autoon ja auton katolla olisi Savonius-roottorin tyyppinen mylly, niin mylly alkaisi pyöriä ja energia voitaisiin johtaa akun kautta sähkömoottoriin. Sitten kun ollaan liikkeessä, mylly alkaa aiheuttaa tuulenvastusta. Silloin mylly voisi laskeutua auton sisään vastusta vähentämästä. Joka tapauksessa myllyä käyttämällä kovalla sivutuulella saavutetaan jokin nopeus, joka ei ole erityisen huima. Mutta eteenpäin pääsee. Purjeen käyttäminen lie helpompaa mutta molemmat lie melko surkeita energiakeräimiä, kun puhutaan tieliikenteestä.

Vierailija
xork
No siis jos tuulella on energiaa ja sen nopeus liikkuvan auton suhteen on jokin muu, kuin edestä päin, niin silloin tuulesta on hyödynnettävissä jonkin suuruinen komponentti auton liike-energian lisäämiseksi. Jos tuuli tulisi suoraan sivulta liikkumattomaan autoon ja auton katolla olisi Savonius-roottorin tyyppinen mylly, niin mylly alkaisi pyöriä ja energia voitaisiin johtaa akun kautta sähkömoottoriin. Sitten kun ollaan liikkeessä, mylly alkaa aiheuttaa tuulenvastusta. Silloin mylly voisi laskeutua auton sisään vastusta vähentämästä. Joka tapauksessa myllyä käyttämällä kovalla sivutuulella saavutetaan jokin nopeus, joka ei ole erityisen huima. Mutta eteenpäin pääsee. Purjeen käyttäminen lie helpompaa mutta molemmat lie melko surkeita energiakeräimiä, kun puhutaan tieliikenteestä.

Melko kauan saa savoniusmylly pyöriä että auto liikkuu mihinkään... Ja miksi sen myllyn pitäisi olla autossa jos sitä ei liikkeellä ollessa käytetä? Miksiköhän muuten parkkipaikkojen sähkötolppien tilalla ei ole savoniusgeneraattoreita...? Ilmaista sähköä.

Moses Leone
Denzil Dexter
Suosittelen ihan tavallista tuulivoimalaa mastoineen auton katolle. Ylempänä kun aina tuulee enemmän kuin alhaalla. Itse asiassa ero on niin suuri, että voimalasta voisi ottaa myös autoon tehot.

Voisihan sinne laittaa purjeenkin, niin ei tulisi energian siirto- ja muunnoshäviöitä.

Purjeella ei pääse myötätuuleen moninkertaisella nopeudella, myllyllä pääsee.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat