Lintulauta kondiksessa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänään laitoimme lintulaudan ja ryntäys aterialle oli huikaiseva.
useita kymmeniä lintuja paikalla oikeastaan heti sen pystytyksen jälkeen.
tarjolla vain auringonkukkaa toistaiseksi. viikolla hommaan ihrapalan.

mitä lintuja teidän pihoilla ja lintulaudoilla näkyy?
tuossa nyt näyttäis olevan varpusia, keltasirkkuja, sini- ja talitiaisia.
viimetalvena bongasin mulle oudon kaverin, eli urpiaisen, jännän värinen.

toivottavasti naapurin pulukolonna ei hoksaa meidän lautaa.
naapurin puu ja siinä tontin rajalla menevä sähkölinja näyttää olevan niiden kokoontumispaikka.
paskokoot sinne vaan.

Kommentit (6)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Meillä oravat pitävät huolta siitä, että lintulautaa pitäisi täyttää jatkuvasti...

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija

oispa hupanen saada vakituiseksi vieraaksi orava.
aikoja sitten mummulassa tikat ja oravat jemmaili läskinpalasia kilpaa, se oli hauskaa katsottavaa

Vierailija

Miula on lintulauta ollu toiminnassa jo pitkän aikaa, marraskuun alussa laitoin päälle.

Laudalla on käyny talitinttejä, hömötinttejä, sinitinttejä,
närhi ja harakoita. Olen tarjonu auringonkukansiemeniä/pähkinä sekotusta ja pari rasvapötkylää roikkuu pensaan oksilla.

Aijempina vuosina laudan alla on käyny yöllä myös jänis ja myös oravia ja meinas ihan unohtuu että eilen kävi myös muutama punatulkku.

Kaapelijehu
Seuraa 
Viestejä341
Liittynyt13.4.2009

Lintulautaa ei vielä ole viritetty, mutta kyllä sen jossain vaiheessa teen. Talitiaiset ja sinitiaiset ovat yleisimpiä vieraita, mutta harakka ja variksetkin joskus käyvät ryöväämässä. Samoin oravat, etenkin kun laittaa pähkinöitä lintulaudalle, niin on hauska seurata miten orava taiteilee itsensä laudalle. Toisinaan onneton joutuu yrittämään monta kertaa kun putoaa aina välillä.

Kaapelijehu

Vierailija

tuossa meidän lähellä on oravia, haistaako ne pähkinät? kannattaisko yrittää, taitais pikkulinnut syödä ne vain pois?

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Liian aikaisin aloitettu talviruokinta tappaa lintuja kun muuttovietti häiriintyy runsaan ravinnonsaannin vuoksi. Kertoi yliopiston heppu mulle. Pitäisi varmaan luvanvaraistaa toiminta.

- Ubi bene, ibi patria -

Uusimmat

Suosituimmat