Mitä tarkoittaa mokuttaja?

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Vähän on mietittättynyt semmonen n ku miktä trkoitta ilmaisu "kuten kaikki mokuttajat" ja sellaistakin oon joskus kuullu että "kuten kaikki mokuttajat" niin mä sitä vaan että mikä tää on tää mokuttaja juttu?

Onko se se että kun on eri mieltä jostain asiasta sellaisen mielestä joka on mielestään ei-mokuttaja niin on mokuttaja?

Juu ja sitten tää suvis. Onko se niinku joku suvaitsevainen? Vai jokin sarkastinen ilmaisu niille jotka ovat omasta mielestään suvaitsevaisia mutta eivät suvaitse niitä jotka eivät suvaitse niitä jotka rikkovat antisuviksien rauhaa? Vai miten tää menee? Mä Oon vähän phalla näitteb kaikkien termien kanssa.

Kommentit (12)

Vierailija

Ei aavistustakaan. Minä olen mieltänyt sanan siten, että se juontuisi armeijan mokkerista, monnista, alokkaasta. Koulumaailmaan se on vissiin siirtynyt muodossa moku. Joka syksy isoissakin oppilaitoksissa on ns. mokun kastajaiset. millä nimellä ne sitten kulkevatkin (fuksiaset, tursajaiset, kurnajaiset ja mitä niitä onkin), joissa mokuja kiusataan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tästä päästään mokuttajiin, ne on niitä, jotka kiusaa muita joukolla. Koulukiusaajia aluksi ja myöhemmin laajemmin kiusaajia. En tiedä, näin olen asian itselleni selittänyt. Sillä varmaan on jokin politisoitunutkin merkitys.

Suvis taas on henkilö, joka on päässyt BB-taloon ja suvistaa siellä kaikki suomalaiset kertomalla suvaitsevasti kaikista ystävistään totuuksia hyvin suvistuneesti. Vähän niinku tavis, jolla ei enää oo kavereita.

Mutta mistä ihmeestä on suomeen tullut sana tavan? Tietysti se on lyhennelmä sanasta tavallinen, mutta en sitä oikein miellä suomeksi.

Nimimerkki tavan tallaaja.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Mokuttaja on tullut sanasta mokkula ,eli jos surffaat käyttäen DNA:n Mokkulaa olet silloin mokuttaja.

Kiinteätä linjaa käyttävät eivät taasen voi olla mokuttajia.

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Vierailija

Mokuttaja = monikulttuuriaktivisti tai kannattaja, jolla on poliittinen agenda ilman konkreettista ohjelmaa tai realistista näkemystä asiasta. Taustat ovat usein stalinismissa jossa se kuului oppirakenteeseen.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

"Älä itke mokkeri, älä moku kulta. Aamut loppuu vanhalta, vaan ei lopu sulta..." En muista miten tuo runo jatkuu, mutta jossain vaiheessa vanha auttaa mokua ja rasvaa sulle nuoran jne. Armeijarunoja ja sinne armeijatermistöön minäkin tuon jotenkin yhdistän.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija

Tätä tarkoittanet?

Mokun Kehtolaulu

Älä itke mokkeri, Älä moku kulta.
Aamut loppuu vanhalta, vaan ei ne lopu sulta.

Älä muista äitiäs, Älä morsiantas Miinaa.
Täältä saat sinä morsiammen, jok sulkeisissa sua piinaa.

Älä säiky mokkeri, vaik ryhmyrit ne huutaa.
Jos sinusta tulee purnari, saat käyttää varsiluutaa...

Joskus huutaa Vääpeli ja aina Kessun retkut.
Kapteenikin pauhailee, kun tietää Vanhan metkut.

Älä muista murhetta, Tuol on oksa suora.
Vanha auttaa vaivoistas, Ja rasvaa hirttonuoran.

Vierailija
tietää
Mokuttaja = monikulttuuriaktivisti tai kannattaja, jolla on poliittinen agenda ilman konkreettista ohjelmaa tai realistista näkemystä asiasta. Taustat ovat usein stalinismissa jossa se kuului oppirakenteeseen.

Väitätkö monikulttuurisuuden kuuluneen stalinismiin?

Etpä paljon tiedä. Siihen kuului päin vastoin kaikkien yhtenäistäminen kommunistiseen kulttuuriin. Stalinismissa ei erilaisuutta hyväksytty.

Vierailija

Stalinismin huippukaudella 1930-luvulla terrori iski kovimmin juuri vähemmistökansallisuuksiin ja mm. etnisesti suomalaisiin lukeutuvista arviolta 75% katosi niskalaukauksiin, kidutusselleissä ja vankileirien saaristoissa ikuisiksi ajoiksi. Vain itäisen Euroopan juutalaisten keskuudessa viikate iski natsien ja heidän itäeurooppalaisten liittolaisten toimesta vielä suhteessa rajummin.

Vierailija

Mutta siinä länsimaihin suunnatussa versiossa "kansat on yhtä keskenään". Todellisuudessa se oli sitä mitä olemme nähneet.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
CE-hyväksytty
Vähän on mietittättynyt semmonen n ku miktä trkoitta ilmaisu "kuten kaikki mokuttajat" ja sellaistakin oon joskus kuullu että "kuten kaikki mokuttajat" niin mä sitä vaan että mikä tää on tää mokuttaja juttu?

Onko se se että kun on eri mieltä jostain asiasta sellaisen mielestä joka on mielestään ei-mokuttaja niin on mokuttaja?

Juu ja sitten tää suvis. Onko se niinku joku suvaitsevainen? Vai jokin sarkastinen ilmaisu niille jotka ovat omasta mielestään suvaitsevaisia mutta eivät suvaitse niitä jotka eivät suvaitse niitä jotka rikkovat antisuviksien rauhaa? Vai miten tää menee? Mä Oon vähän phalla näitteb kaikkien termien kanssa.

Se on kai sellainen jako että sut lokeroidaan joko mokuttajaksi tai nakuttajaksi. Mitään välimuotoa ei ilmeisesti ole. Noi mokuttajat on sitten jotai monikulttuuristajahyyssäri-isänmaanpetturikommarineekerinrakastajia ja nakuttajat puolestaan natsifasistijunttinationalistisadistirasisteja.

Suurinpiirtein noin, jotain varmaan unohtu, mutta noista sit valitset puoles. Ja jollet oo meijän puolella oot meijän vihollinen. et silleesti...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

visti
Seuraa 
Viestejä6331
Liittynyt16.11.2009
tietää
Mutta siinä länsimaihin suunnatussa versiossa "kansat on yhtä keskenään". Todellisuudessa se oli sitä mitä olemme nähneet.

On se niin väärin sanottu.
Ihmettelin sanaa pitkään. Tuntui todella pahalta huomata olevansa aivan ilmeinen mokuttaja. Kohtaan ulkomaalaisen näköisiä ihmisiä kadulla ja junassa olen joskus istunut ulkomaanelävän vieressäkin!!!
Päähäni ei ole koskaan tullut perussuomalaista ajatusta, ne jyrrää meitin, joten pakkohan minun on jotenkin perverssi olla. Vaikka olen itse kuin viilipytty, neuvon silti muita tarkkailemaan itseään. Ei ole yksi eikä kaksi tapausta, kun aivan tavallinen vaalea suomalainen - usein jopa nainen - on yhtäkkiä muuttunut takkupartaiseksi muhamettilaiseksi.

Uusimmat

Suosituimmat