Mikä on mielestäsi paras piirrosarja ??

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vähän tässäkin on hännänvääntöä, mikä on animaatiosarja tai piirrossarjaan kuuluva.
Mutta ollaan avarakatseisia.
Mitkä ovat mielestäsi parhaat nimenomaan alueelle kuuluvat sarjat?
Entä mitkä ovat aliarvostetuimmat?
Mitkä sarjat ovat mielestäsi huonoja?
Mixi?
Näitä sarjojahan ennen muailmasa pidettiin pitkälti lapsille kuuluvina, mutta nykyäänhän näin ei ole.

Itse pidän Simpsoneja ( näen itseni Homerina, eli huonona onnistujana ?) ja Kivisiä ja Sorasia sekä Peukaloisen Seikkailuja hienoina.
Huonosta sarjasta voisin sanoa Aku Ankan, joka jauhaa vuosimiljoonat muuttumattomana ja joka on tippunut 60 luvulla "kärryiltä" ei ole menettänyt mitään!
Useimmat sarjathan kyllä toistavat ajatustaan tai sen puuttumista jatkuvasti.
En tunne USA:n ulkopuolelta - suomalaisia lukuunottamatta - paljon.

Kommentit (10)

Vierailija
Dersu
Äkkiseltään tuli mieleen tommonen kuin Captain America.
Siinä on muuten myös Starman.

JEE!! Sitten mäkin diggaan sitä!

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Animaatio/piirrossarjojen omia suosikkeja:
Simpsonit, Pasila, Kukkulan kuningas ja Nikke Knatterton.
Oleellisinta noissa on todellisuuden tuntu, mutta reaalimaailman rajoitteissa voidaan joustaa. Kukkulan kuningas on tuossa suhteessa kuitenkin useimmiten hyvin poikkeuksellinen: kuivaa ja realistista sitcomia tarkoituksella.

Simpsoneja olen jo katsonut liikaa. Tarvitsen pitkää taukoa.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Riippuu hiukka arviointiperusteista, mutta joko Futurama tai South Park. Molemmat ovat hauskoja ja niissä on ns. helvetisti järkeä.

Kaapelijehu
Seuraa 
Viestejä341
Liittynyt13.4.2009

Mielestäni Simpsonit on kyllä hyvä. Se parodioi älykkäällä tavalla amerikkalaista elämänmenoa ja ehkä yleisemminkin keskiluokkaista länsimaalaista elämänmenoa.

Myös Kivisistä ja Sorasista olen tykännyt. Pääasiassa syynä lienee juuri se, miten on luotu kuvitteellinen kivikausi jotenkin hauskasti ja fiksusti. Vaikka tietenkin sarja ottaa taiteellisia vapauksia tieteeseen nähden, eihän hirmuliskot eläneet samaan aikaan kuin ihmiset, mutta ei haittaa lainkaan. Hauskasti nykyajan elämäntapa on siirretty kivikauteen, löytyy autot, telkkarit ja drive in teatterit tosin "kivikauden versioina".

Mutta olen tykännyt myös Asterixista. Se miten nämä veijarit pitävät pilkkanaan suurvalta Roomaa ja pitää sisällään hyviä oivalluksia.

Kaapelijehu

Vierailija

Muumit, ja nimenomaan ne Akira Miyazakin ja Shozo Matsudan käsikirjoittamat versiot. (aka Muumilaakson Tarinoita). Tove ja Lars Jansson olivat mukana tiimissä.

edit: Voisin pitää noita jopa aikalailla aliarvostettuina -> Ne on loistavia. Ärsyttää suunnattomasti joidenkin uudempien animaatiosarjojen ääninäyttely! Suoraa huutoa jatkuvasti..argh

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Eihän tv-sarjoista Simpsoneille ole mistään vastusta, ehdotonta eliittiä.

Sarjakuvissa Aku (1950-90...?) mm. Rosan, Scarpan, Rotan ja tietenkin Barksin piirtäminä ovat taidetta, jota jopa minä haluan katsella. Teollisuuttahan Akustakin on tullut, mutta onhan hän kaikkein klassisin piirroshahmo.

"Tenavat" on myös mainitsemisen arvoinen klassikko.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Uusimmat

Suosituimmat