Meneekö 14 tuuman renkaat renuun

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mulla toi vanhan mallinen renault twingo, niin meneekö siihen 14 tuumaset, hommaan kitkarenkaat, 14 tuumasia enempi kun 13 tuumasia, eli parempi valikoima.

Mun pyöräkoko on 13 tuumaa ja 155 ja 70. Käytän hakkapelitaan nastakumeja, ei saa kunnon talvirenkaita noin pienenä, niin pitää aina olla hyvät. Kiinalaisia halpakumeja ei saa noin pieniin.

Sivut

Kommentit (22)

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Ettei olisi 155-13 80 R Ei ole 70-sarjalaista tullut tuosta koosta vastaan, mutta voihan niitä silti olla. En vain ymmärrä, että miksi niitä olisi. Yleensäkin 80-sarja on yleishyvempi kuin 70-sarja.

Korkeustaulukoita löytyy netistä jostain, en muista, ei jaksa. Mittanauha käteen ja rengaslafkaan Joku 175-14 70 ihan mutuna. Taitaa olla hiukan matalampi kuin edellinen. 185-14 70 voisi alkaa olla. Mittaamallahan tuo selviää. Se taas sopiiko isompi halkaisija / leveämpi läski, löytyy empiirisellä testauksella. Itse olen käyttänyt metodia jossa etuset linkussa tömäytellään kanttikivistä yli pitkin ja poikin. Tuuma tyypillisesti menee vanhempiin leveyttä lisää aika varmasti. Renu on ranskis, enkä ole siis edes koskaan semmoisella metriäkään ajanut, paitsi kerran pakon edessä. Pthyi!

- Ubi bene, ibi patria -

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Moderaattorit hoi.

Voisitteko niputtaa nämä rellu -ketjut samaan nippuun ja tyrkätä vaikka vapaan sanan puolelle?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Moi
Ei kannata ottaa talveksi noin suuria ja matalaprofiilisia renkaita, pito kärsii.
Katso vaikka ralliautoja nekin ajavat jäällä äärimmäisen kapeilla ja pienillä renkailla joissa on kookkaat nastat.
Valitse mielummin vaikkapa 145/80 r12 ,12 tuuman renkaat ovat kestävät ja näyttävät.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
Mulla toi vanhan mallinen renault twingo, niin meneekö siihen 14 tuumaset, hommaan kitkarenkaat, 14 tuumasia enempi kun 13 tuumasia, eli parempi valikoima.

Mun pyöräkoko on 13 tuumaa ja 155 ja 70. Käytän hakkapelitaan nastakumeja, ei saa kunnon talvirenkaita noin pienenä, niin pitää aina olla hyvät. Kiinalaisia halpakumeja ei saa noin pieniin.

Tuo rengasmerkintähän tarkoittaa: 13" on renkaan halkaisija, 155cm on leveys ja 70 on rengasprofiili, eli korkeus prosentteina leveydestä. R on tietysti "Radial" eli radiaalinen (teräs-)vyörengas. Ei taida muita nykyisin ollakaan.

Kyllähän sen 14" voi laittaa, jos ja kun samat vanteet käy ja etupyörät mahtuu kääntymään. En tiedä sitten, miten tarkkoja ovat katsastuksessa, jos renkaina on muita kokoja kuin rekisteriotteeseen merkityt.

Mulla oli aikoinaan Mitsun Lancerissa 14" renkaita, vaikka alkuperäiset olivat 13".

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010
tiäremiäs
on 70 profiilisia ainakin renussa ja kaikki pikkurenkaat mitkä on 13 tuumasia,

80 käy renuun. ohjekirjan mukaan mutta leveys pitää olla 145.

ziisus!

- Ubi bene, ibi patria -

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009
tiäremiäs

Kiinalaisia halpakumeja, etenkään talvisellaisia ei missään nimessä kannata hommata mihinkään. Ei edes itsetuhoisen henkilön, koska liikenteessä on aina muitakin.

Riso abundat in ore stultorum

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
tiäremiäs

Mitäs jos kävisit rengasliikkeessä taas kysymässä? Ne varmasti vastaa asiallisesti, ja ihan ilmaiseksi niin ei tartte arvuutella? Et taida luottaa asiantuntija-ammattilaisiin rengasvalinnoissa?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
tiäremiäs

Rengaslaskuri
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... on-laskuri

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
kairamo
tiäremiäs

Rengaslaskuri
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... on-laskuri

Mielestäni on ihmeellistä että tiedät, miten vähällä järjellä tätä rengasmaailmaa hallitaan.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Vierailija
ovolo
Tuo rengasmerkintähän tarkoittaa: 13" on renkaan halkaisija, 155cm on leveys ja 70 on rengasprofiili, eli korkeus prosentteina leveydestä. R on tietysti "Radial" eli radiaalinen (teräs-)vyörengas. Ei taida muita nykyisin ollakaan.

Kyllähän sen 14" voi laittaa, jos ja kun samat vanteet käy ja etupyörät mahtuu kääntymään. En tiedä sitten, miten tarkkoja ovat katsastuksessa, jos renkaina on muita kokoja kuin rekisteriotteeseen merkityt.

Mulla oli aikoinaan Mitsun Lancerissa 14" renkaita, vaikka alkuperäiset olivat 13".

Tuota noin, onhan ne 14" ainakin helpot asentaa vanhoille vanteille, sen kun vaan tipauttaa vanteen sisälle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat