Tiedättekö ihmistä joka olisi tiedemies ja invalidi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli siis tuli mieleen tässä pelätessäni kenties joskus joutuvani invaliidien joukkoihin että tietääkö kukaan tutkijaa ja/tai tiedemiestä , joka olisi ollut/on myös invaliidi?
Mieluiten 1900 luvulta.

En sinänsä itse näe mitään syytä mikä estäisi ihmistä jolta puuttuu raaja jos toinenkin työskentelemästä luonnontieteiden parissa, tosin todellisuudessa esimerkiksi opettajan työn saaminen lienee vaikeaa mikäli on liikunta-rajoitteinen.

Kommentit (10)

Vierailija
furball404

En sinänsä itse näe mitään syytä mikä estäisi ihmistä jolta puuttuu raaja jos toinenkin työskentelemästä luonnontieteiden parissa, tosin todellisuudessa esimerkiksi opettajan työn saaminen lienee vaikeaa mikäli on liikunta-rajoitteinen.

Tuskin sillä on suurta vaikutusta, paitsi jos molemmat kädet ja jalat puuttuu.

Vierailija
furball404
Eli siis tuli mieleen tässä pelätessäni kenties joskus joutuvani invaliidien joukkoihin että tietääkö kukaan tutkijaa ja/tai tiedemiestä , joka olisi ollut/on myös invaliidi?
Mieluiten 1900 luvulta.

Helsingin Hartmannin sairaalan päivystysylilääkäri on CP-vammainen nainen. Arvostettu alallaan ja tekee jatkuvasti myös kliinistä työtä.

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Yliopistolla samoille kursseille on osallistunut ilmeisesti kaulasta alaspäin halvaantunut henkilö, jolla on mukanaan henkilökohtainen avustaja. Avustaja tekee muistiinpanot, ja tarvittaessa tulkkaa tämän henkilön puheen luennoitsijalle. Tämä henkilö kun ei pysty ongelmistaan johtuen tuottamaan ainakaan minun ymmärtämääni puhetta. Kaikille annetaan mahdollisuus.

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Just valmistu se Suomen ensimmäinen sokea lakimies.

Moni psykologi on mielisairas. Siellä on skitsofreenikkoja ja bipolaarikkoja. Vaan en tiiä että lasketaanko niitä...

Hämmentää.

Vierailija

Se on itseasiassa kuurosokea se juristi. Kommunikaatiotulkki kulkee mukana ja sormittaa hälle käteen puheen ja tulkkaa asiakkaan viestit. Pelkästään sokeita juristeja, pappeja sun muita on vaikka kuinka monta. Muistaakseni kuuluisan ihotautilääkärin ja näyttelijättären CP-vammainen poika toimii pappina. Onhan näitä ja meitä vaikka kuinka..

Kysyjän kannattaisi vähän määritellä, minkälaisten vammojen hän olettaa rajoittavan oppineiden akateemista menestystä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Sophia
Se on itseasiassa kuurosokea se juristi.

Eiku nii joo, niin olikin. Mulla tuli ihan kylmät väreet ku kuulin tuon. Että eipä oo pojalla päätä palellu! Way to go!

Hämmentää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

En tunne henkilökohtaisesti ketään, mutta kyllä pyörätuolin käyttäjiä jonkin verran yliopistojen käytävillä liikkuu. Ei liikuntavamma tieteellistä uraa estä, kunhan ei mitään kokeellista näpertelyä valitse alakseen.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Stephen Hawking on varmaan maailman kuuluisin elossa oleva fyysikko.

Tässä pieni haastattelu. Kaveri ei tosiaan voi liikuttaa edes pikkusormeaan hermosairauden takia, eikä kykene puhumaan ilman konetta. Stephen sanoi kerran, että kun en voi liikkua, niin on minulla ainakin aikaa miettiä asioita.

http://www.youtube.com/watch?v=geybTGQnF4s

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Uusimmat

Suosituimmat