Kuolleella ei ole enää kuolemanpelkoa.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten tuon perustelisi?

Kommentit (12)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Sahrah
Ei ole tietoisuutta ja kun Jumalaa ei ole olemassa, ei ole kuoleman jälkeistä elämää taivaassa.

Sinulla ei taida olla valtuuksia todeta tuota faktaksi. Tai siis kaikkea voi kyllä höpistä ja väittää, mutta jos paljon höpöttää totena sellaista mikä ei ole totta vaan mielipidettä, saa hullun tai tollon leiman.

くそっ!

Vierailija

Kaikki usko elämän jälkeiseen on henkilökohtainen kokemus.
Kuolleilla ei ole kuolemanpelkoa, koska hän on kuollut ja kokenut asian.
Tiede ei voi sitä todistaa ( onkohan se tieteen tehtäväkään ).
Usko on uskoa, tiede tiedettä.
Usko ei sulje pois tieteen saavutuksia.
Tieteen tehtävä on todistaa asioita, jotka on todistettu.
Uskoaan ei voi tieteelliseti todistaa, se on henkilökohtainen kokemus.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Starman

Puutun tähän, koska minulla ei ole mitään muutakaan tekemistä. Siis ei mitään. Töissä oli niin hiljaista että olisi voinut hyvin nukkua koko päivän.. ja nyt vaan kiskon olutta toisen perään, jotta saavuttaisin sen perjantain täyttymyksen.. kai tämä on se juttu miksi olen.. voisi sitä tehdä jotain muutakin.. mutta en osaa enää nauttia asioista.. olen ehkä liian juopunut.. olenko.. muistan kuinka nautin siellä Ranskassa olemisesta, käytiin jossain kuninkaallisessa puutarhassa.. kaikki oli niin aitoa.. se on enää haikea muisto.. nyt olen kännissä ja taas kerran kritisoin jotain viestiä tässä hassussa foorumissa joka ..

Elikkä varsinainen asia oli se että miksi todistaa asioita jotka on jo todistettu?

くそっ!

Vierailija
markkurainer
Miten tuon perustelisi?

Iso hyppy tuntemattomaan on jo tehty.
Miksi sitä enään pelkäisi?
Ei ihminen kai voi kuolla kahdesti?

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
Cain
markkurainer
Miten tuon perustelisi?

Helvetissä voi varmaan joutua kuolemaan monta kertaa, ehkä iäisyyden, jollei ole muistanut/halunnut/osannut elämänsä aikana pokkuroida, kumarrella, hokea mantroja ja lukea oikeaa kirjaa jonkin narsistisen ja kosmisen ylipäällikön pikkumaisten ja sadististen ohjeiden mukaan.

Vierailija
Templebar
Cain
markkurainer
Miten tuon perustelisi?

Helvetissä voi varmaan joutua kuolemaan monta kertaa, ehkä iäisyyden, jollei ole muistanut/halunnut/osannut elämänsä aikana pokkuroida, kumarrella, hokea mantroja ja lukea oikeaa kirjaa jonkin narsistisen ja kosmisen ylipäällikön pikkumaisten ja sadististen ohjeiden mukaan.

Itse itseäni lainaten:
Cain

Olet jo helvetissä. Mitä pahempaa enää voisi tapahtua?
Tietenkin jos kuolit kivuliaasti ja pelkäät kipua, niin se on asia eri kuolla uudestaan ja uudestaan.
Toisaalta jokaisen kuoleman jälkeen kipu lakkaa kuoleman johdosta.

Vierailija

Olet kuollut ja Helvetissä.
Voivatko asiat pahemmaksi muuttua?
Onko muita suuntia kuin kohti parempaa?
Uudestaan kuoleminen pelottaa syystä että?
edit: korjattu ajatuskatkos.

ykskivi
Seuraa 
Viestejä1950
Liittynyt27.3.2006
markkurainer
Miten tuon perustelisi?

Jos määrittelemme, että kuoleminen tarkoittaa tietoisuuden loppumista, niin otsikko on perusteltavissa: Kuollut ei voi tuntea kuolemanpelkoa, koska tunteminen vaatii tietoisuutta,

Mikäli 'kuolleen' määrittelyyn ei kuulu tieto tietoisuudesta, niin otsikkoa ei voine täysin perustella tekemättä hypoteeseja. Voidaan helposti todeta tilanne, joka johtaisi siihen,että kuolleella olisi kuolemanpelko:
1. Kuollut on tietoinen
2. Henkilön kokema kuolema oli pelkoa herättävä
3. Henkilö voisi kuolla toisenkin kerran.

Eli otsikko pitää varmuudella paikkaansa ainakin, jos 1) Kuollut ei ole tietoinen, tai 2) kuolema ei oikeasti ole pelottava tai 3) tietoisuus voi kuolla vain kerran

To refuse a hearing to an opinion, because one is sure that it is false, is to assume that one's own certainty is the same thing as absolute certainty. All silencing of discussion is an assumption of infallibility. - John Stuart Mill -

Vierailija
Ronron
Starman

Puutun tähän, koska minulla ei ole mitään muutakaan tekemistä. Siis ei mitään. Töissä oli niin hiljaista että olisi voinut hyvin nukkua koko päivän.. ja nyt vaan kiskon olutta toisen perään, jotta saavuttaisin sen perjantain täyttymyksen.. kai tämä on se juttu miksi olen.. voisi sitä tehdä jotain muutakin.. mutta en osaa enää nauttia asioista.. olen ehkä liian juopunut.. olenko.. muistan kuinka nautin siellä Ranskassa olemisesta, käytiin jossain kuninkaallisessa puutarhassa.. kaikki oli niin aitoa.. se on enää haikea muisto.. nyt olen kännissä ja taas kerran kritisoin jotain viestiä tässä hassussa foorumissa joka ..

Elikkä varsinainen asia oli se että miksi todistaa asioita jotka on jo todistettu?

Sanoin todella pahasti väärin, sanomalla, että " tieteen tehtävä on todistaa asioita, jotka on todistettu".
Näinhän ei tietenkään ole.
Tieteen tehtävähän on hakea uutta tietoa.
Sori taisi olla liikaa Giniä elimistössä.
Olin täysin hukassa.

Templebar
Seuraa 
Viestejä1216
Liittynyt13.9.2007
Cain
Olet jo helvetissä. Mitä pahempaa enää voisi tapahtua?
Tietenkin jos kuolit kivuliaasti ja pelkäät kipua, niin se on asia eri kuolla uudestaan ja uudestaan.
Toisaalta jokaisen kuoleman jälkeen kipu lakkaa kuoleman johdosta.

Tuli tässä mieleen, että jotkut "rajalla" käyneet ovat kuvailleet "kuolemista" euforiseksi kokemukseksi, kun elimistö paiskaa hormoni-koktailin suoraan aivoihin, joten kuoleminen uudestaan ja uudestaan voisikin olla hemmetin mahtava juttu. Jos taas helvetissä joutuu kuolemaan toistuvasti esim. putoamalla korkealta pää edellä asfalttiin, niin saahan siinäkin ensin mahtavan ilmalennon. Jos taas joutuu kuolemaan siten, että pikku-pirut tökkivät sinut hiilihangoilla hitaasti kiduttaen kuoliaaksi, niin se voisi jo jonnin verran vituttaa.

Vierailija
Ronron
Sahrah
Ei ole tietoisuutta ja kun Jumalaa ei ole olemassa, ei ole kuoleman jälkeistä elämää taivaassa.

Sinulla ei taida olla valtuuksia todeta tuota faktaksi. Tai siis kaikkea voi kyllä höpistä ja väittää, mutta jos paljon höpöttää totena sellaista mikä ei ole totta vaan mielipidettä, saa hullun tai tollon leiman.

Onko sinulla valtuuksia kyseenalaistaa se?

Uusimmat

Suosituimmat