Vista ja varmuuskopioinnin palautus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vävyn kanssa jumiutuimme vistamme.
Eipä hätiä sanoin vävylle, mulla on kymmenkunta varmuuskopiota ulkoisella Buffalo -merkkisellä tallennuslaitteella. Ajetaan tämä alas ja asennetaan Vista uudelleen.
Tuumasta toimeen. Vävy tuskaili Vistan uuden toiminnan koneelle.
?!??!!
Varmuuskopio ei auennutkaan uudelle asennukselle. Kun laitan purkaustoiminnan Backupin tallenteelle, kone kopio sen sellaisenaan. Siis ei avaa sitä
Onneksi olin tallentanut tuolle kyseessä olevalle laitteelle omat erilliset tallenteet, mutta ne ovat vuoden 2009 lopulla tallennettuja. Siis kaksi vuotta henklökohtaista kamaa on hukassa.

Siis, Miten ulkoiseen laitteeseen tallennetun varmuuskopion saan koneelleni luettavaan muotoon?

Kommentit (8)

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Vistan varmistuksista ei ole kokemusta, mut yleensähän noi mäsän omat varmistukset on olleet sillä lailla, että ensin tarvii toimivan asennuksen käyttiksestä, johon sen voi sitte vasta palauttaa admin-käyttäjällä. Jollain oikealla varmistusohjelmalla palautuksen voisi tehdä suoraan tyhjäänkin koneeseen ilman turhia väliasennuksia.

X

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Jospa vain heittäisisit sen ultra paskan vistan rosikseen ja ostaisisit kunnon käyttiksen kuten vaikkapa winkku seiskan?

Vista meinaa vaikuttaa vain windows seiskan beta versiolta. Taino melkeempä alpha versio pikemminkin..

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Kohaon
Ajetaan tämä alas ja asennetaan Vista uudelleen.
Tuumasta toimeen. Vävy tuskaili Vistan uuden toiminnan koneelle.
?!??!!
Varmuuskopio ei auennutkaan uudelle asennukselle. Kun laitan purkaustoiminnan Backupin tallenteelle, kone kopio sen sellaisenaan. Siis ei avaa sitä
Onneksi olin tallentanut tuolle kyseessä olevalle laitteelle omat erilliset tallenteet, mutta ne ovat vuoden 2009 lopulla tallennettuja. Siis kaksi vuotta henklökohtaista kamaa on hukassa.

Siis, Miten ulkoiseen laitteeseen tallennetun varmuuskopion saan koneelleni luettavaan muotoon?

Menikö kone jumiin jonkun ohjelman, laitteen tai koneen päivityksen yhteydessä?

Oletko kokeillut järjestelmänpalautusta? Sillä voisit kokeilla palauttaa kone siihen päivämäärään, kun se vielä toimi jumittamatta. Ja sen jälkeen yrittää palauttaa koneen ohjeiden mukaan tiedostoja takaisin backupeista.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... -questions

Kaksi eri asiaa:
1, tiedostojen varmuuskopiointi ja niiden palautus omista tiedostoista
2. Vistan uudelleenasennus

Jos olet käyttänyt Vistan omaa varmuuskopiointia ulkoiselle levylle omista tiedostoistasi, saat ne palautettua koneelle http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... m-a-backup

Huom! En ole koskaan kokeillut palauttaa tiedostoja takaisin uuteen Vistan asennukseen. Sen pitäisi toimia..? Onko kukaan kokeillut?

Olen kyllä polttanut Vistan tehdaspalautuslevyt, formatoinut koneen (HP) ja asentanut levyiltä kokeilumielessä Vistan uudelleen, mutta en ole käyttänyt tai testannut varmuuskopiointia ollenkaan.

Jos Vista on kokonaan jumissa, ja palautat sen tehdasasetuksille, menetät kaikki omat tiedostosi (se palaa samaiseen hetkeen kuin kone ole sen ensi kerran avatessasi)

Onko sinulla poltettuna Vistan tehdasasetuslevykkeet? Kannattaa tehdä se operaatio ensin, niin saat tarvittaessa Vistan niillä takaisin koneelle. Huom sen jälkeen päivitykset, ajurit yms.

Vierailija

Kiitos nimimerkki "Röyh!"
Vävy vieraili eilen ja palautti koneen.
Oli tehnyt kovasti töitä palauttaessaan taltioimani varmuuskopion sisältämät Omat juttuni. Nyt ne ovat koneellani.
Antamasi http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... m-a-backup -osoitteen ohjeen kautta hän ei kuulemma päässyt useriin!!!!
Kone varmuuskopio silti DVD:lle ja palautti myös, mitä se ei tee Buffalo -merkkiselle tallennuslaitteelleni. Ilmeisesti se on viallinen,
Vistan varmuuskopio on siis kunnossa.

Jotenkin Buffalon varmuuskopion hän kertoi purkaneen ja sitä kautta onkineen sieltä minulle tärkeän tiedoston.

Vierailija

Ole hyvä, toivottavasti minusta oli jotain apua

Miten niin ei päässyt? C:\Users\Juha\...entä resurssienhallinnan kautta C:\Käyttäjät\Käyttäjänimi\ ?

Mutta todella hyvä jos sait kaiken tarpeellisen talteen.

Uusimmat

Suosituimmat