Korruptio vahingoittaa yhteiskuntaa

Seuraa 
Viestejä501
Liittynyt15.1.2008

[size=150:31p29wqb]Joulu on antamisen aikaa[/size:31p29wqb]

Korruptio synnyttää köyhyyttä, ei siis päinvastoin. Raha, korruptio ja valta liittyvät kiinteästi yhteen. Siellä missä on suurta rahaa, on myös paljon korruptiota. Siellä missä käytetään valtaa, niin siellä on vallan väärinkäyttöä ja korruptiota. Suomi on piilokorruption maa. Korruptio on rikos, joka vahingoittaa koko ajan yhteiskuntaamme. Saitko työ- tai harjoittelupaikan suhteilla, etkä omilla ansioillasi? Betalar pappa eller mamma? Se on myös korruptiota. Se vahingoittaa ja vääristää yhteiskuntaa ja sen rakenteita. Rakenteiden ja järjestelmien on tarkoitus pitää yhteiskunta pystyssä ja oikein ja oikeudenmukaisesti toimivana. Niitä ei tule vinouttaa ja vääristää, mitä jotkut ihmiset ja ryhmät tekevät päivästä toiseen, kerta toisen jälkeen, jopa koko elämän ajan.

Kommentit (5)

Vierailija

Kiitoksia että avaat valitusketjuja asioista jotka kaikki jo tietävät.
Joku muu foorumi voisi sopia paremmn, mene etsimään.

Vierailija
fenomenologi

Tuskin näitä ketjuja voi liikaa olla. Itse arvostan jokaista. Tulee hyvälle mielelle kun näkee ihmisiä ketkä haluavat jakaa tätä tietoa ja toimia. *thumbs up*

Jos toisaalta risoo näitä lueskella niin aina sinulla on vaihtoehto sen sijaan että itse valitat.

Vierailija
TraXter
fenomenologi

Tuskin näitä ketjuja voi liikaa olla. Itse arvostan jokaista. Tulee hyvälle mielelle kun näkee ihmisiä ketkä haluavat jakaa tätä tietoa ja toimia. *thumbs up*

Jos toisaalta risoo näitä lueskella niin aina sinulla on vaihtoehto sen sijaan että itse valitat.

Kun kyse on pelkästä copy-pastauksesta, niin tosiaan toivoisi, että tätä paskaa suollettaisiin jossain muualla kuin tiede.fi:ssä.

kohveeman
Seuraa 
Viestejä1628
Liittynyt4.9.2009

Erinomainen Markku Kuisman haastattelu aiheeseenkin liittyen:
http://areena.yle.fi/audio/1320058021560

Kuvaus Ylen sivulta:

Millainen rooli medialla on ja on ollut pankkikriiseissä? Onko tämänkertaisen pankkikriisin yksi opetus se, että politiikan ja talouden eliitti ovat liian läheisiä? Sakari Sirkkasen haastateltavana on taloushistorioitsija, Suomen ja Skandinavian historian professori Markku Kuisma Helsingin yliopistosta.
Vierailija
Onhan se, maailma mallillaan, kun lääkärit varoittavat karppaamisesta, mutta yhä useampi suomalainen on pakotettu karppaamaan, kun se ruuneperin torttu ja emukakku on niin kallis, kuten myös natonisu jota suunnitellaan kansalle myytäväksi, ja niitten lisäksi tarjotaan tyhjää kuppia kouraan; "Kerjää tuolla".

Uusimmat

Suosituimmat