Pikakirurgiaa

Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Aika heikosti toimii julkinen terveydenhuolto koska insinöörit, koneinsinööritkin joutuvat suorittamaan kirurgisia operoivia leikkauksia kaverilleen . Itse juuri operoin naapurin kyynärpään. Hakaneullakin sain märkää ja verta turvonneesta kyynärpäästä. Ainakin hetken helpotus, kivun paransin kosketusterapialla.

Lierikki Riikonen

Kommentit (4)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32560
Liittynyt6.12.2009
lierik
Aika heikosti toimii julkinen terveydenhuolto koska insinöörit, koneinsinööritkin joutuvat suorittamaan kirurgisia operoivia leikkauksia kaverilleen . Itse juuri operoin naapurin kyynärpään. Hakaneullakin sain märkää ja verta turvonneesta kyynärpäästä. Ainakin hetken helpotus, kivun paransin kosketusterapialla.

Korjaako koneinsiöörit kosketusterapialla myos koneet ja laitteet

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008
jussipussi
lierik

Kosketusterapialla varmaankin, mutta eivät koneinsinöörit vaan lääkärit.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Vanhana välskärinä tein kenttäkirurgisen operaation kaverin kantapäälle, jonne syvälle oli mennyt lasinsiru muhimaan. Leikkausta vaikeutti puudutusaineiden puuttuminen. Potilas otti 4 hörppyä väinönputkipontikkaa ja kirurgi yhden. Leikkausalue ja parantavat kädet desinfioitiin sensijaan partavedellä. Steriili skalpelli käteen ja töihin. Yksinkertainen viilto jota piti vielä syventää toisella viillolla riitti. Kevyt puristus ja mätä ja sirunen tulivat ulos kehosta. Lasken tämän kohtuuvaativaksi toimenpiteeksi koska kantapää altistuu kovalle mekaaniselle rasitukselle jo arkiliikunnassa ja mahdollisuutta laittaa tikkejä ei ollut. Siis mahdollisimman lyhyt viilto = pidetään infektioportti pienenä. Lisäksi sukkamehuissa ja kengissä muhii bakteeri poikineen mutta tulehdukselta vältyttiin ihan tiuhalla sidostenvaihdolla.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
jussipussi

Minä, jos kuka, skeptikkona tiedän kuinka naurettavalta kuulostaa, mutta silti olen kädelläni auttanut useamman henkilön raajakipuihin. Kaikille olen kertonut sen, etten tiedä auttaako, mutta voin kokeilla. Tunnen kuumotusta kädessä kipupaikan kohdalla, sitä juuri kohtaa ei tarvitse edes kertoa minulle. Apu ei ole lopullinen, jonka myös ilmoitan "potilailleni".

En tiedä mistä tämä johtuu, Voi olla jonkinlaista itsesuggiota, mutta samantekevää tuntuu olevan, kun kipu vaan lähtee.

Koneisiin ja laiteisiin se ei kyllä auta, vaan niitä on purettava ja korjattava oikeeesti, vian syykin on aina löytynyt. Ihmiset ovat paljon monimutkaisempia. Hammaslääkärissä haluan aina puudutusta itse.

Lierikki Riikonen

Uusimmat

Suosituimmat