Alkoholi ja verensokeri

Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

En tietääkseni ole vielä holisti enkä myöskään diabeetikko (ehdolla D II kyllä olin) joten silti parinkin drinkkiä tuntuu tietyissä tilanteissa vaikuttavan vahvasti,
ja selvästi haitallisesti?!

Meneeköhän prosessi näin:
-mulla siis ehkä jopa geneettisesti alhaiset veren sokerit, ainakin alhainen verenpaine?
-kärsin siis heikosta jaksamisesta (ja nukun huonosti) ja jollain lailla olen selvästi "lopenuupunut" eli lisämunuaiset ei oikein jaksa hormonisoida
-ehkä myös haimakin kyllästynyt tuottaa isjoa määriä insuliiniä (jos esim vielä maksakaan ei ota geeniperimän takia sokeria varastoon) joten hetken korkeitakin huippuja verensokerissa saattaa olla mut yleensä siis kärsin
alhaisesta verensokerista

=> kärsin siis energiapulasta joten aina silloin tällöin on "Kiva Ottaa" pari drinkkiä ja yritän aina muistaa syödäkin samalla mutta silti tulee
yllätyksiä kuten eilenkin kun olin rajusta flunssastakin vielä pikkasen toipilaana ja kun otin 2-3 vodkaa vischyllä ja sitten päälle söin kananugetteja joissa paljon sokeria niin
(mun hypoteesiä)
- iski jostakin syystä tää hypoglycemia eli kova insuliini pommitus ja sokerit alas
- no mulla sokerit muutenkin alhaalla ja eikös alkoholikin laske sokeritasoja
=> kaiketi siksi "lopenuupunut" lisämunuainen säikähti rajua sokerinpuutetta ja
laittoi adrenaliinit liikkeelle ja kaiketi käynnistyi sitten sokerin repiminen lihaksistakin kun ei muuallakaan (maksassa) sitä ollut eli tuli lihaskipuja ja karmee väsy ja huippailu, heikotusta kun verenpainekin laski

Menkiöhän prosessi noin ja jos niin miksiköhän meni ja tai jotenkin toisin mutta tulos parin drinkin ja kananugettien syönnin jälkeen tuli huono heikko olo jota kummastelen kun eikös se pari drinkkiä ole terveellistä?

Tiedosta kiitollinen!

Don't give up!

Kommentit (4)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32851
Liittynyt6.12.2009
tootired
En tietääkseni ole vielä holisti enkä myöskään diabeetikko (ehdolla D II kyllä olin) joten silti parinkin drinkkiä tuntuu tietyissä tilanteissa vaikuttavan vahvasti,
ja selvästi haitallisesti?!

Meneeköhän prosessi näin:
-mulla siis ehkä jopa geneettisesti alhaiset veren sokerit, ainakin alhainen verenpaine?
-kärsin siis heikosta jaksamisesta (ja nukun huonosti) ja jollain lailla olen selvästi "lopenuupunut" eli lisämunuaiset ei oikein jaksa hormonisoida
-ehkä myös haimakin kyllästynyt tuottaa isjoa määriä insuliiniä (jos esim vielä maksakaan ei ota geeniperimän takia sokeria varastoon) joten hetken korkeitakin huippuja verensokerissa saattaa olla mut yleensä siis kärsin
alhaisesta verensokerista

=> kärsin siis energiapulasta joten aina silloin tällöin on "Kiva Ottaa" pari drinkkiä ja yritän aina muistaa syödäkin samalla mutta silti tulee
yllätyksiä kuten eilenkin kun olin rajusta flunssastakin vielä pikkasen toipilaana ja kun otin 2-3 vodkaa vischyllä ja sitten päälle söin kananugetteja joissa paljon sokeria niin
(mun hypoteesiä)
- iski jostakin syystä tää hypoglycemia eli kova insuliini pommitus ja sokerit alas
- no mulla sokerit muutenkin alhaalla ja eikös alkoholikin laske sokeritasoja
=> kaiketi siksi "lopenuupunut" lisämunuainen säikähti rajua sokerinpuutetta ja
laittoi adrenaliinit liikkeelle ja kaiketi käynnistyi sitten sokerin repiminen lihaksistakin kun ei muuallakaan (maksassa) sitä ollut eli tuli lihaskipuja ja karmee väsy ja huippailu, heikotusta kun verenpainekin laski

Menkiöhän prosessi noin ja jos niin miksiköhän meni ja tai jotenkin toisin mutta tulos parin drinkin ja kananugettien syönnin jälkeen tuli huono heikko olo jota kummastelen kun eikös se pari drinkkiä ole terveellistä?

Tiedosta kiitollinen!

Katso tämä "With pinch of salt" ..

Täytyy kyllä tunnustaa, olen tässä elektronijutussa hieman samoilla linjoilla..

http://www.youtube.com/watch?v=vBangbi8 ... re=related

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009
jussipussi

Katso tämä "With pinch of salt" ..

Täytyy kyllä tunnustaa, olen tässä elektronijutussa hieman samoilla linjoilla..

http://www.youtube.com/watch?v=vBangbi8 ... re=related

Juuri noin, kiitos, hyvä ja havainnollinen videoesitys!

Ja todella munkin liialla sokerilla ylihapotettu kehoni alkoi jo kesällä toipuun kun vaihdoin pöytäsuolan (jodioituun) mineraalisuolaan ja aloin käyttään sitä enemmän! Ja nyt merilevällä jodi-lisäpotkua jne

Don't give up!

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

Taisin jo keksiä syyn: B3:n niasiiniamidi-muoto iso annos 500 mg joka sopii
hyvin kun verensokeri on korkeella ja kun ei ole alhainen verenpaine (stressitilanne).

Mulla siis alhainen verenpaine ja verensokeritkin aika minimissään
ja kun tuolloin naukkailin parit votkat (kaiketi alholi laskee myös verenpainetta
ja verensokeriakin)

Ja sitten lisämunuaisuupumustilassa, jota juuri oli 3-4 pv (joulun yli) rasittanut vielä raju flunssakin, niin söin tähän tilaan vielä karmeen vaikeeta metabolia ruokaa: kananugetteja, jossa siis 20 % SOKERIA, proteiinejä ja rasvaa

=> elimistö joutui koville (lisämunuaiset/adrenaliini, haima/insuliini) ja kun sitten vielä otin B3-amiinimuodon joka edelleen vei elimistöltä "tehot" pois niin tulos: raju väsymyskohtaus kun verensokeri ja verenpaine romahti alas?

Ei tällä kertaa mielestäni "terveellinen" alkoholi sai puhtaat paperit?

Comments?

Don't give up!

tootired
Seuraa 
Viestejä805
Liittynyt8.11.2009

"[size=85:fn3o70pm]kaiketi siksi "lopenuupunut" lisämunuainen säikähti rajua sokerinpuutetta ja
laittoi adrenaliinit liikkeelle ja kaiketi käynnistyi sitten sokerin repiminen lihaksistakin kun ei muuallakaan (maksassa) sitä ollut eli tuli lihaskipuja ja karmee väsy ja huippailu, heikotusta kun verenpainekin laski"[/size:fn3o70pm]

Oikeampi selitys yo. "kohtaukselleni" lienee edelleen ja yksinkertaisesti se eli lisämunuaisten uupumustila joka EI kestä sokeria....

Ja taustalla voi olla vatsan heikko happotaso jonka takia elimistö joutuu ponnisteleen (ja kun ei jaksa enää) ylimääräistä että saisi sokerit sulatettua...
-kokeilin muutamalla mustaherukalla ja "kohtaus" alkoi tulla, mutta
otin heti HCl-pillereitä 6 kpl ja Opamoxia 15 mg rauhoittaa "rauhasia" ja "kohtaus" pysähtyi...

Don't give up!

Uusimmat

Suosituimmat