Rötöstelyä Osuuspankissa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänään paljastuneet OP-Pohjolan varainhoidon johtajilleen maksamat jättiosingot eivät saa pankkia pahoittelemaan toimintaansa. Helsingin Sanomat kertoi tänään, että pankki on palkinnut isokenkäisiään miljoonaosingoilla, jotka on ohjattu johtajien yksilöllisiin holding-yhtiöihin.

Osinkoja on maksettu johtoportaalle vuosina 2007–2011 noin 10 miljoonaa euroa, ja pankkia on kritisoitu sanoen osinkojen olevan osuustoiminnan hengen vastaisia.

Nämä miljoonat on kavallettu omistajilta, osuuspankin jäseniltä, viety ilman lupaa.
Rahat takaisin! Ja rötösherrat vankilaan.

Kommentit (7)

kurremus
Seuraa 
Viestejä383
Liittynyt28.8.2011

Mä en ymmärrä mistään mitään, mutta minkälainen pankki on osuuspankki? Onko jokainen sen asiakas myös omistaja? Eikö silloin osingot kuulu kaikille sen asiakkaille tasavertaisesti / suhteessa omaisuuteensa pankissa? Onko nyt toimittu ihan oikeasti laittomasti? Saako tästä olla vihainen? Mitä mieltä on karpo?

Vierailija

No jaa pitäisi nyt sittentietää millaisilla sopimuuksilla nuo johtajat ovatolleet ennen kuin vedetääntuollaisia johtopäätöksiä kuten aloittaja.

Vierailija
kurremus
Mä en ymmärrä mistään mitään, mutta minkälainen pankki on osuuspankki? Onko jokainen sen asiakas myös omistaja? Eikö silloin osingot kuulu kaikille sen asiakkaille tasavertaisesti / suhteessa omaisuuteensa pankissa? Onko nyt toimittu ihan oikeasti laittomasti? Saako tästä olla vihainen? Mitä mieltä on karpo?

Ei ny ihan jokainen asiakas. Osuus pitää "ostaa", ts. maksaa n. 100€ osuusmaksu. OP sitten antaa osinkna omistajajäsenilleen, jos antaa, hieman euroja ja senttejä kun menee hyvin + muita etuja.

Vierailija
OzziXX
kurremus

Ei ny ihan jokainen asiakas. Osuus pitää "ostaa", ts. maksaa n. 100€ osuusmaksu. OP sitten antaa osinkna omistajajäsenilleen, jos antaa, hieman euroja ja senttejä kun menee hyvin + muita etuja.

Entäs sitten kun ei menekään hyvin? Itse Handelsbankenin asiakas ja siihen olen tyytyväinen, ettei tarvitse maksaa mistään laskujenmaksuista, tilisiirroista, automaattinostoista tai muustakaan mitään ylimääräistä. Ei ole mainos kuitenkaan.

Vierailija
FLC
OzziXX

Entäs sitten kun ei menekään hyvin?[...]

Jaa'a, saas nähdä lähettävätkö laskun.. (Eiköhän pankki nostele lainojen marginaaleja ja palvelumaksuja kuten ennenkin)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
jousa
No jaa pitäisi nyt sittentietää millaisilla sopimuuksilla nuo johtajat ovatolleet ennen kuin vedetääntuollaisia johtopäätöksiä kuten aloittaja.

Itse olen OP:n asiakas eikä mitään valittamista. Bonuksia ropisee ja nettipankki toimii. Jos siellä muutama johtaja saa bonuksia niin entäs sitten, kunhan pankilla vaan menee hyvin? Muissakin firmoissa johtajat saavat bonuksia ja optioita ja saavat "rötöstellä" ihan rauhassa. Taitaa olla kateellisten puhetta tämä ketjun aloittajan kiihottaminen johtajien saamia bonuksia kohtaan?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

ing geolog
Seuraa 
Viestejä5809
Liittynyt28.9.2008

Samoista johtajista, kilpaillaan muiden pankkien kanssa, niin edut on oltava samanmoiset..
Keskustelua voidaan tietysti käydä, kaikkien bonuksien suuruudesta, moraalista ym.
Me, asiakkaat, sen kuitenkin maksamme, kaikissa pankeissa.

B. Wahlroosin kommentit Nordean virka-asuntoasiassa, kertovat paljon asenteesta, pientä asiakasta kohtaan.

JK.
Kaikki paha tulee lännestä, kysy vaikka suomalaisilta.

Mutta minäkin voin tehdä virheitä, kerran nuorena sytytin, Haaparannan kaupunginhotellissa, tupakin väärästä päästä.

Uusimmat

Suosituimmat