Mikä on Uudenvuoden pommittamisen pointti?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uusi Vuosi tulee ja menee.
Miksi ihmiset ottavat uutta vuottaan vastaan äänekkäillä pommella?
Kai ne hienot taivaalle lähtevät valokuviot saisi matkaan pienemmälläkin äänellä!
Aika on esimerkiksi koirille ( en tiedä kissoista ) ja monille kotieläimille sekä useille ihmisille järkyttävää,
Kun pommitetaan ja sitä pidetään "uuden vuoden" hienona alkuna.
Mikä on tämän "hienon" asian historiallinen alkujuuri?
Itse en kaipaa pommeja, joita myydään lapsille.
Hauskaa voi pitää muutenkin, kuin ampumalla.
Jos sotaa kaipaa, niin sekin on lähellä.

Sivut

Kommentit (20)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Starman

Sillä kuulemma karkoitetaan pahat henget - mitä lie ovatkaan.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Pointti on se että juhlitaan sitä että tästäkin vuodesta selvittiin elävänä hengissä.

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Saw
Seuraa 
Viestejä6251
Liittynyt20.6.2009

Minusta lapset kannattaa pienestä pitäen totuttaa räjähteisiin. Ei pelkkä ikä tuo mukanaan ilotulitteenkäsittelytaitoa. Vain pommittamalla sen oppii. Samalla voi myös oppia jotain käsien palelluttamisesta...

Young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time.

It's fun to stay at the Y.M.C.A.
It's fun to stay at the Y.M.C.A.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5289
Liittynyt9.1.2011
Saw
Minusta lapset kannattaa pienestä pitäen totuttaa räjähteisiin. Ei pelkkä ikä tuo mukanaan ilotulitteenkäsittelytaitoa. Vain pommittamalla sen oppii. Samalla voi myös oppia jotain käsien palelluttamisesta...

Toisaalta kyse ei ole pakko opettamista, koska poikalapsille uusivuosi hakkasi juhlana joulun satanolla, kun sai räjäytellä. Jos poliitikot yrittää rajoittaa, niin aina voi rakentaa omia paukkuja, purkamalla ilmassa räjähtäväksi tarkoitettuja pommeja. Pommin sytyttäminen kädessä ja sitten heittäminen siten että se räjähtää ilmassa on ballistisesti paljon kiinnostavampaa kuin käyttää varmatoimisia laukaisualustoja.

Eli, ainakin minulla oli 11-vuotiaana ihan selkeä vastaus miksi räjäytellään, vaikkein sota-analogioista mitään ymmärtänytkään. No kieltämättä tällainen ei jaksa kiehtoa montaa vuotta.

Eli sanoisin että paukutellaan siksi, että kyse on sota-analogiasta, jossa siis pidetään sotaa itsestäänselvyytenä ja yhteiskuntaan kuuluvana osana. (Kiinalainen perinne lienee paljon rauhanomaisempi, koska siellä ei tajuttu, että ruutia voi käyttää myös tappamiseen)

Nyt kissani alkaa olemaan, siten ettei tiedä miten päin olisi, ja luultavasti 3 minuutin päästä se menee sängyn alle.

tämä on vähän sääli, koska se että paukuttelu on niin räikeästi sota-analogia, niin ihmisillä ei tunnu olevan käsitteellisiä valmiuksia ymmärtää tätä suhdetta. Esimerkiksi ihmiset lähtevät sotatantereelle, kun eivät uskalla kyseenalaistaa käskyjä, mutta sitten vain kuitenkin psykopaatit uskaltavat ampua vihollista kohti, jos vihollinen muistuttaa rodullisesti itseä, esimerkiksi sisällissodassa.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Puuhevonen

Eli sanoisin että paukutellaan siksi, että kyse on sota-analogiasta, jossa siis pidetään sotaa itsestäänselvyytenä ja yhteiskuntaan kuuluvana osana.

tämä on vähän sääli, koska se että paukuttelu on niin räikeästi sota-analogia, niin ihmisillä ei tunnu olevan käsitteellisiä valmiuksia ymmärtää tätä suhdetta. Esimerkiksi ihmiset lähtevät sotatantereelle, kun eivät uskalla kyseenalaistaa käskyjä, mutta sitten vain kuitenkin psykopaatit uskaltavat ampua vihollista kohti, jos vihollinen muistuttaa rodullisesti itseä, esimerkiksi sisällissodassa.

Minulle ilotulitus ei millään tapaa viittaa sotaan. Oikeastaan aika sairas ajatuksenakin. Oletko kenties monelta ihmiseltä kuullut että he uutena vuotena tulittelisivat nimenomaan sota mielessään? Jos, niin suosittelisin vaihtamaan ystäväpiiriä..

くそっ!

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Kaikki taisi mennä heti nukkumaan.. paukut paukuteltu. Unten maille. Voi pieniä. Muistan kun itsekin olin pieni.. voi niitä aikoja. Mutta kuvittelin että täällä kirjoittelisi kuitenkin aikuiset ihmiset. Taisin erehtyä?

くそっ!

Vierailija
Starman

Pidämme sisäisen patriootin hallinnassa, kun räjäyttelemme vuoden alusta itsenäisyytemme kunniaksi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32626
Liittynyt6.12.2009
Volitans
Starman

Sillä kuulemma karkoitetaan pahat henget - mitä lie ovatkaan.

Sieltä kai se Kiinasta tuli tapa ilotulitteiden mukana, pahat henget ei tykkää kovista äänistä.

Vierailija
Starman

Kai ne hienot taivaalle lähtevät valokuviot saisi matkaan pienemmälläkin äänellä!
Aika on esimerkiksi useille ihmisille järkyttävää,

Hienoa että myös hihhulit suhtautuvat asioihin järkevällä tavalla, luulin että ahdasmielisiä pellejä ovat he.

Vierailija
Starman

Mun mielestä se helvetinmoinen pauke ja jytke joka niistä lähtee on just SE juttu, valokuvioista ei niin väliä, kun niitä voi tuottaa paljon helpommin ja halvemmalla esimerkiksi lasereilla.

Vierailija
Bushmaster
Starman

Mun mielestä se helvetinmoinen pauke ja jytke joka niistä lähtee on just SE juttu, valokuvioista ei niin väliä, kun niitä voi tuottaa paljon helpommin ja halvemmalla esimerkiksi lasereilla.

Aika siisti ilotulitus oli eilen ratinan suvannossa, 3000 rakettia, mitkä olis ollu aika vaisuja ilman bassoa.

Vierailija

Amerikkalaiset syytävät pommeja taivaalle (uutena vuotenakin) joten täällä täytyy tehdä samoin?

Minkämaalaiset firmat kahmivat suurimmat voitot tuostakin isojen miesten leikistä?

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Rousseau
Paukuttelun pointti on sama kuin 99 %:ssa muistakin asioista mitä ihmiset tekevät.

Pitää tehdä kaikkea samaa kuin mitä muutkin tekevät.

Minulle paukuttelun pointti on se, että pitää aiheuttaa mahdollisimman paljon ihailua. Kun ne ihmiset kerta ikkunoistaan katsoo. Niin näkee minun jättipaukun räjähdyksen ja ajattelevat että oi mikä pamaus, joku komea sankari-ihanuus sen varmaan lähetti kun oli niin hieno pamaus. Ja rikas..

くそっ!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat