Kelloseppää tarvitaan!

Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Mitenkäs tuohon kelloon vaihtaa patterin kun ei ole koloa josta kannen vääntää auki tai vois työkalulla kiertää tai muutakaan......

http://aijaa.com/001849291310

Lue vähemmän-tiedät enemmän.

Kommentit (8)

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Jos sinulla ei satu olemaan kellon pattereita valmiina, ja joudut joka tapauksessa sellaisen ostamaan, niin kelloseppä hoitaa tuon varmasti halvalla pariston oston yhteydessä. Toinen juttu on, jos haluaa tehdä itse ja paristokin löytyy.

Itselläni on yksi paristolla toimiva kello, joka ei ole tarkoitettu käymään modernien paristojen jännitteellä. Siihen olen tilannut modattuja paristoja, joissa jännite on alennettu. Siksi itse vaihtaminen on tässä tapauksessa kätevämpää.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Tuota kelloa on käytetty paristonvaihdossa Stokmannilla. Näyttäis siinä olevan takakannessa sauma kun suurennuslasilla katsoo mutta ei mahdu mitään väännintä väliin. Koittais kylmäaineella jos vaikka kansi tipahtais pois. Taikka veis marketissa kullan ostajalle.

Vierailija
maalaisukko
Tuota kelloa on käytetty paristonvaihdossa Stokmannilla. Näyttäis siinä olevan takakannessa sauma kun suurennuslasilla katsoo mutta ei mahdu mitään väännintä väliin. Koittais kylmäaineella jos vaikka kansi tipahtais pois. Taikka veis marketissa kullan ostajalle.

Eiköhän se tärävällä puukonterällä aukea melko helposti. Painat terää saumaan samalla kiertäen sauman ympäri. Ja varoen vuolemasta tiivistettä. Jos nyt on pakko itse.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005
maalaisukko
Koittais kylmäaineella jos vaikka kansi tipahtais pois. Taikka veis marketissa kullan ostajalle.

Kai pariston vaihtoon viennin vaiva on vähintään yhtä pieni kuin kullan ostajalle vienti? Kylmäainella saattaa saada aikaiseksi kosteusongelmia, jos avaus ei ihan heti onnistukaan, mutta rakoa saa aikaiseksi sen verran että kosteutta pääsee sisään kylmään tiivistymään. Nopeat lämpölaajenemiset ja kutistumiset eivät välttämättä tee elektroniikalle muutenkaan hyvää.

Koska takakannessa ei ole yhtään kierrekannen avaajan työskentelyä helpottamaan tehtyjä koloja, uria tms, eikä kyseessä taida olla kovin vesitiivistetty mallikaan, niin arvaan että kyseessä on kansi, joka on vain painettu kiinni. Lähtee se varmaan puukon kanssakin äheltämällä, mutta lopputulos taitaa jäädä näkyviin pysyvästi. Kannattaa ainakin varoa, ettei kampea sitä tiukkaan vinoon...

Varatiivisteet vanhojen tilalle voi tulla tarpeeseen, ja ainakin ne kannattaa puhdistaa, jos niistä jää jäljelle puhdistettavaa.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Vuosien miettimisen jälkeen menin kellosepän juttusille. Sanoi "kait tiedät, että tähän kelloon vaihdetaan paristo lasin kautta". Nyt tiedän. Onneksi en käyttänyt takakannen aukaisuun kirosanoja järeämpiä työkaluja.

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Ei tollasii kannata korjata. Heitä vaan menemään. Halpiskaupasta saa kelloja kympillä.
Mun piti viedä kellosepälle kun en ite osanut. Vaikka monta vuotta yritin. Naisten kello nääs. Naisille kun kelpaa vain kultakello. Patterin vaihto maksoi 15 euroo. Sillä olis saanut tallinnasta kolme pulloo ShipsSchnapsia 40%. Nyt joutuu olemaan pari päivää kuivin suin.

Uusimmat

Suosituimmat