Renulla talvella

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Myös talviajo onnistuu niin hyvin. että huonoilla ja kuoppaisilla teillä on 50 prosenttia renkaat ilmassa ja 50 prosenttia maassa.

nopeus 18-25 kilometriä tunnisssa. Lieneen jotain merkistystä pienillä pyörilä. Muuten lähtee kovillakin pakkasilla käyntiin.

Sivut

Kommentit (17)

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007

Oletko huomannut säätä sitä antigravitaatiosäädintä hieman pienemmälle? Ja jos vahingossa käännät antigravitaationupin kaakkoon, eli myötäpäivään, renkaat ei edes tavoittele maata, mistä voi olla ikäviä seurauksia, jos et osaa varautua siihen..

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26886
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
lötkö alusta ja pienet renkaat ei pysty huonosti auratulla ja jäisillä teillä ajamaan pomppii kivasti.

Toisinaan auttaa kun ajaa vähän kovempaa. Ainakin silloin kun jää menee nimismiehenkiharoille. Mutta siinä pitää tietenkin huomioida turvallisuus ja tilanne. Aina ei ole mahdollista ajaa nopeudella, jolla jousitus toimii hyvin.

Vierailija
tiäremiäs
lötkö alusta ja pienet renkaat ei pysty huonosti auratulla ja jäisillä teillä ajamaan pomppii kivasti.

Höh. Se on tiessä vika jos noin on, autossa ei ole mitään vikaa. Ei näitä suotta ole rakennettu. Automaailman helmiä.

Edit: tai ehkä kyse on vain havainnointi virheestä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Häpeän aikaisempia epäilyjäni. Nyky-Relluja onkin talvella ilmeisen kätevää ja taloudellista hinata, kun ne ovat puolet ajasta ilmassa.

Sainkin tästä hyvän syyn korkata litraisen Renu-pullon.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

mutta eikö mikä tahansa auto kulje jäisellä/luikkaalla tiellä lujempää,koska kitka on pienempi?...lepokitka on liukukitkaa suurempi,kitkaa on siis vähemmän ja vauhtia tulee lisää?

Vierailija
pkinnune
mutta eikö mikä tahansa auto kulje jäisellä/luikkaalla tiellä lujempää,koska kitka on pienempi?...lepokitka on liukukitkaa suurempi,kitkaa on siis vähemmän ja vauhtia tulee lisää?

Niin mutta renault ei olekaan vain 'mikä tahansa auto'. Johan alotoitusviestissä informoitiin että :
tiäremiäs
Myös talviajo onnistuu niin hyvin.

Ja eihän nämä koskaan ole ole levossa vaan aina tien päällä ja kovassa ajossa, joten puheet lepokitkasta voi sivuuttaa olankohautuksella. Lähinnä vauhtia voi lisätä kaikinpuolin löystynyt moottori kun siellä kitka pienenee niin vauhti kovenee.

ovolo
Seuraa 
Viestejä5370
Liittynyt7.7.2007
tiäremiäs
Mistä johtuu että nyt vinkuu ohjaus, sellainen korkea narina tai vinkuna.

Ennen vinkui kun käänsi oikealle, nykyään vinkuu kun vähän kevyesti mutkittelee parkkipaikalla.

Minä luulen, että olet "vingutellut" pakkaspäivinä tyttöä takapenkillä. Nyt kun säät vähän lauhtuu ja vielä kun ajat mutkitellen, niin auto lämpeää ja nuo tytön äänet alkaa sulaa ja kuulet ne vasta nyt.

Toinen mahdollisuus on se, että kulkukissa on yöpynyt moottoritilassa ja sen häntä on jäänyt ohjauksen hammastangon väliin. Tottakai kissa siinä vaiheessa vinkuu, kun kääntelet rattia.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Mistä johtuu että nyt vinkuu ohjaus, sellainen korkea narina tai vinkuna.

Ennen vinkui kun käänsi oikealle, nykyään vinkuu kun vähän kevyesti mutkittelee parkkipaikalla.

Ohjaustehostimen öljy vähissä.

Yritin päästä äsken liikkeelle kuplavolkkarilla. Olin juuri kasannut vaihdelaatikon. Ei mennyt vaihde päälle tai jotain. Sitten rusahti. Siinä joku läsnäoleva kommentoi, jotta hajosi. Kummallinen uni.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

Ohjaustehostimen vinkuminen voi tosiaan johtua vaikka vähästä öljystä.
Sellaisen huomasin itse pari talvea sitten, että kun vaihdoin lähes 10v vanhat öljyt ainakin osittain uusiin, ei ohjaus jäykistynyt pakkasilla enää läheskään niin paljoa.

Vastaavasti sama juttu jarrunesteissä (kytkimellä samat), pakkasilla kytkin ei mennyt enää kankeaksi vaan palautui aina -36 pakkasille jouhevasti ja heti.

Jos Renault pomppii kovin ja tuntuu, että renkaat viihtyvät ilmassa, niin jos budjetti ja motivaatio vanhan auton huoltoon riittää, niin vaihdata iskunvaimentimet.
Itse pari kertaa omiini kierroksen laittanut ja aina jälkeenpäin olen itselleni kironnut, että miksi piti taas pihdata ja säästää niin kauan ennen vaihtamista

Jos on se 150 tuhattakin tai yli ajetut iskunvaimentimet, niin todennäköisesti muuttuu aika tavalla ajettavuus.
Kaikki riippuu tietysti kaikesta, toisissa kestää vain hetken, toisissa kauan, missä ajat, onko kuormaa jne jne jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat