Mikrouuni pätkii langatonta verkkoa?

Seuraa 
Viestejä6
Liittynyt19.8.2010

Selitys siis hakusessa

Mulla on Macin TImeCapsule, joka toimii ulkosena kovona ja samalla tukiasemana. Musa heitetään läppäriltä stereoihin Airport Expressin avulla.

Kun laitan mikrouunin päälle, niin musa alkaa pätkimään oikein urakalla. Was himmel, käyttääkä noi vehkeet samaa taajutta?

Kommentit (8)

Vierailija

Alkoi kiinnostaa sen verran, et oli pakko googlettaa. Eli totaalisen maallikon vastaus:

Mahdollisesti kyllä käytttää, eli 2,4 GHz. Ehkä AE:si taajuutta voi muuttaa (esim. 2,4 -> 5GHz).

Joitain linkkejä, joista aloittaa:
*http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-vista/Wireless-networking-fre... -->
*https://discussions.apple.com/search.jspa?peopleEnabled=true&userID=&con... (Apple support: Express interference 2,4 GHz)

Toiv. ees vähän auttoi.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Energiasäästölamputkin voivat aiheuttaa langattoman verkon pätkimistä.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007
ykskivi

Ymmärsinkö oikein? Videon alempi kuva näyttää wifi:n ja mikroaaltouunin kentänvoimakkuudet ja/tai spektrin? Tilanteissa missä pelkkä wifi on käytössä, ja tilanteessa missä yksi ja sen jälkeen kaksi uunia on päällä?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

kfa
Seuraa 
Viestejä2516
Liittynyt13.3.2008
Astronomy
ykskivi

Ymmärsinkö oikein? Videon alempi kuva näyttää wifi:n ja mikroaaltouunin kentänvoimakkuudet ja/tai spektrin? Tilanteissa missä pelkkä wifi on käytössä, ja tilanteessa missä yksi ja sen jälkeen kaksi uunia on päällä?

Eka tilanne ilman uuneja, näet missä WiFi - laitteiden signaalit ovat. Toka tilanne uuni A päällä, jonka häiriö peittää naapurin WiFi - kanavan. Toka tilanne uuni B päällä, jonka signaali peittää tyypin itsensä käyttämän WiFi - kanavan.

Uunien signaalin lähde on magnetroni. Magnetronin taajuus ei yleensä ole lukittu mihinkään kiteeseen, joten se vaeltelee putken lämpenemisen ja uunin kuormituksen mukaan ympäriinsä.

Mikroaaltouunit eivät yleensä toimi N - alueella ( 5 GHz) joten sinne tulee niistä vähemmän roskaa. Epälineaarisuudet tuottavat jonkin verran harmoonisia komponentteja uunin lähtötehoon joten myös tuolla alueella voi tulla häiriöitä.

Langallisia yhteyksiä kannattaa käyttää aina kun voi.

Kim Fallström kfa+news@iki.fi

V.A.Littaa
Seuraa 
Viestejä873
Liittynyt1.4.2008
Hahmo
Selitys siis hakusessa

Mulla on Macin TImeCapsule, joka toimii ulkosena kovona ja samalla tukiasemana. Musa heitetään läppäriltä stereoihin Airport Expressin avulla.

Kun laitan mikrouunin päälle, niin musa alkaa pätkimään oikein urakalla. Was himmel, käyttääkä noi vehkeet samaa taajutta?

Avaa AirPort Utility -ohjelma. Sieltä (jostain, selaa valikkoja ja Help-osiota) voit vaihtaa toisen kanavan käyttöön, muistaakseni niitä oi toistakymmentä valittavana.

Uusimmat

Suosituimmat