Wavista MP3:ksi tai muiksikin formaateiksi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haeskelin netistä tuollaisia ohjelmia ja niitähän on pilvin pimein, mutta täältä taitaa kuitenkin löytyä käyttäjäkokemusta ja mielipiteitä. Ohjelman pitää tietenkin olla ilmainen, koska se tulee puheen muuttamiseen formaatista toiseen, eikä sen käytöllä ole kaupallista tarkoitusta. Luen uutisia lehdistä äidilleni, joka ei enää pysty lukemaan, hänen mp3 soittimeensa.

Kommentit (4)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8913
Liittynyt18.8.2008
Phony
Haeskelin netistä tuollaisia ohjelmia ja niitähän on pilvin pimein, mutta täältä taitaa kuitenkin löytyä käyttäjäkokemusta ja mielipiteitä. Ohjelman pitää tietenkin olla ilmainen, koska se tulee puheen muuttamiseen formaatista toiseen, eikä sen käytöllä ole kaupallista tarkoitusta. Luen uutisia lehdistä äidilleni, joka ei enää pysty lukemaan, hänen mp3 soittimeensa.

Kokeile semmoista kuin "Audacity".

Muuntelin sillä mm. vanhoja kasetteja. Sillä pystyy myös äänittämään. Sitä en kokeillut saako äänityksen suoraa mp3:ksi.

Vierailija

Kiitos, syytinki, taidanpa heti ladata. Itse asiassa minulla on tuo tainnut joskus ollutkin vanhoilla koneilla, mutta en kyllä muista mitä sillä pystyi tekemään. Katsellaan ja kuunnellaan (ennen muuta).

Edit: Siihen näköjään saa LAMEn pluginin suoraan mp3:n nauhottamiseksi. Testaillaan illalla. Kiitos uudelleen.

Vierailija

Audacityä paremmaksi koin itse Goldwave-ohjelman:

http://www.goldwave.com/release.php

Ohjelma osaa ladata itsekseen LAME-plugarin kunhan alat tallettamaan äänitiedostoa mp3-muotoiseksi. Ohjelmalla on myös nopea tehdä pieniä korjauksia ja leikkauksia ääniraitaan.

Tottakai tukee nauhoittamistakin, ja löytyy kyllä tuhatmiljoonaa muuta toiminnallisuuttakin joista en tiedä mitään.

Pacanus Rusticanus
Seuraa 
Viestejä7843
Liittynyt1.2.2010

Audacity on aika yleinen. Itsekin sen taas asensin kun pitäisi C-kaseteilta digitoida audiota. En ole vielä löytänyt kasettidekkiä joten on vaiheessa.

On alustariippumaton ja ilmainen softa.

- Ubi bene, ibi patria -

Uusimmat

Suosituimmat