Miesten synnytykset mahdollistavaa muutosta translakiin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jaaa sellaisista asioista keskustellan nykypäivänä veromaksajan rahoituksella.

Miltä mieltä olette keskutelun aheesta. Onko se edes inhimilista ennä. Tulee vastan etisia kysymyksiä ja lisä kysymyksiä: "Onko se nyt tärkein asia mista voi tässä valtiossa keskustella?"
Siis miehiä synnytykseen synnytykseen, ei vaan tukea vaimoa, vain itse synnyttämään. Tuleeko omasta takaa myös munasolu ja kohtu?
Itse olen sanaton.

Peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardsonin (sd.) erityisavustaja on eronnut tehtävästään ministeriössä tapahtuneiden tiedonkulkuongelmien vuoksi. Erityisavustaja oli ministerin tietämättä ajanut miesten synnytykset mahdollistavaa muutosta translakiin. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Iltalehti.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 16491.html

Kommentit (12)

Japetus
Seuraa 
Viestejä9007
Liittynyt20.6.2009

Milloin se laki nyt ennenkään olisi biologiasta piitannut? Tuossa kaiketi tarkoitetaan tapauksia, joissa naiselle tehdään sukupuolenvaihdos, ja hän hankkiutuu sitten raskaaksi. Luulisin tosin, että tuo toimenpide sisällyttää kohdunpoiston ja paikkojen värkkäämisen muutenkin sellaiseen kuntoon, ettei siitä enää paljon läpi tulla.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Periaatteessa aivan loogista jatkoa siihen mitä tähän asti on tehty. Eihän riitä että miehelle on laitettu esiliina päälle ja saatu hänet tiskaamaan astiat ja siivoamaan koko huusholli. Tuo typerys joutaakin myös synnyttää lapset maailmaan sillä aikaa kun häntä älykkäämmät naiset pääsevät pitämään hauskaa - siskojen tai shovinistisikashiiamuslimien kanssa.

Suomi marssiin nyt edistyksen kärjessä!

Zaibowski
Seuraa 
Viestejä1387
Liittynyt5.3.2011

No eihän tuossa oikeasti mistään miehistä ole kyse, vaan naisista, jotka leikkivät miestä, mutta ovat edelleen niin naisia, että haluavat synnyttää.

Vierailija
Zaibowski
No eihän tuossa oikeasti mistään miehistä ole kyse, vaan naisista, jotka leikkivät miestä, mutta ovat edelleen niin naisia, että haluavat synnyttää.

Mista sellisen tiedon sait? Haluan lukea.
Silloin kun minä luin "Miesten synnytykset", kai se tarkoitakin sen, että kyse on miehestä...mutta mahdolisesti hänesta on leikatu naiseksi ...ja nyt hän halua synnyttäkin. (Huom! Kukaan ei voi heitä pakottaa! Se on vissi heidän oma tahto ja tarve! Huom! Tarve!!! ....käydä sellaisen myllytyksen läpi.)

Zaibowski
Seuraa 
Viestejä1387
Liittynyt5.3.2011
nebo
Silloin kun minä luin "Miesten synnytykset", kai se tarkoitakin sen, että kyse on miehestä...

Jos on naisen synnytyselimet, niin silloin synnyttäjä on nainen, perusbiologiaa. Tuo juttu koskee ainoastaan transseksuaaleja, jotka hyppivät hormonihoitojen avulla sukupuolesta toiseen, ei siis miehiä yleensä.

Vierailija
Zaibowski
nebo
Silloin kun minä luin "Miesten synnytykset", kai se tarkoitakin sen, että kyse on miehestä...

Jos on naisen synnytyselimet, niin silloin synnyttäjä on nainen, perusbiologiaa. Tuo juttu koskee ainoastaan transseksuaaleja, jotka hyppivät hormonihoitojen avulla sukupuolesta toiseen, ei siis miehiä yleensä.

"Leikatun naisen" ei voi kutsua "mieheksi" ! Hän on nainen...mutta leikattu...
Mies pysyy miehenä, vaikka putsaa sukuelimet pois. Hän on leikattu mies.

Vierailija
EV+
Taas tällaista roskaotsikointia iltapäivälehdissä. Jos sillä on munasarjat, se on nainen, parralla tai ilman.

Se on yle.fi:n otsiko. Selkeällä kielella kirjoitettu. Naisista ei ole sanakaan. Oletko huomanut? Myös ei ole sanakaan munasarjasta.

Vierailija

Mies ei kykene synnyttämään eikä olemaan raskaana, lääketiedekään ei voi sellaista mahdollistaa. Miehestä ei pysty tekemään naista jolla olisi kohtukin, se on mahdotonta, toimivaa kohtua ei pysty siirtämään.

Jos joku henkilö kykenee olemaan raskaana ja synnyttämään, niin silloin hän on biologisesti nainen. Jospa tuossa lakialoitteessa tarkoitettiin sellaisia ihmisiä, jotka ovat biologisesti naisia, mutta ovat henkilötunnuksiinsa ja muihin virallisiin asiakirjoihin ilmoittautuneet miehiksi ja vaihtaneet miehen nimen, koska kokevat psykologisesti olevansa miehiä ( vaikka ovat biologisesti naisia). Näin ollen tuon asiakirjasotkun takia ehkä tehtiin lakialoite, että asiakirjoihin mieheksi luokiteltu henkilö voisi myös synnyttää.

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010

Eihän mikään laki voi estää ihmistä tulemasta raskaaksi ja synnyttämästä. Ymmärtääkseni kohtu ja munasarjat pitää olla poistettuna että voi vaihtaa sosiaaliturvatunnuksen miehiseksi (loppuosan kolmas merkki pariton numero). Etunimen voi vaihtaa kevyemmin.

Uusimmat

Suosituimmat