Voinko vähentää kuljetusammattilaisten kokemaa stressiä?

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Sain joulupukilta iskemättömän Nokian kännykän jossa on GPS.ssät ja kaikki mukaanlukien Sports-Tracker.

Olen löytänyt tälle urheilunseurantajärjestelmälle itseäni viihdyttääkseni muuta käyttöä. Nimittäin bussikuskien ylinopeuden seuraamista. Poliisille en muutoin kuin poikkeustapauksissa laulele. Lähinnä haluaisin vähentää kuljettajien kokemaa stressiä siten että aikatauluja löysättäisiin ruuhkahuipuista ja kun aamu- sekä iltapäiväruuhka ovat ohi niin niitä voitaisiin vastaavasti hieman kiristää kun liikenteen määrä vähenee oleellisesti.

Eihän siinä ole mitään järkeä että eilenkin yösuhari siinä puol 2 aikaan yöllä veti 30 km/h rajoitusalueella yli 50 km/h! Tästä varmaan tulisi vähintään roimat sakot, jos smurffit saisivat tietää sen.

Niin notta jos otat auton nro:n, rekisterinumeron ja annan kirjallisen suostumuksen matkakortin tietojen käyttämiselle niin voitaisiin varmaan helposti identifioida ST:n tiedot matkustamiseeni busseilla.

-

Kommentit (9)

ID10T
Seuraa 
Viestejä1676
Liittynyt3.10.2007

Bussikuskeja on turha rangaista työnantajiensa ahneudesta. Sitä paitsi sakot ovat henkilökohtaisia, eikä niillä olisi vaikutusta todellisiin syyllisiin.

En tiedä onko busseissa ajopiirtureita, mutta ne olisivat ainakin luotettavampi keino ylinopeuksien seuraamiseen kuin GPS. Oman kännykkäni Sports Tracker on joskus saanut mitattua itselleni huikeita 30 km/h nopeuksia kevyen hölkkälenkin aikana, joten en pidäi sitä tästä syystä kovin luotettavana. Lisäksi olen muka juossut rakennusten läpi, vaikka taajamassa olen oikeasti kulkenut kevyen liikenteen väyliä pitkin

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Muistatko arvon kirjoittaja jonka imagoa ei nimimerkki pahenna että sijoittuiko tuo 30km/h lenkin alku/ loppupäähän?

Mulla kävi niin että kun menin hississä ST päällä kävelylenkin alkuun niin tuli tosissaan 34km/h nopeudeksi. Vertikaalikin liikehdintä voi hämätä kyseistä ohjelmaa! Näin päättelimme kävelyköörin insinööriopiskelijan kanssa.

Tuon sijaintinäkymien harhaanjohtamisen voin allekirjoittaa. Tuntuu siltä että siellä missä ei ole rakennuksia on ohjelma tarkempi kun taas pytingit aiheuttavat sumentumista..

-

Vierailija

Täällä on ketju vihjerekisteristä. Sinne vain lisäpontimeksi bussikuskien ja taksien käryttely josta hyvällä vihjepalkalla saisi leipänsä. Minutkin ohitti tietyön 30 kmh kohdalla suhari ainakin viittäkymppiä. Mistä saan palkkion? Se on jo toiminut oikeestikin jo.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

stressi on itse aiheutettua.

jos nopeusrajoitus on 30kmh niin se on silloin se. jos se ei päde aikataulun kanssa tai tietyn ajan ajosuorite jää vajaaksi on se silloin laatian stressi. tilanteen muuttumiseksi jokaisen tulisi ajaa sallittua nopeutta aina. tämäkin on niin yksinkertaista mutta näitä ruskeita kieliä ja perskärpäsiä löytyy valitettavan paljon.

itellä on pikkanen stressi siittä että joka viikko pitäisi saada st:n saada 10km lisää. nyt olen jo jäljessä 30km tavoitteesta. :/

toisen polven pilkkuvirhe

Kanga
Seuraa 
Viestejä1327
Liittynyt26.4.2009

Onnistuuhan tuo nopeudenseuranta Navillakin. Kerran kuluttelin onnikassa aikaa 'kiusaamalla' navigaattorin opastajaääntä, eihän vuorolinja suinkaan noudata sitä nopeinta ja suorinta linjaa kohti kotia. Käänny seuraavasta vasemmalle, Uudelleenlaskenta menossa. Käänny seuraavasta vasemmalle. Uudelleenlaskenta menossa...

Riso abundat in ore stultorum

Reifengas
Seuraa 
Viestejä3139
Liittynyt30.5.2010

Ensinnäkin: kuljetusammattilaisilla stressi on tuntematon käsite. Ehkä amatöörit kärsivät siitä?

Jo ammoin varusmiehenä palvellessani "Kuljetus" piti puolensa, ja he osasivat sen hyvin.

Jos joku kuljettaa ihmisiä, niin kuljettajaa ei tarvitse millään lailla ruveta kumartelemaan.

Kuski voisi tyyrätä yhtä hyvin mitä tahansa kuollutta lastia, mitä me matkustajat olemme.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
ID10T

En tiedä onko busseissa ajopiirtureita, mutta ne olisivat ainakin luotettavampi keino ylinopeuksien seuraamiseen kuin GPS. Oman kännykkäni Sports Tracker on joskus saanut mitattua itselleni huikeita 30 km/h nopeuksia kevyen hölkkälenkin aikana, joten en pidäi sitä tästä syystä kovin luotettavana. Lisäksi olen muka juossut rakennusten läpi, vaikka taajamassa olen oikeasti kulkenut kevyen liikenteen väyliä pitkin

Ajopiirturin tiedoista on aika mahdotonta kaivaa esille, että missä on ajettu se esimerkin 50 km/h.

GPS ei todellakaan toimi täällä pohjoisessa kunnolla, kun satelliitteja ei ole tarpeeksi näkyvillä. Tuli itse muutamana päivänä testattua ja pari kertaa vuorokaudessa paikallaan oleva gps-vastaanotin alkoi väittävän olevansa liikkeessä ja päätyi parhaimmillaan noin 100 m väärään paikkaan. Kokemukseni perusteella en luottaisi GPS:ltä saatuihin nopeuksiin kuin suuntaa antavina.

Venäläisten Glonass sen sijaan toimii täällä paremmin.

ID10T
Seuraa 
Viestejä1676
Liittynyt3.10.2007
Volitans
Ajopiirturin tiedoista on aika mahdotonta kaivaa esille, että missä on ajettu se esimerkin 50 km/h.

Myönnän etten tunne ajopiirtureita kovinkaan hyvin.

Volitans
Venäläisten Glonass sen sijaan toimii täällä paremmin.

Ehkä tämän avulla sitten saataisiin kunnon sakotusjärjestelmä kyhättyä?

Uusimmat

Suosituimmat