Arginiini

Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005

Onko siitä mihinkään? Netti pullollaan hypetystä sen monista hyvistä puolista, mutta myös samanverran löytyy vastakkaisia kommentteja joissa todetaan ettei se oikeastaan tee mitään. Mikäs nyt sitten on totuus arginiinista?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Kommentit (13)

Raspu
Seuraa 
Viestejä10112
Liittynyt12.7.2010
o
Onko siitä mihinkään? Netti pullollaan hypetystä sen monista hyvistä puolista, mutta myös samanverran löytyy vastakkaisia kommentteja joissa todetaan ettei se oikeastaan tee mitään. Mikäs nyt sitten on totuus arginiinista?

Markkinamies mainostaa ja hehkuttaa.
Milloin ne haluu myydä kalaöljyy, milloin creatiinia, milloin arginiinia ja milloin mitäkin. Juu hyväähän kaikki niitten mielestä on.

Nykyään tää hypetys on menny aivan sairaaks.
Porukat hakee maagista pilleriä. Ei sitä ole olemassa, eikä tule.
Syökää kalaa älkääkä kalaöljyä, syökää kookosppähkinöitä alkääkä arginiinia.
Saatatte saada siinä sivussa myös ne ainesosat joita hehkutetaan ensi viikolla.

Mikään aine ei yksin tee kesää. Se saattaa hiukka auttaa, mutta kyllä se aineiden kombinaatio on se mikä loppupelissä ratkaisee.

Pillerikulttuuri on aivan pihalla.

http://www.coconutresearchcenter.org/nutrition-2.pdf

Guillaume
Seuraa 
Viestejä897
Liittynyt16.1.2011

Kun kerran Magneettimedia Anne Ukkosen sormin arginiiniä hypettää niin jo se on yksi pätevä syy uskoa koko asian olevan puhdasta humpuukia.

Anne Ukkosen mielestä mikroaltouuni on hengenvaarallinen, kännykän säteily tappaa meidät, rokotteet ovat hyödyttämiä jne joten kun tällainen henkilö hypettää arginiiniä, itse kiertäisin sen kaukaa, enkä välttämättä antaisi rahojani sitä myyvälle amerikkalaiselle nettikaupalle. Mutta tämä on vapaa maa....

Vierailija

Magneettimedian tietoarvo on samaa luokkaa kuin neuvostoliiton uutistoimiston eli lähestyy äärettömällä nopeudella arvoa 0.

Arginiinista kerrotaan bodauspuolella, että se parantaa pumppia vaikuttamalla verenkiertoon laajentamalla verisuonia, sekä lisää sperman määrää. Ainakin ensinnä mainitun olen empiirisesti todennut pitävän osittain paikkansa, mutta kun ottaa suhteellisen minimaalisen hyödyn rinnastettuna siihen, että tuota kalanpaskan ja sperman välimaastoon maultaan sijoittuvaa tököttiä pitää vetää se ~15 grammaa ennen treeniä, niin onhan sen käyttö jäänyt vähän taka-alalle..

Arginiinia saa heraproteiini- ja kaseiinivalmisteiden yhteydessä, joita löytyy mm. kaikista maitotuotteista sekä lihasta. Sen käyttö erillisenä lisäaineena ei siis ole mielestäni perusteltua. Lisäksi etenkin kapseleina sen hinta nousee lisäksi sellaisiin sfääreihin, että tulotaso kannattaa taata, ennen kuin arginiiniin tarttuu.

Tvomas
Seuraa 
Viestejä2371
Liittynyt24.3.2009

Kuten Bushmaster kirjoitti että minimaalinen hyöty. Mun mielestä vähä niiku kaikil tommosil (toimivil) lisäravinne/bodaus jutuil (hormounssit erikseen). Mut joo arginiinin vaikutuksen huomasin, toisin kuin monen muun, muunmuassa sen kuuluisan DEEKOLMEN. A:n vaikutuksen huomasin 500mg - 2g jenkkipilleriä.

Pakkoruotsi on yleissyövyttävä aine.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32852
Liittynyt6.12.2009
Guillaume
Kun kerran Magneettimedia Anne Ukkosen sormin arginiiniä hypettää niin jo se on yksi pätevä syy uskoa koko asian olevan puhdasta humpuukia.

Anne Ukkosen mielestä mikroaltouuni on hengenvaarallinen, kännykän säteily tappaa meidät, rokotteet ovat hyödyttämiä jne joten kun tällainen henkilö hypettää arginiiniä, itse kiertäisin sen kaukaa, enkä välttämättä antaisi rahojani sitä myyvälle amerikkalaiselle nettikaupalle. Mutta tämä on vapaa maa....

Miksi perustat asioita uskoon?

o
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005

Testasin muutaman kerran ja ainakin se laskee verenpainetta, kun alkoi pahasti huimaamaan. Ei ilmeisen toivottava ominaisuus eli ei varmaan mulle sitten hyötyä jos verenpaineeni on liian alhaalla?

Tässä "onko arginiinista hyötyä" keskustelussa monesti vedotaan siihen, ettei siitä ole punttaamiseen hyötyä, mutta ei kai sille siihen pitäisikään olla kovasti vaikutusta. Mutta mitenkäs nämä muut NO luvatut terveysvaikutukset?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32852
Liittynyt6.12.2009
o
Testasin muutaman kerran ja ainakin se laskee verenpainetta, kun alkoi pahasti huimaamaan. Ei ilmeisen toivottava ominaisuus eli ei varmaan mulle sitten hyötyä jos verenpaineeni on liian alhaalla?

Mittasitko verenpaineen ennen, jälkeen?

Vierailija

Mulla on verenpaine jo valmiiksi alarajoilla (alle 120/60) joka on tietysti positiivinen siinä mielessä, ettei tarvitse ainakaan vielä stressata mistään elintasosairauksista, mutta kerronpa tähän oman kokemukseni matalasta verenpaineesta, arginiinista ja voimakkaasta fyysisestä suorituksesta.

Eli harjoittelin tuossa taannoin tempauksia (kts. wikipedia) vielä suht. kevyillä painoilla, ja ennen treeniä olin ottanut 15g arginiinia ja sitä edeltävänä iltana 10g. Lopputulos oli se, että heräsin lattialta suurin piirtein painonnostotanko otsassa. Muuta en muista tilanteesta kun että kun olin riuskaissut tangon katonrajaan, minulle tuli vain erityisen euforinen fiilis, ja sen jälkeen katkesi filmi.

Minulle väitettiin myöhemmin, että arginiinilla ei ole merkittäviä verisuonten laajenemiseen vaikuttavia tekijöitä, ts. siitä pyörtyminen ei voisi johtua, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että 1) valmiiksi matala verenpaine 2) verenpainetta alentava agentti ja 3) fyysinen ponnistus, joka saa veren siirtymään nopeasti isoihin kudoksiin yhdistettynä kehon nopeaan korkeusmuutokseen (kyykky - ylös kädet pystyssä) voi saada aikaan sen, että hapellisen veren virtausnopeus laskee hetkellisesti aivoissa niin matalaksi, että siitä seuraa tajunnanmenetys.

Joskus tulee muutenkin huimaamisen ja lieviä silmissä sumenemisen oireita, kun nousee nopeasti jostakin seisomaan tai ylös tai tekee raskaita fyysisiä ponnistuksia. Johtunee luontaisesti matalasta verenpaineesta.

o
Seuraa 
Viestejä1643
Liittynyt16.11.2005
jussipussi

Mua ei ole vuosiin huipannut ja kun heti arginiinin jälkeen tätä ilmenee niin korrelaatio vaikuttaa ilmeiseltä.

Itse olin kivasti riuhtomassa uimahallissa.. missä filmin katkeaminen ei kuulostaa yhtään houkuttevalta..

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32852
Liittynyt6.12.2009
o
jussipussi

Mua ei ole vuosiin huipannut ja kun heti arginiinin jälkeen tätä ilmenee niin korrelaatio vaikuttaa ilmeiseltä.

Itse olin kivasti riuhtomassa uimahallissa.. missä filmin katkeaminen ei kuulostaa yhtään houkuttevalta..

Kannattaa varmaan mitata verenpaineet ja seurata.

Tuossa typpioksidiin liittyen ravinnon nitraattien kautta.

Tulokset
Tulokset olivat yllättäviä. Punajuurimehu paransi huomattavasti kestävyyttä näillä henkilöillä verrattuna mustaherukkamehuun (lume). Aika väsymykseen piteni 16 % punajuurimehun aikana. Kevyen kuormituksen aikana elimistö kulutti 19 % vähemmän happea. Myös verenpaine aleni punajuurimehulla. Nitraatit saattavat parantaa endoteelitoimintaa ja toimia ikään kuin ”nitrot”, avata siis valtimoita muodostettuaan typpioksidia nitriiteistä.

http://www.pronutritionist.net/punajuur ... mment-6337

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32852
Liittynyt6.12.2009
Bushmaster

Minulle väitettiin myöhemmin, että arginiinilla ei ole merkittäviä verisuonten laajenemiseen vaikuttavia tekijöitä, ts. siitä pyörtyminen ei voisi johtua, mutta olen tullut siihen johtopäätökseen, että 1) valmiiksi matala verenpaine 2) verenpainetta alentava agentti ja 3) fyysinen ponnistus, joka saa veren siirtymään nopeasti isoihin kudoksiin yhdistettynä kehon nopeaan korkeusmuutokseen (kyykky - ylös kädet pystyssä) voi saada aikaan sen, että hapellisen veren virtausnopeus laskee hetkellisesti aivoissa niin matalaksi, että siitä seuraa tajunnanmenetys.

Huono sitä on mennä väittämään etteikö arginiinilla olisi vaikutusta koska keho tekee typpioksidin mm arginiinista.

Tuo päättelysi näyttää loogiselta ainakin minulle.

Uusimmat

Suosituimmat