Raamatusta luin hauskan jutun

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Katsoin dokumentin missä sanottiin että jeesus kuoli tapaturmaisesti, ei ehtinyt ristillä kuolemaan vaan kaatui jo aikaisemmin ja sai sydänruhjeen ja siitä kohtaan puhkesi sydän.

Raamattu tukee tätä tarinaa, koska roomalainen tökkäsi jeesusta keihäällä sydämmeen kun aikansa kattoi. sydänpussista lensi nesteet ja veret pois. Näinhän sitä raamatussa kerrotaan.

Jim-kanavan dokumentti tästä ristiinaulitsemisesta, mikä on varmaan uusittu pari kolme kertaa, koska ohjelma oli 2008 vuodelta.

Kommentit (4)

EV+
Seuraa 
Viestejä770
Liittynyt24.12.2010
tiäremiäs

Raamattu tukee tätä tarinaa, koska roomalainen tökkäsi jeesusta keihäällä sydämmeen kun aikansa kattoi. sydänpussista lensi nesteet ja veret pois. Näinhän sitä raamatussa kerrotaan.
.

Jeesusta tökättiin oikean kylkikaaren alle roomalaiskeihäällä. Tämä oli rutiinitoimenpide elottomaksi menneelle ristiinnaulitulle. Pisto tehtiin kuoleman varmistamiseksi ja sen tarkoitus oli lävistää verevä elin maksa. Jeesuksen tapauksessa rei'ästä pulppusi vettä ja sappea. Joskus pisto tehtiin säälistä pitkään kitunutta tuomittua kohtaan tämän ollessa vielä selvästi elävien kirjoissa.

Vierailija

Minäkin luin hauskan jutun, nimittäin "Minä olen tie, totuus, elämä" ("Minä olen Gnosis/Gnostic"). Totuus ei koskaan kuole, se on Universaalinen, mutta valheet kuolevat kun valehtelija kuolee. Toisin sanoen, heti kun kerrot totuuden - sanat ja näyttö siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta mistä asiasta tahansa - "Jumala ja Jeesus" puhuu sinun kautta.

Vierailija
Matti E Simonaho
Minäkin luin hauskan jutun, nimittäin "Minä olen tie, totuus, elämä" ("Minä olen Gnosis/Gnostic"). Totuus ei koskaan kuole, se on Universaalinen, mutta valheet kuolevat kun valehtelija kuolee. Toisin sanoen, heti kun kerrot totuuden - sanat ja näyttö siitä että mitä sanoin olet esittänyt on totta mistä asiasta tahansa - "Jumala ja Jeesus" puhuu sinun kautta.

Enemmänkin luulen että jotkin valheet- joita totuuksina kaupitellaan- elävät sitkeästi sukupolvelta toiselle. Tästä pitää huolta matala ymmärryksen taso, kritiikin totaalinen unohtaminen ja lapsesta asti toteutettu tiukka aivopesu. Nämä kun yhdistetään selitykseen joka tarjoaa sen helposti ymmärrettävän vaihtoehdon niin se on siinä.

Uusimmat

Suosituimmat