Elämän Inspiraatio

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Inspiraatio on elämän voimalähde. Jos olet löytänyt sellaisen joskus elämäsi aikana niin tiedät että se on helvetin ihmeellinen tunne. Innoittajana saattaa olla intohimo jotain tiettyä kohtaan.
Into ja inspiraatio tulee ja valloittaa ja koskettaa, se vie sinut mennessään ja kantaa ettenpäin elämän polkuja pitkin, - sitä ei passaa kadottaa.

Mutta jos olet sen jostain syystä kadottanut ja kaipaat sitä elämääsi taas, täytyy sinun ensin saavuttaa edes sen verran hyvä tasapaino ettet koita aloittamaan nollan toiselta puolelta.

Inspiraatio itse elämäntavan suhteen on asia joka täytyy saada kohdalleen. Kun ruokit tarpeeksi pitkän aikaa omaa elämän-styleä saavutuksia kohti, alkaa jossain vaiheessa tuloksia tulemaan.
Sinun täytyy vain tietää mitä elämältäsi haluat.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
deep'n'dark
Inspiraatio on elämän voimalähde. Jos olet löytänyt sellaisen joskus elämäsi aikana niin tiedät että se on helvetin ihmeellinen tunne. Innoittajana saattaa olla intohimo jotain tiettyä kohtaan.
Into ja inspiraatio tulee ja valloittaa ja koskettaa, se vie sinut mennessään ja kantaa ettenpäin elämän polkuja pitkin, - sitä ei passaa kadottaa.

Mutta jos olet sen jostain syystä kadottanut ja kaipaat sitä elämääsi taas, täytyy sinun ensin saavuttaa edes sen verran hyvä tasapaino ettet koita aloittamaan nollan toiselta puolelta.

Inspiraatio itse elämäntavan suhteen on asia joka täytyy saada kohdalleen. Kun ruokit tarpeeksi pitkän aikaa omaa elämän-styleä saavutuksia kohti, alkaa jossain vaiheessa tuloksia tulemaan.

Eniten minua ovat inspiroineet ne asiat, joiden parissa viihdyin jo lapsena ollessani.

Vierailija

Kiitos miellyttävästä avauksesta.

Samaa mieltä, helvetin ihmeellinen tunne se on. Ja ollut myös lapsesta asti, siis Elämä-Ilmiö Innoittajana, jonka ääressä on viihtynyt. Ei todellakaan passaa kadottaa vaikka mikä olisi.

Joku viisas on sanonut "Optimismin vahvistaminen ja viljely on aina tervettä, olkoot olosuhteet mitkä tahansa." Pakko allekirjoittaa tuo.

Kun on jumissa, "nollan toisella puolen", ei voi jäädä tuleen makaamaan. Sitä varten on jo hyvinmenokautena esim. tehtävä jokin siitä "stylestä" muistuttaja, ja asetettava se näkyvälle paikalle. Kuin ikoniksi.

Joskus tietää vain sen mitä ei halua, ja sen tiedostaminen taasen saattaa johdattaa takaisin valitsemalleen tielle.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
deep'n'dark

Viisaita kirjoitat.

Olen juuri päässyt rämpimään, ryömimään ja mönkimään tuohon pisteeseen 0.

Nyt lähen ylöspäin, vaikka vähän huimaakin...

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9007
Liittynyt20.6.2009
LuontoKuva
Jeesus antaa elämän tarkotuksen , ikuisen elämän.

Niin taas. Iisalmesta saa parempaa.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011
Japetus
LuontoKuva
Jeesus antaa elämän tarkotuksen , ikuisen elämän.

Niin taas. Iisalmesta saa parempaa.

Joo mutta 7500€/pari.

Japetus
Seuraa 
Viestejä9007
Liittynyt20.6.2009
jees
Mark Zuckerberg on reptiliaani

Juuri ajattelinkin hänen näyttävän aivan liskolta suurine pullottavine silmineen.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Inspiraation kautta ihminen kykenee keskittymään luontevasti siihen asiaan, joka on inspiraation kohteena. Se motivoi sisältä käsin. Inspiraation saaminen on haastavampaa hektisessä ympäristössä - nyky-yhteiskunta toimiikin melkein kaikkien ihmisten luovuuden sammuttajana imien kaiken energian ihmisistä itsensä pyörittämiseen. On kuitenkin olemassa joukko onnekkaita, jotka saavat tilaisuuden aina toisinaan elämässään toimia inspiraation alaisena. Sitten on hyvin pieni joukko niitä, jotka viettävät aikansa sellaisten parissa melko suuren osan elämästään. Heidän uskoisin olevan enimmäkseen onnellisia. Inspiraatiolla on nimittäin suuri terapeuttinen voima sen kokijalle. Joskus jopa niin suuri, että kokija onnistuu välittämään sen toisillekin. Tämä on kuitenkin melko harvinaista.

Musiikkiteollisuus ei taas ole kiinnostunut lainkaan siitä, inspiroiko sen tarjoama musiikki oikeasti ketään. Se on kiinnostunut jokseenkin ainoastaan siitä, tuottaako kyseinen musiikki rahaa.

Tekisinkin taiteellisen kahtiajaon kahden eri musiikkityylin välillä. Rahan tuottamiseen tehty musiikki on jokseenkin aina tehty vailla inspiraatiota tehdä taidetta, eli "sitä itseään", vaan sen motiivi on siis ollut taiteen, eli "sen itsensä" sijaan raha. Tällöin se ei voi olla taidetta, paitsi siinä onnekkaassa tapauksessa, että se myös inspiroi useita kuulijoita, jolloin se alkaa myös tuottamaan rahaa. Myös "sen itsensä" takia tehty musiikki voi olla laadultaan sellaista, ettei se inspiroi kuin sen tekijää. Se on jo silloin kuitenkin taiteellisempaa kuin sellainen rahan tekemistä varten tehty musiikki, joka ei inspiroi edes tekijäänsä. Tänäpänä moni tekee musiikkia tietämättä edes sanan inspiraatio tarkoitusta. He vaan tekevät sitä ammatikseen. Ja tienaavat siitä hyvän tilin. Sitähän varten he sitä alkoivat tehdäkin.

Tämä on valitettavaa, sillä se ei tue yleisen (kollektiivisen) inspiraation tason kasvua, vaan itse asiassa jättää sen toisarvoiseksi, ja korvaa sen rahavirroilla. Onneksi kaikki kaupallinen musiikki ei ole sellaista - ainakaan vielä. Valitettavaa se on siksi, koska inspiroivalla musiikilla sekä kaikella muulla taiteella (kuvataiteessa taiteellinen kahtiajako tapahtuu mielestäni keräilytaiteen eli sijoitustaiteen ja "sen itsensä" takia tehdyn taiteen välillä).

Ja onneksi kaupallista musiikkia ei ole pakko kuunnella - ainakaan vielä. Ei sekään päivä taida olla kaukana, kun ihmiset alkavat sitä sen takia kuunnella, että joutuvat maksamaan siitä kuitenkin veroja. Telkkarin suhteenhan tähän ollaan jo menossa. Ja kaikki media musiikki mukaanlukien niputetaan saman mediaveron alle. Ja ihmiset tukevat tätä rahaa suosivaa kulttuuripiirrettä tahtomattaan.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Halusin lisätä tänne sen että psyykelääkkeet voivat tehdä lopun sun inspiraatiolle kuten minun tapauksessa on käynyt. Ensi lääkärin tapaamisessa nostan asian esiin, en nimittäin voi elää jos inspis ei kyyditä mua. Tämä lääke pitää vaihtaa johonkin muuhun, sen miinuksena on ollut myös 20 kiloa painon nousua.

Kaipaan hetkiä jolloin sain tehtyä monta uutta biisiä joista vieläkin tykkään.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Elämän inspiraatioketjun aloittaja joutui nyt itse just sellaiseen tilanteeseen että on innokkuus vähän heikoilla jäillä. Kun luin aloitukseni, sai se minut miettimään: eli minun täytyy pohtia mitä elämältäni haluan. No ainaskin intoa perehtyä musantekoon. Pääni on niin tyhjä etten tiiä edes mitä styleä haluais väsätä.

Vierailija

Normaalisti inspiraatio löytyy parin kaljan jälkeen perjantai-iltana, mutta loppuu viimeistään sunnuntai aamuna kun tajuaa taas maanantain olevan edessä. Oikeastaan se maanantai ahdistus alkaa nykyään jo hyvissä ajoin lauantai iltana.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
TraXter
Normaalisti inspiraatio löytyy parin kaljan jälkeen perjantai-iltana, mutta loppuu viimeistään sunnuntai aamuna kun tajuaa taas maanantain olevan edessä. Oikeastaan se maanantai ahdistus alkaa nykyään jo hyvissä ajoin lauantai iltana.

Jep, mullakin oli noin ennen kun vielä olin työelämässä. Aamulla paskotti ja oli unenpökkyrässä menossa aamuvuoroon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat