Doping älykkyys- ja tunnelääkkeissä?

Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005

Ok, hieman hitammat ihmiset eivät löydä aikarajoiteisesti yhtä rakentavia vastauksia kuin älykkäämmät ihmiset (ja ei, minä en ole tyyppiä älykäs).

Mutta pitäisikö joku älyruiske, joka kehittää älyä sallia, jos sellainen kehitetään?

Riittoisampi keskustelukumppani.

Kommentit (4)

Japetus
Seuraa 
Viestejä9017
Liittynyt20.6.2009
-:)lauri
Ok, hieman hitammat ihmiset eivät löydä aikarajoiteisesti yhtä rakentavia vastauksia kuin älykkäämmät ihmiset (ja ei, minä en ole tyyppiä älykäs).

Mutta pitäisikö joku älyruiske, joka kehittää älyä sallia, jos sellainen kehitetään?

Miksipä ei. Jos sellainen yleiseen käyttöön tulisi, asiat tuskin muutenkaan muuttuisivat mihinkään. Vaatimukset nousisivat samaan tahtiin kuin keskimääräinen älykkyys, ja kaikki olisivat hetken päästä yhtä stressaantuneita kuin nytkin.

Eri asia sitten on, jos lääke olisi hyvin kallis tai aiheuttaisi vakavia sivuoireita. En kyllä asettaisi mitään kieltoja siinäkään tapauksessa. Jokainen myrkyttäköön itsensä kuten parhaaksi katsoo.

jussipussi: "Ennusteeni: Japetus esittää kunnolliset perustelut ja vastapuoli esittää 'mutta kun minusta tuntuu siltä että'."
o_turunen: "Kun kerran suoraan väität, niin turhaa on tuosta minun on ruveta väittelemään."
Think: "Helvetin urpo. Osoitin vain jälleen yhden ristiriidan omista sekoiluistani."
sääpeikolla leikkaa: "No ihmisen vaikutus ei ole alle 50% ja ei ole alle 50%.. eiköhän se olisi silloin 50-50 suurimman osan mukaan papereista... näin nopeasti pääteltynä"

Vierailija

Ihmiset ovat välkyimmillään vain kaksi tuntia herättyään aamulla. Vaikeimpien asioiden hoito silloin tuottaisi valtavat hyödyt.

Uusimmat

Suosituimmat