Guggenheim.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli tehdäänpä asia nyt kerralla selväksi. Kuinka moni on oikeasti edes kuullut Guggenheim-museosta, saati sitten sen sisällöstä, ennen kuin asiaa alettiin hehkuttaa mediassa?

Sivut

Kommentit (62)

Jotuni
Seuraa 
Viestejä9534
Liittynyt31.8.2006
Delivers
Nykissä käydessäni vierailin Guggenheimissa. Valtavan upea museo, suosittelen jokaiselle nykytaiteesta kiinnostuneelle.

Olen käynyt 2-3 kertaa Nykin Guggenheimissa. Siellä on vaihtuvat näyttely.

Berliinin Guggenheimissa oli nykytaidetta kun kävin sillä.

Nykin Guggenheimin suosio perustuu rakennuksen arkkitehtuuriin ja sijaintiin. Se mitä seinillä on, on oikeastaan sivuseikka. Berliinissä on vanhat seinät, eikä se kiinnosta ketään, joten museo suljetaan.

Sisällöltään parempi on Museum of Modern Art eli MoMa Nykissä.

.-.

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mun puolesta jos rahat sen rakentamiseen kaivetaan lapioilla yläluokan perseestä voidaan se rakentaa Suomeen. Todennäköinen käyttäjäkunta kuitenkin koostuisi ns. paremmasta väestä.

Mutta verorahoilla voitaisiin tukea kansanomaisempaa taidetta kuten Helsingin Juhlaviikkoja. Etuna tässä on ettei erillistä rakennusta tarvita vaan taidetta on ripoteltu pitkin kylää jo olemassa oleviin pytinkeihin, ts. kansalle luonteenomaiseen ympäristöön.

-

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Jos veronmaksajat voivat ansaita Guggenheimin avulla rahaa, niin silloin veronmaksajien kannattaa rakentaa se.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Aweb
Jos veronmaksajat voivat ansaita Guggenheimin avulla rahaa, niin silloin veronmaksajien kannattaa rakentaa se.

Niinpä. Sen avulla saattaa yläluokan rahoja siirtyä tavallisille ihmisille.

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011
Jotuni
Delivers
Nykissä käydessäni vierailin Guggenheimissa. Valtavan upea museo, suosittelen jokaiselle nykytaiteesta kiinnostuneelle.

Olen käynyt 2-3 kertaa Nykin Guggenheimissa. Siellä on vaihtuvat näyttely.

Berliinin Guggenheimissa oli nykytaidetta kun kävin sillä.

Nykin Guggenheimin suosio perustuu rakennuksen arkkitehtuuriin ja sijaintiin. Se mitä seinillä on, on oikeastaan sivuseikka. Berliinissä on vanhat seinät, eikä se kiinnosta ketään, joten museo suljetaan.

Sisällöltään parempi on Museum of Modern Art eli MoMa Nykissä.

Vai oikeen 2-3 kertaa, etkö tosiaan muista. Eikö G:n NY kokoelma ole melko pysyvä.

Berliinin G on erikoistunut nykytaiteeseen.

G NY kokoelmat ovat erittäin korkeatasoiset, etkö todellakaan ymmärä sitä vaikka olet sen sortin modernin taiteen ystävä että olet jopa eksynyt pikkuruiseen Berliinin Guggenheimiin.

Tuon kaltainen infantiili sepittäminen on hyvin epätyypillistä suomalaisille. Olen törmännyt sellaiseen parin Afrikkalaisen maahanmuuttajan kanssa keskustellessani. Olivat selvästi kouluttamattomia ja puhuivat huonoa englantia.

Astronomy
Seuraa 
Viestejä3976
Liittynyt12.6.2007

Eikö näitä museoita ole jo ihan tarpeeksi, mitä Guggenheim toisi lisää tähän läjään?

"The universe is a big place, perhaps the biggest".
"Those of you who believe in telekinetics, raise my hand".
Kurt Vonnegut
"Voihan fusk." Minä

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008
Aweb

Tämä on joko laadukasta sarkasmia ts. hyvä vitsi joka ei ihan heti aukene Awebin näkemyksiä kertaamattomalle kuten minulle.

Äkkiseltään kuvittelen sen toisaalta olevan hiemen huteran tuntuisesti perusteltua asenteellista paasaamista. Eihän taiteensäilytystalot tai antiikkirakennukset yleensäkään ole pisnösmiesten mielestä kannattavaa toimintaa suurissa palikoissa mitattuna. Siis käsittääkseni taiteeseen + museoihin dumpataan rahaa enemmän kuin sieltä saadaan. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Tällainen kuva minulla sattuu olemaan...

-

penni
Seuraa 
Viestejä4544
Liittynyt15.4.2011

Hyvä paikka Guggenheim-museolle olisi mielestäni Naantalin kultaranta eli presidentin kesäasunto. Punaisten murhaama Kordelin testamenttasi kultarannan Suomen kansalle. Jostain kumman syystä se "varastettiin" presidentin käyttöön. Siitä tulisi upea museo.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Astronomy
Eikö näitä museoita ole jo ihan tarpeeksi, mitä Guggenheim toisi lisää tähän läjään?

Paskaa. Läjä ei ole vielä riittävän suuri.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

mirab
Seuraa 
Viestejä3017
Liittynyt30.4.2007
baal1984
Mun puolesta jos rahat sen rakentamiseen kaivetaan lapioilla yläluokan perseestä voidaan se rakentaa Suomeen. Todennäköinen käyttäjäkunta kuitenkin koostuisi ns. paremmasta väestä.

Näinhän Suomessa tehdäänkin, meillä on progressiivinen verotus. Sitten "yläluokka" saa tavallaan korvausta verorahoilleen saadessaan mielyisiaan palveluita. Alaluokka ei maksa näitä latoja, mutta silläkin on julkisen tuen takia mahdollista käydä vaikka oopperassa. Ilman yläluokan veroja se ei onnistuisi.

Rere väittää: Israel on rasistinen ja ihmisoikeuksien vastainen
"vihapuhetta saa tehdä kunhan kohde on juutalainen"
Sianliha on Israelissa kielletty
Maailmanpankki kirjoitti: MENA-maiden non-oil-vienti on paljon suurempi kuin Suomen.

Vierailija

Guggenheim brändi on alamäessä. Berliinissä Guggenheim museo lakkautetaan kannattamattomana, koska kävijöitä ei ole tarpeeksi.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kult ... aan/733682

Parhaasta mahdollisesta sijainnistaan huolimatta sen kävijämäärä on ollut laskusuunnassa. Huippuvuonna 2007 kävijöitä oli 147 000, viime vuonna enää 124 000. Pääsylippu maksaa neljä euroa.

Ja Helsinkiin kaavaillaan 500 000 kävijää.

Helsingin taidemuseossa alkavat yt-neuvottelut - syynä Guggenheim: http://www.mtv3.fi/uutiset/kulttuuri.sh ... 01/1479925

New Yorkilainen kulttuuritoimittaja Lee Rosenbaum kyseenalaistaa sen, onko Guggenheimin brändi hintansa arvoinen Helsingissä: http://www.yle.fi/uutiset/kulttuuri/201 ... 45681.html

Rosenbaum kyseenalaistaa sen, onko Guggenheimin brändi hintansa arvoinen Helsingissä. Hän sanoo, että suomalaisten on osattava vastata itselleen yhteen tärkeään kysymykseen ennen päätöksentekoa.

Tarvitseeko Helsinki todellakin yhdysvaltalaisen taidemuseon kertomaan sille, kuinka sen taidelaitosta pitää pyörittää? Teillä on rikas oma kulttuuri ja mielestäni taidelaitosten pitäisi nousta paikallisesta kulttuurista enkä oikein tiedä, miksi teidän pitäisi tukeutua muihin, pohtii kulttuuritoimittaja Lee Rosenbaum.

Enpä oikein tiedä minäkään...

Vierailija

Oli kyllä hyvä eilen oisko ollut a-studio tai joku vastaava ohjelma ylellä missä ne jauhoi guggenheimistä, kyllähän sen vastustajat vei 100-0 sen puolustajia kun puolustajat oli tyyliin "no enhän minä tiedä onko se taloudellisesti kannattavaa mutta lisätaide on aina plussaa" ja se läski helsigin kaupungin puheenjohtaja oli oma lukunsa niin-ikään, joko a. sen IQ on 50 tai b. se saa tililleen 100 000e lahjuksia.

Joo onhan tuo koko projekti muotoutunut aikamoiseksi farssiksi jota 90% helsinkiläisistä vastustaa joten on kyllä käsittämätöntä politiikkaa jos ja kun se sinne rakennetaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat