Pelihimoon narkkareiden lääkkeet? Videlma sentään...

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/uutinen?id=23968

Tutkimus rahapeliriippuvuuden lääkehoidosta alkamassa

20.1.2011

Tutkimuksessa selvitetään opiaattisalpaaja naltreksonin ja oppimiseen perustuvan hoitomallin tehoa rahapeliriippuvuuden hoidossa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL) toteuttaa tammikuusta 2011 alkaen lumekontrolloidun lääkehoitotutkimuksen yhteistyössä Helsingin Kaisaniemessä sijaitsevan Peliklinikan kanssa.

”Opiaatinsalpaajia on käytetty alun perin alkoholi- ja opiaattiriippuvuuden hoidossa, mutta nyt niiden tehosta on saatu viitteitä myös peliriippuvuuden hoidossa. Opiaatinsalpaajien on havaittu vähentävän peliriippuvuuden oireita, etenkin pelihimoa. Opiaattisalpaajat näyttävät tehoavan sitä paremmin, mitä vaikeammasta peliongelmasta on kyse. Lääkehoidon lisäksi osanottajat saaavat tukimateriaalia ja käyvät ohjaus- ja neuvontakäynneillä”, toteaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen erikoistutkija N.N

Tutkimukseen otetaan mukaan 100 rahapeliriippuvuudesta kärsivää henkilöä, jotka täyttävät tutkimuksen sisäänotto - ja poissulkukriteerit. Tutkimuksesta vastaavana henkilönä toimii professori N.N.

Viimeaikaisten tutkimusten mukaan sekä aivojen hermovälittäjäaineiden toimintahäiriöillä että perinnöllisillä tekijöillä on keskeinen rooli peliriippuvuuden synnyssä. Peliriippuvuuden syntyyn johtavien mekanismien tutkimus tuottaa jatkuvasti uutta tietoa, joka mahdollistaa peliriippuvuuden hoitomuotojen, ennaltaehkäisyn ja varhaiseen tunnistamiseen liittyvien menetelmien kehittämisen.

Mulla on helvetin hankala pelihimo. Meneekö myös muilta haluja pois jos osallistun tutkimukseen? Esim. seksuaalivietti himmenee? Ei esim olis kiva kertoa keväällä jos olen saanut ylipainon taltutettua ja röökin lopettettua orastavan impotenssini hoidettua että 50% todennäköisyydellä mulla ei väpätä kun käytän narkkareille suunnattua lääkettä.

-

Kommentit (4)

Vierailija

Naltreksonista:

Naltreksonin haittavaikutuksina voi ilmetä pahoinvointia, päänsärkyä, vatsakipua, pahoinvointia, oksentelua, vatsakouristeluja, voimattomuutta, lihas- ja nivelkipuja, levottomuutta ja univaikeuksia. Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat lisääntynyt kyyneleritys, ruokahaluttomuus, ripuli, ummetus, jano, vilunväristykset, hikoilu, viivästynyt ejakulaatio ja potenssihäiriöt. Naltreksonia ei tule käyttää yhdessä opiaatteja sisältävien yskä-, flunssa-, ripuli- ja kipulääkkeiden kanssa mahdollisen opiaattimyrkytyksen vuoksi. Opiaattiriippuvaisilla naltreksoni voi laukaista muutamassa minuutissa voimakkaita, jopa pari vuorokautta kestäviä vieroitusoireita.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=lam00079

Ateisti Kakkonen
Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mun psykiatri ei ottanut suoraan kantaa siihen aiheuttaako ko. lääke ikäviä sivuvaikutuksia.
Hän kehoitti ottamaan yhtyettä tutkimuksta tekevään instanssiin.
No Kiitos kuitenkin Väläykselle!! Ainakin tiedän sen etten hakeudu pelihimoon hoidettavaksi millään Haista Paska Potilas Paska TM lääkkeellä.

-

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Kyse on sun aivoista ja ikävä kyllä siihen ei auta kuin neuroplastisuuden soveltaminen, ellei halua sotkea laajemminkin itseään.

Se ettei olisi tahdonvoimaa, on ihan paskapuhetta. Päinvastoin tahdonvoima pelikoneen ääreen ajaa.

Dr. Phill sanoo kerta toisensa jälkeen ettei mitään voi ottaa ihmiseltä pois, vaan se pitää korvata jollain toisella vaihtoehdolla. Ja mitäpä ei TV-tohtori tietäisi?
Kysy vaikka Dr. Steve-O:lta.

Joskus kuulin että asiaa pitää suorittaa 70 kertaa ennen kuin siitä alkaa pääsemään jyvälle.
Ota päivä kerrallaan ja kato kuinka lähelle pääset sitä lukua. Turha olla liian ankara itselleen vaikka epäonnistuisikin. Se on itse asiassa vaan hyvää harjoitusta tulevan kannalta, joten suosittelen epäonnistumaan lähes päivittäin niin kauan kunnes olet tosissasi ja meinaat tehdä asialle jotain.

Tosin mitä mä tässä lätisen. Sä oot jo varmaan jo tässä vaiheessa keksinyt argumentteja joita et tosin artikuloi siitä miksi minä olen väärässä ja sinä tarvitset selkeästi aivokirurgiaa.

(Niin ja koska tämä on julkinen forumi niin luku on hatusta heitetty. Kokeile ja katsotaan kuinka lähelle pääsit todellista lukua)

Oikeastaan melkein koko jakso sopis sulle terapiaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=Bl9QxEaG ... re=related

Uusimmat

Suosituimmat