Higgsin hiukkanen täyttä pötyä

Seuraa 
Viestejä995
Liittynyt13.12.2009

Mitä enemmän olen tutustunut tähän Higgsin hiukkaseen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sitä ei ole olemassakaan. Se on 2000-luvun oma eetteri, kalorium tai flogiston, joilla yritettiin selittää aikoinaan asioita, jotka osoittautuivat aivan joksikin muuksi.

Kari Enqvist kirjoittaa Monimutkaisuus-kirjassaan: "Universumin laajetessa alkuplasma jäähtyi. Sen ominaisuudet muuttuivat lämpötilan laskiessa, ja erityisesti Higgsin hiukkaset reagoivat jäähtymiseen voimakkaasti. Tietyn lämpötilan alapuolella ne oivalsivat yhtäkkiä, että niiden on energeettisesti edullisinta lopettaa turhanaikainen plasmassa risteily ja tiivistyä jatkuvaksi kentäksi. Kyseessä oli samantapainen olomuodon muutos kuin vesihöyryn jäätyminen nesteeksi. Mutta vaikka kaikki Higgsin hiukkaset tiivistyivät, ne eivät kadonneet olemattomiin. Syntynyt kondensaatti, Higgsin kenttä, täyttää tänäkin päivänä koko avaruuden."

Lainaus siis päättyi. Olen varma, ettei Enqvist usko tuohon itsekään. Teoria kuulostaa yhtä uskottavalta kuin se, että sähkö on nestettä. Mutta on hyvä, että Higgsiä haetaan, vaikkei sitä löytyisikään. Saattaa olla, että löytyy jokin vihje siitä, mikä oikeasti synnyttää massan hiukkasille, jotta pääsemme nauramaan 1970-2010-luvun hölmöille, jotka vannoivat standarditeorian nimeen ja etsivät etsivät aikoinaan jotain Higgsin hiukkasta.

Eli jos standarditeoria on Higgsin hiukkasen varassa, niin joutaa mennä. Vai joutaako?

Sivut

Kommentit (68)

Goswell
Seuraa 
Viestejä10346
Liittynyt8.3.2010

Mietippäs sitä Trashin esimerkkiä peilipallosta ja sen sisäisestä vuorovaikutuksesta ja sisäisen tasapainon kokemasta muutoksesta ulkoisen voiman vaikutuksesta, massaa varsinaisesti ei tarvita mihinkään.

Minun mielestä noin.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Jaahas. Kiikkustuolikosmetologit vauhdissa oikein kuorossa!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija
Arkkimeedees
Mitä enemmän olen tutustunut tähän Higgsin hiukkaseen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sitä ei ole olemassakaan. Se on 2000-luvun oma eetteri, kalorium tai flogiston, joilla yritettiin selittää aikoinaan asioita, jotka osoittautuivat aivan joksikin muuksi.
No ei sitten muuta kuin tekemään tarvittavat mittaukset niin katsotaan pitääkö oletuksesi paikkansa. Laadi ensin oletuksesi pohjalta ennuste ja raportoi sitten vaikka tähän ketjuun millaisia mittaustuloksia sait, niin jatketaan oletuksesi ruodintaa.

Goswell
Seuraa 
Viestejä10346
Liittynyt8.3.2010
Seppo_Pietikainen
Jaahas. Kiikkustuolikosmetologit vauhdissa oikein kuorossa!

Kiitos Seppo jalaksista, nojatuoli alkoi jo kyllästyttää.
Voisi siihen ajatukseen muutaman hetken uhrata kuitenkin.

Minun mielestä noin.

Arkkimeedees
Seuraa 
Viestejä995
Liittynyt13.12.2009
spin0
Arkkimeedees
No ei sitten muuta kuin tekemään tarvittavat mittaukset niin katsotaan pitääkö oletuksesi paikkansa. Laadi ensin oletuksesi pohjalta ennuste ja raportoi sitten vaikka tähän ketjuun millaisia mittaustuloksia sait, niin jatketaan oletuksesi ruodintaa.

Joo, täytyy käyttää viivoitinta. Kun otetaan huomioon energian häviämättömyyden laki, pimeä aine ja pimeä energia ja selvitetään, miksi intergalaktisella alueella gravitaatiovakio näyttää olevan positiivinen eli siellä outo voima työntää galakseja kiihtyvästi etäämmälle toisistaan, niin luulenpa, että siinä vaiheessa Higgsin hiukkanen on jo aikoja sitten unohtunut.

Vierailija
spin0
Arkkimeedees

Lainaatko minulle 100 miljardia euroa, niin todistan, että Higgsin hiukkanen on roskaa. Tutkimuslaitteet kun ovat tyyriin puoleisia. Työn voin tehdä ilmaiseksi.

Vierailija
Arkkimeedees

"Tietyn lämpötilan alapuolella ne oivalsivat yhtäkkiä, että niiden on energeettisesti edullisinta lopettaa turhanaikainen plasmassa risteily ja tiivistyä jatkuvaksi kentäksi. Kyseessä oli samantapainen olomuodon muutos kuin vesihöyryn jäätyminen nesteeksi"

pimeä energia ja selvitetään, miksi intergalaktisella alueella gravitaatiovakio näyttää olevan positiivinen eli siellä outo voima työntää galakseja kiihtyvästi etäämmälle toisistaan, niin luulenpa, että siinä vaiheessa Higgsin hiukkanen on jo aikoja sitten unohtunut.

Niin tai Higgsin kenttä ei ollut tiivistyessään energiaminimissä ja siksi laajenee nyt alkuräjähdyksen jäljiltä, mistä aiheutuu pimeä energia.

Vierailija
kabus
Lainaatko minulle 100 miljardia euroa, niin todistan, että Higgsin hiukkanen on roskaa. Tutkimuslaitteet kun ovat tyyriin puoleisia. Työn voin tehdä ilmaiseksi.
En lainaa. Pahus. Nyt sitten emme vissiin saakaan tietää. Ja mun vika kun en lainaa. Onpa harmi homma. Mitä jos yrittäisit lainata joltakulta muulta?

Arkkimeedees
spin0
Joo, täytyy käyttää viivoitinta. Kun otetaan huomioon energian häviämättömyyden laki, pimeä aine ja pimeä energia ja selvitetään, miksi intergalaktisella alueella gravitaatiovakio näyttää olevan positiivinen eli siellä outo voima työntää galakseja kiihtyvästi etäämmälle toisistaan, niin luulenpa, että siinä vaiheessa Higgsin hiukkanen on jo aikoja sitten unohtunut.
No viivoitin ei onneksi maksa paljoa. Onhan se mahdollista että siinä mittaillessa Higgs unohtuu, kaikenlaistahan sitä voi ihmiselle sattua. Itse ajattelin enemmänkin jonkinlaisia kvantitatiivisia ennusteita - esimerkiksi mitä sinun oletuksesi ennustaa viivoittimesi mittaustuloksiksi ja mitkä ne saamasi mittaustulokset sitten oikeasti ovat.

Vierailija
Goswell
Mietippäs sitä Trashin esimerkkiä peilipallosta ja sen sisäisestä vuorovaikutuksesta ja sisäisen tasapainon kokemasta muutoksesta ulkoisen voiman vaikutuksesta, massaa varsinaisesti ei tarvita mihinkään.

Massa, eli gravitaatio,, tarkoittaa kykyä vastustaa kiihtyvyyttä, eli kai sitä johonkin tarvitaan.

Toisaalta massa, gravitaatio on myös se mikä kiihtyvyyden aiheuttaa.

Siinä sinullekin pikku pähkinä.

Vierailija
spin0
kabus
En lainaa. Pahus. Nyt sitten emme vissiin saakaan tietää. Ja mun vika kun en lainaa. Onpa harmi homma. Mitä jos yrittäisit lainata joltakulta muulta?

Nihkeässä ovat rahoittajat. Täytynee siis tyytyä omiin aivoituksiini ja valistuneisiin arvauksiin.

amandrai
Seuraa 
Viestejä205
Liittynyt26.4.2010
Arkkimeedees
Mitä enemmän olen tutustunut tähän Higgsin hiukkaseen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sitä ei ole olemassakaan.

Unohdit viestistäsi sen tärkeimmän eli vaihtoehtoisen teorian jossa ei ole mitään Higgsin kaltaistakaan. Osaatko edes nimetä yhtä?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
teramut
Arkkimeedees
Mitä enemmän olen tutustunut tähän Higgsin hiukkaseen, sitä vakuuttuneempi olen siitä, että sitä ei ole olemassakaan.

Unohdit viestistäsi sen tärkeimmän eli vaihtoehtoisen teorian jossa ei ole mitään Higgsin kaltaistakaan. Osaatko edes nimetä yhtä?

Olihan avauksessa jo eetteri mainittu. Se on lähes yhtä uskottava vaihtoehto.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

amandrai
Seuraa 
Viestejä205
Liittynyt26.4.2010
ROOSTER
teramut
Arkkimeedees

Olihan avauksessa jo eetteri mainittu. Se on lähes yhtä uskottava vaihtoehto.

Tarkoitatko että tämä eetteri antaa mittabosoneille massat? Miten eetteri sitten eroaa Higgsin kentästä?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5000
Liittynyt21.6.2009
teramut

Tarkoitatko että tämä eetteri antaa mittabosoneille massat? Miten eetteri sitten eroaa Higgsin kentästä?

Rehellisesti voin sanoa, että minulla ei ole hajuakaan miten tuo eetteri käyttäytyy. Ei siis juurikaan eroa siitä, mitä tiedetään Higgsin hiukkasesta.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat