Nettitikkukikkailua

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on käytössä Elisa Nopsaliittymä, ja sitä käyttävä ohjelma on Mobiililaajakaista. Aikaisemmasta hitaammasta tikusta oli jäänyt ohjelmaksi Mobile Partner. Nyt sitten testasin käyttää uutta tikkua mobile partnerilla ja perkele sehän toimii

Miten se voi toimia? Ja ennen kaikkea voinko katkaista koko Nopsaliittymän ja surffailla ilmaiseksi mobile partnerilla?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
simson
Et voi, liittymä on eri asia kuin tikkua hyödyntävä ohjelma.

Eli silläkö ei ole mitään väliä kumpaa ohjelmaa käytän? Ei edes nopeudessa? Entinen kun oli 1MB/s ja nopsa 15MB/s. Siis virallisesti.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

parashan olisi kun et käyttäisi mitään ohjelmaa vaan hankkisit 3g wlan reitittimen. nopeus huomattavasti parempi kuin tikku koneessa kiinni.

itse mobiilitata ohjelmaa käytin sen verran että asensin koneelle ajureiden vuoksi ja sitten vain ihan winukan verkko ja jakamiskeskuksesta laitoin "yhdistä". sitten kyllästyin kun tartti useammalle laitteelle yhtaikaisen yhteyden niin ostin jenssenin 3g wlan reitittimen.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
sinnipirtti
parashan olisi kun et käyttäisi mitään ohjelmaa vaan hankkisit 3g wlan reitittimen. nopeus huomattavasti parempi kuin tikku koneessa kiinni.

itse mobiilitata ohjelmaa käytin sen verran että asensin koneelle ajureiden vuoksi ja sitten vain ihan winukan verkko ja jakamiskeskuksesta laitoin "yhdistä". sitten kyllästyin kun tartti useammalle laitteelle yhtaikaisen yhteyden niin ostin jenssenin 3g wlan reitittimen.

Eikös siihen tarviisi sitten kiinteän netin? Vai naapurin netilläkö surffailet? Mitenkäs liikkuvuus, jos liikkuu ympäri Suomea läppärin?

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
kabus
sinnipirtti

Eikös siihen tarviisi sitten kiinteän netin? Vai naapurin netilläkö surffailet? Mitenkäs liikkuvuus, jos liikkuu ympäri Suomea läppärin?

http://www.gigantti.fi/product/tietokon ... g-reititin mukana tulee tupakinsytyttimeen tyrkättävä pistoke jos haluaa autoon tai muualle langattoman netin mutta reissuissa itse suosin joiku hot spottia http://www.joiku.com/ kylläkin tuon lite versiota joka on ilmainen mutta täydellä versiolla saa sitten kaikki suojaukset. puhelin on aina matkassa.

Vierailija

Ei sitä mobile partner ohjelmaakaan välttämättä tarvi avata. Windows osaa kyllä käyttää useimpia mokkuloita ihan suoraan. Siitä on vain se hyöty että voi asettaa pin-koodin kyselyn päälle/pois ja seurata tarkemmin liikennöityä datamäärää ja signaalin voimakkuutta.

Tietokoneen kannalta se nettitikku on kuin mikä tahansa USB-verkkokortti joka noudattaa standardia komentokieltä. Sitä ohjelmaa tarvitaan laitteen asetusten säätöön. Viksummissa mokkuloissa on pelkkä standardi verkkolaite, ja nettiselaimen kautta käytettävä asetuspaneeli.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

itse en vain pidä mokkuloiden kantamisesta sillä turhan monta on jo mennyt särki. siksi muodostan puhelimella wlanin ja surffailen sitä kautta sitten matkoilla. samalla sitten tutut pääsevät myös surffailemaan omilla koneillaan.

Vierailija

Mitä nopeuksia nettitikulla?

Vaihdoin juuri ADSL pois ja nettitikku WLAN reitittimellä, joku köpö lisäantenni tuli mukana.

http://www.speedtest.net/
Nopeus n. 9 Mbps (DNA mainostaa 21mbps)

Saako tuota vielä ylöspäinhienoilla antenneilla?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
sinnipirtti

Millä ihmeellä se nopeus siitä kasvaisi. Itsellä on mokkula välillä kiinni läppärissä ja välillä WLAN-purkissa. Ei se nopeus siitä kasva pätkääkään, vaikka WLAN-purkkiin mokkulan tyrkkää. Olettaisin, että sinulla on vain WLAN-purkki ollut eri paikassa ja mokkula saa siitä paremman signaalin.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Einheri
Mitä nopeuksia nettitikulla?

Vaihdoin juuri ADSL pois ja nettitikku WLAN reitittimellä, joku köpö lisäantenni tuli mukana.

http://www.speedtest.net/
Nopeus n. 9 Mbps (DNA mainostaa 21mbps)

Saako tuota vielä ylöspäinhienoilla antenneilla?

Tuskin. Noita mokkuloita kun on jaettu ihan ilmaiseksikin rajoittamattomin yhteyksin, niin käyttäjiä piisaa.

jepajee
Seuraa 
Viestejä22001
Liittynyt29.12.2009

Eniten on kyllä hyötyä p2p-yhteyksien rajoittamisesta clientistä. Tukiasemat kun ilmeisesti hiffaa koska jaetaan whaletale-videoita ja rajoittamalla kaistaa sekä yhteyksiä voi ainakin pikkasen kokemuksen mukaan kusettaa sitä. Joka tapauksessa katto taisi olla 200 yhteyttä (vrt. DSL tuhansia), joten sitä nyt on ainakin turha ylittää.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Volitans
sinnipirtti

Millä ihmeellä se nopeus siitä kasvaisi. Itsellä on mokkula välillä kiinni läppärissä ja välillä WLAN-purkissa. Ei se nopeus siitä kasva pätkääkään, vaikka WLAN-purkkiin mokkulan tyrkkää. Olettaisin, että sinulla on vain WLAN-purkki ollut eri paikassa ja mokkula saa siitä paremman signaalin.

mokkulan oma softa ilmoittaa aina täydestä tolpista taas 3g reititin maksimissaan 85% kuuluvuusalueesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat