Kolmipyöräinen omniwheelvekotin

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Juu että kun mietin että miten noita omniwheelien pyörimisnopeuksia pitäisi säätää että sais vehkeen kulkemaan sinne minne haluaa.
Jos lähetään siitä että kun rengas pyörii satasta sen vauhti 90 asteen suuntaan akseliin nähden on 100. (kuva 1)

Kaks pyörää kun pyörii kulkusuuntaan nähden vinossa niin pyörimisnopeuden pitää olla isompi kuin sata että vauhti olisi sata. (kuva 2)

Sitten kun tulee kolmas pyörä ja mikä tahansa suunta niin kun laskee noiden pyörimisnopeudet samaan tapaan kuten kuvassa 3 niin käy huonosti kuva 4.

Vauhdin suunta (ts. kulkusuunta...) siis aina 90 astetta ja renkaiden kulmat kohtisuoraan kulkusuuntaan nähden.

Nyt en tiedä osaanko selvittää miten olen tämän ajatellut mutta rengas B näyttää kiertävä vekotinta vastapäivään. Mikä ajatuskuviossani menee pieleen? Miten tämä pitäisi ratkoa?

En tiedä tajusitteko mitä ajan takaa ja mikä mun ongelmani on...

Vai unohdanko koko asian ja tyydyn nelipyöräiseen?

Sivut

Kommentit (27)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Ei sitten apuja tuu?

Mä saan aikaisintanan vasta ens viikolla pyörät eli pääsen kokeilemaan. Alkorhrytmin vääntämisessä kestää kyllä vuosi paitsi kitaralla mutta ensin pitäisi toki pyörimisnopeudensäätö laittaa toimimaan.

Vierailija
CE-hyväksytty
Höpöjutut veke. Mä oon tosissani.

Mitkä höpöjutut, mietipä esim. missä maapallo levitoi ..
Levitaatiossa on tulevaisuus ja isot rahat.

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
Liittynyt18.12.2005
CE-hyväksytty
Höpöjutut veke. Mä oon tosissani.

Joku muukin on ollut, oisko tasta apuja ?!
http://www.airtrax.com/

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

Vierailija

Mikset tee noita kolmea pyörää ylhäältä akseloiduiksi siten että ne kääntyvät aina vedon suuntaan ? Olisi paljon järkevämpää ja pyörät tosiaan kuluisivat paljon vähemmän?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7047
Liittynyt3.9.2009

onko jokin syy miksi niiden kahden pyörän pitäisi kulkea vinossa kulmassa?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat