Seuraa 
Viestejä29006

Juu että kun mietin että miten noita omniwheelien pyörimisnopeuksia pitäisi säätää että sais vehkeen kulkemaan sinne minne haluaa.
Jos lähetään siitä että kun rengas pyörii satasta sen vauhti 90 asteen suuntaan akseliin nähden on 100. (kuva 1)

Kaks pyörää kun pyörii kulkusuuntaan nähden vinossa niin pyörimisnopeuden pitää olla isompi kuin sata että vauhti olisi sata. (kuva 2)

Sitten kun tulee kolmas pyörä ja mikä tahansa suunta niin kun laskee noiden pyörimisnopeudet samaan tapaan kuten kuvassa 3 niin käy huonosti kuva 4.

Vauhdin suunta (ts. kulkusuunta...) siis aina 90 astetta ja renkaiden kulmat kohtisuoraan kulkusuuntaan nähden.

Nyt en tiedä osaanko selvittää miten olen tämän ajatellut mutta rengas B näyttää kiertävä vekotinta vastapäivään. Mikä ajatuskuviossani menee pieleen? Miten tämä pitäisi ratkoa?

En tiedä tajusitteko mitä ajan takaa ja mikä mun ongelmani on...

Vai unohdanko koko asian ja tyydyn nelipyöräiseen?

  • ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Ei sitten apuja tuu?

Mä saan aikaisintanan vasta ens viikolla pyörät eli pääsen kokeilemaan. Alkorhrytmin vääntämisessä kestää kyllä vuosi paitsi kitaralla mutta ensin pitäisi toki pyörimisnopeudensäätö laittaa toimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
CE-hyväksytty
Höpöjutut veke. Mä oon tosissani.



Mitkä höpöjutut, mietipä esim. missä maapallo levitoi ..
Levitaatiossa on tulevaisuus ja isot rahat.

Lippa Luke
Seuraa 
Viestejä484
CE-hyväksytty
Höpöjutut veke. Mä oon tosissani.



Joku muukin on ollut, oisko tasta apuja ?!
http://www.airtrax.com/

Ihminen kuolee muutenkin… Miksi siis tapamme toisiamme? Me kuolemme ennemmin tai myöhemmin kuitenkin. Maa jää, mutta me poistumme. Miksi siis sotia maan vuoksi,..

Vierailija

Niijjoo se pitää sanoa että tämä ei liity huuhaahan eikä vitseihin vaan nyt on tosi kysymyksessä. Koulutehtäviinkään tämä ei liity vaan harrastelujuttuihin.

Mikset tee noita kolmea pyörää ylhäältä akseloiduiksi siten että ne kääntyvät aina vedon suuntaan ? Olisi paljon järkevämpää ja pyörät tosiaan kuluisivat paljon vähemmän?

taucalm
Seuraa 
Viestejä7174

onko jokin syy miksi niiden kahden pyörän pitäisi kulkea vinossa kulmassa?

"Everything is backwards; everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information and religions destroy spirituality."

Vierailija
taucalm
onko jokin syy miksi niiden kahden pyörän pitäisi kulkea vinossa kulmassa?

On.

Varaktori
Seuraa 
Viestejä777
CE-hyväksytty
CE-hyväksytty
Varaktori
http://www.cs.cmu.edu/~reshko/PILOT/

No oletkos tuon kahlannut läpi? Olisiko mitään iloa?


En ole kahlannut. Täytynee se tehdä.



Ää. Selasin läpi. Kysymykseeni ei tullut vastausta.



Eikös se siitä physics kohdasta selviä ja onhan siellä valmiit sorsat josta voi vakoilla miten se käytännössä on tehty?

Kulmikkat silmälasinlinssit. Ymmärtäisin, jos lastensadun kuutiopäinen robotti haluaisi sellaiset, mutta ihmiselle ne eivät sovi.
http://www.youtube.com/watch?v=PLNR4xfh1Qc

Vierailija

No peskule onhan siellä esimerkki mien tehdään. Päissäni en keskittynyt. Kiitos linkistä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä40550

Onuo tuo siis kolmipyöräinen laite, jossa runkoon kiinteästi asennetut pyörät ovat 120 asteen päässä toisistaan ja niiden on tarkoitus luistaa? Kai tuolle voi johtaa jotain arvoja pyörimisnopeuksille, mutta tosielämässä alustan ja pyörien välinen kitkakeroin vaihtelee ennakoimattomasti (ihan tavallisellakin lattialla) ja laite ei toimi niin kuin paperilla ilman monimutkaistta takaisinkytkentää. Se taas vie idean ykinskertaiselta mekaniikalta. En tekisi tuollaista. Käytä niitä telaketjuja vaan tai tee nelipyöräinen telaketjuperiaatteella toimiva kulkuneuvo. Eli saman puolen pyörät on kytketty toisiinsa ja niillä on moottori. Toisella puolen samoin. Vehje menee suoraan, kun molemmat moottorin pyörivät samalla nopeudelal ja kaartaa, kun nopeudet ovat erilaisia.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat