Oudot promillet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko minulla maksa tai joku muu mennyt paskaksi, kun promillemittari näyttää jo yhden viinipullon jälkeen lukemaa 4.0? Huuhtelin suun vedellä juuri ennen puhallusta. Mittari on luotettava, se tuli testattua eräänä viikonloppuna, kun muut seurueen jäsenet puhalsivat ihan järkeenkäyvät lukemat, mutta minulle näytti aina vain saman nelosen. Kävin juuri terveystarkastuksessa, ja verikokeen perusteella maksa ja kaikki muutkin pelaa täysin normaalisti, kaikki arvot pelkkää priimaa.

Sanottakoon vielä, että känni on ihan normaali juotuunmäärään nähden, ei siis lähelläkään mittarin näyttämää.

e: Mittarin maksimilukema siis on tuo 4.0, ties mitä se muuten näyttäisikään. Ja alkoholitoleranssini on kieltämättä kovaksi treenattu, mutta miksi promillelukema nousee silti heti tuollaiseksi.

Kommentit (15)

Vierailija

Arvailkaa nyt edes jotain. Huolettaa ittee jonkun verran, että olenko nyt kuolemassa alkoholiin. Kun yleensä on aina luottanu maksa-arvoihin. Ne on nyt hyvät, joten mistä hele we tistä on nyt kyse.

Vierailija

Varastoit sitä viintä poskiin, kai.

Mites promillet sitten siitä putoaa, puhallatko saman vielä seuraavana aamuna? Siitä kai sen maksan kunnon voi paremmin päätellä.

Vierailija

On se kyllä epäilyttävän hidasta se palaminen. Esimerkkinä vaikka vkl, jona join la-ilta, su-ilta ja tiistaiaamuna vielä mittari näytti pikkulukemia. Mut ihmetyttää se, jos otan lauantaina miten voi olla promilleja vielä maanantaina ihan hirveet. ti aamuna vielä .15 olin siis saikulla eikä mihinkään menoa.

Vierailija
Electric shadow

Mites promillet sitten siitä putoaa, puhallatko saman vielä seuraavana aamuna? Siitä kai sen maksan kunnon voi paremmin päätellä.

Kun ne putookin ihan vitun hitaasti. Saattaa aina puoltoista vrk mennä ennenku oon ajokunnossa.

Vierailija
Shaltor
Electric shadow

Kun ne putookin ihan ***** hitaasti. Saattaa aina puoltoista vrk mennä ennenku oon ajokunnossa.

Sinulla on aasialaiset geenit? Tai sitten ei, mutta alkoholin palaminen on kovin yksilöllistä. Hyvä kuitenkin tiedostaa tuo, ettei satu vahinkoa.

Vierailija
Shaltor
Onko minulla maksa tai joku muu mennyt paskaksi, kun promillemittari näyttää jo yhden viinipullon jälkeen lukemaa 4.0?

Väkevää on viini jos promillet yhdestä pullosta nousee 4.0. Noihin lukemiin pääsee tuolla annoksella vain jos painaisi n 30kg.

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
BrunenG
Shaltor
Onko minulla maksa tai joku muu mennyt paskaksi, kun promillemittari näyttää jo yhden viinipullon jälkeen lukemaa 4.0?

Väkevää on viini jos promillet yhdestä pullosta nousee 4.0. Noihin lukemiin pääsee tuolla annoksella vain jos painaisi n 30kg.

Tai hyvin iso pullo.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija
Mouho
BrunenG
Shaltor

Tai hyvin iso pullo.

Kokoa Jeroboam, 3/4.5 litraa viinityypistä riippuen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wine_bottle

Vierailija

Painan noin 76 kg, ja olen urheilullinen. Ois se kyllä hauskaa kun poliisien ratsiassa puhaltaisi vaikka 3.3 promillea, ja sitten verikokeen tulos olisikin 0.45.

Vierailija

Olen kyllä epäillyt, onko mnun maksa ihan romuna vai mikä tässä on.

Prkl, luulis verikokeen kertovan jos on maksa pilalla. Mut kun aina monenpäivän ryyåppäämisen jälkeen koskee ihan vitusti kylkeen, mikä elin siellä on?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä10634
Liittynyt16.3.2005

www.suomi24.fi elektroniikkapalstalla mittarisi kunto ja toiminta pystytään todella varmasti toteamaan. Suosittelen.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi.
Korant: Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija
o_turunen
http://www.suomi24.fi elektroniikkapalstalla mittarisi kunto ja toiminta pystytään todella varmasti toteamaan. Suosittelen.

Okei.

Eikö kellään ole ollut samanlaista ongelmaa koskaan. Jos ei ole, jatkan sitten ryyppäämistä ja kommentoin ihan muihin aiheisiin.

Vierailija

Onko sulla muita ihmeellisiä oireita? Esim. tuntuuko maksa "pullistelevan" ihon alla? Onko ollut selittämätöntä kuumetta viime aikoina?

Eräs tuttu kärsi noista alkoholin hitaasti palamis -oireista n. vuosi ennen kuin hänellä diagnosoitiin haimasyöpä, joka oli lähettänyt etäpesäkkeitä maksaan. Kuusi viikkoa diagnoosin jälkeen hän oli jo paremmilla metsästysmailla.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32830
Liittynyt6.12.2009
Shaltor
o_turunen
http://www.suomi24.fi elektroniikkapalstalla mittarisi kunto ja toiminta pystytään todella varmasti toteamaan. Suosittelen.

Okei.

Eikö kellään ole ollut samanlaista ongelmaa koskaan. Jos ei ole, jatkan sitten ryyppäämistä ja kommentoin ihan muihin aiheisiin.

Jos muilla mittari näytti "järkeviä" lukemia ja sulla meni maksimiin "4" niin ei ensimmäisenä tule mieleen mittarin viallisuus, ja kuka tietää oliko tuo "4" edes sinun todellinen lukema hengityksestä mitattuna koska se on mittarin maksimi ja sinun "hengityspromillesi" oli/voi olla tuotakin korkeampi?

Kannattaa käydä lääkärin juttusilla.

Uusimmat

Suosituimmat