Oma moka

Seuraa 
Viestejä1807
Liittynyt26.8.2005

Eihän se juuri mitään merkitse, jos itseksesi mokaat, mutta jos nolaat julkisesti itsesi. Nimimerkkinikin kertoo millaista suhtautumiseni on ollut. Taakkanani on ollut turha kunnianhimo. Yritän kasvaa viidennen vaihtoehdon mukaiseksi.

Olen ollut osallisena ainakin kahdessa tapauksessa, jossa viranhaltija on vaihtanut paikkakuntaa ja hankkinut uuden toimen. En voi täysin varma olla, mutta niin arvelen.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kyllä ymmärrän, että kysyt tätä pitkän harkinnan jälkeen. Koetan siksi vastata vakavasti. Julkisen töppäämisen, tai jopa sen uhkan seuraus on häpeä, toinen kamalimmista tunteista ihmisellä (Se toinen on kateus).

Itse kerrot, että oma selviytymiskeinosi on joka päivä on armo uus, mikä kuulostaa täyspakanasta ihan ok-konstilta. Mutta oletkos koskaan ajatellut, että ihmisyyteen kuuluu mokailu?

Tietysti ihminen pyrkii johoinkin arvostamaansa; kunnianhimo on ihan oikea ja luonnollinen tunne. Useimmat meistä eivät saavuta tavoitteittaan ja siitä sitten seuraa erilaisia ja kamalia häpeäntunteita. Mutta so what?

Ihmisen oikeus ja osa on tavoitella saavuttamatonta ja jos et ole ketään vahoingittanut (OIKEASTI!) pyrkimyksissäsi, niin tervetuloa ihmiskuntaan! Kaikki me mokaillaan ja nolostutaan, eihän me muuten oltaisi ihmisiä.

Ja kun tarpeeksi usein möhlii, niin siihen tottuu. Oikeasti, muut ovat armollisempia ja huumorintajuisempia kuin me itse.

On vain tämä yksi elämä. Opettele antamaan itsellesi anteeksi, ole kiltti muille ja nauti tästä ainosta!

iMuke
Seuraa 
Viestejä1337
Liittynyt13.3.2008

Joku jossain on joskus sanonut että kun on kerran tyrinyt oikein kunnolla, niin sitä ei enää pelkää ja kun et enää pelkää epäonnistuvasi niin kaikki on taas vähän helpompaa. Olen itse mokannut kerran oikein kunnolla mutta en saanut mitään traumoja asiasta. Tyhmyyttä ei ole mokaaminen vaan se, että ei ota virheistä opikseen.

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

Oma perhe, muutama lähisukulainen ja puolentusinaa parasta ystävää. Muut voi painua vaikka vittuun.

Eli siis, maailmassa ei ole montaa ihmistä joiden edessä mokailuni oikeasti hävettäisi.

So what.

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Tää oli muuten aika hyvä kysymys. En oo oikein edes ajatellut asiaa, että miten suhtaudun. Mokailen kuitenkin varmaan joka päivä jotain enempi tai vähempi julkisesti, ja eihän se yksikseen mokailu edes mokailua ole...

En varmaan mitenkään erikoisesti... kaikkea sattua ja itselle on hyvä nauraa. Kerran lupasin korjata erheen, vetää ämpärin päähän ja mennä nurkkaan häpeemään. Sain anteeksi, kun toimitin tilaisuudesta otetun kuvan anteeksipyynnön kohteelle. Duunikaveri kuvas ja kaikilla oli varsin riemukasta - jostain syystä.

Varmaan pääsee "voihelvetti", mutta kai se suurin siunailu siinä sitten.

Varmaankin, jos mokailis niin, että ihmisiltä menis terveys tai henki, niin vois olla toisenlaiset ajatelmat. Ei o vielä ihan osunu kohille.

Niin että tässä aikani tuumattuani vastasin ton souvat. Mokailu on loppujen lopuksi (kun noi vamman aiheutukset jätetään laskuista) hyvää mainosta noin kaikkinensa, nähtiinhän se Väyrysenkin kohdalla - vuosien päästä liki kaikki muistaa nimen, mutta teot aika harva

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

So what vastaajat ovat voittamassa kyselyä, ite oon erehtymätön. So what ei sais kyl paskoa muitten päälle et "en osaa varoa omia puuhasteluja siten et muut ei likaannu".

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Rousseau
Seuraa 
Viestejä16844
Liittynyt13.11.2009

Riippuu tietysti mokasta miten on, mutta pahimpien kohdalla se menee tuonne itsemurhan ja erakoitumisen väliin. Valitaan erakoituminen kun kerta vielä hengissä ollaan.

Joskus tuntuu että pahin mokani on se että olen syntynyt. Tätä pitäisi tuon tuostakin pyydellä vuolaasti anteeksi taholta jos toiseltakin. Harvoin on kauhean hyvä ja tyytyväinen olo oman itsen kanssa, mutta ehkä varsinainen syy siihen kumminkin on neuroottinen perfektionismi, ei se mitä muut vaativat. Muiden vaatimukset kun ovat joskus niin järjettömiä ettei muiden ihmisten pillien mukaan tanssiminen kertakaikkiaan luonnistu jos aikoo edes jotenkin oman identiteettinsä säilyttää. Minulta on vaadittu että minun pitäisi juoda viinaa koska kaikki muutkin niin tekevät, pitäisi tehdä lapsia koska kaikki muut jne. Suuri, anteeksiantamaton mokani on se että en ole kuten "kaikki muut".

Olisihan se hienoa jos osaisi rehellisesti valita sen vaihtoehdon "so what", mutta yleensä kai sen valitsevat juuri ne jotka eivät voi käsittää sitä neuroottisuutta ja oikein tekemisen vimmaa mikä minua riivaa. Kyllä sitä hivenen ihaillen tulee suhtauduttua ihmisiin joilla on kanttia tehdä tai sanoa lähes ihan mitä tahansa (mutta ei nyt sentään sellaista mistä olisi oikeasti vahinkoa muille).

Yleensä kai oletetaan että mokat tapahtuvat niin että ex tempore hatusta heittää jotain mitä sitten saa katua. Mutta entä jos vakaissa tuumin ja tarkoin harkiten tekee jotain joka sillä hetkellä sattuu tuntumaan hyvältä idealta, mutta myöhemmin alkaakin kaduttaa koska ajattelee asiaa kokonaan toisesta vinkkelistä? Kuinka paljon itseään tulee ruoskia siitä että jonkin tietyn idean vuoksi teki mitä teki, mutta se ei tunnukaan enää hyvältä huomenna?

Miten voit olla tänään täydellinen huomispäivän kriteereillä?

Mouho
Seuraa 
Viestejä2673
Liittynyt29.4.2011
Rousseau

Joskus tuntuu että pahin mokani on se että olen syntynyt.

Syntyminen on myös minun pahin mokani.

Toisaalta en kyllä yhtään muista koko tapahtumaa ja olin kuulemma (jo) silloin kovin syyntakeettomassa tilassa. Nykyään ajattelenkin lähes kaikesta, että so what. Usein ajattelen jopa, että so fucking what.

*Enää et ole Se, mikä alkoi lukea tätä virkettä.
.....................enkä minäkään ole oikeasti Mouho.

Vierailija

Kyllä se vika etsitään aina jostakin, ja joka tapauksessa se vika löytyy jostakin muualta kuin minusta.

Myös siinä tapauksessa että yritän manipuloimalla vetää pisteitä kotiin myöntämällä syyllisyyteni, johdattelen keskustelun lopulta siihen, että kyseessä on jonkun muun virhe.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Pelkään kaiketi mokaamista etukäteen niin julkisesti kuin yksinäkin. Jos laitan itseni tietoisesti testiin niin pulssi nousee ja pää tyhjenee. Olen testeissä alisuoiutuja. Tästä tullankin siihen, että pahin mokani on se, että pelkään mokaamista.
Vetäydyn herkästi. Täydellinen erakoituminen ei ole poissuljettu. Itseään vahvistava kierre.
Mitään todella pahaa mokaa en ole tehnyt lukuunottamatta sen pelkäämistä.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija

Syntyminen lienee pahin moka kokemus.

Mutta nykyään asenne on; olen erehtymätön (kaikki meni ja menee jatkossakin juuri sillä ainoalla oikealla tavalla - kuin vain voida voi mennä ja niin se menee muillakin.. vaikka minä en sitä heti ymmärtäisi).

Vaikken aina heti ymmärrä edes itseäni, niin kuinkas muitakaan, on jokainen kuitenkin (spontaanisesti) erehtymätön suhteessa elämäänsä. Ymmärsi hän itse sen tai ei, silti se näyttää olevan niin.

Kun kaksi - olen erehtymätön - tyyppiä kohtaa ja vaikkapa juttelee, ollaan siinä rauhassa omanlaisiaan, ei ole kilpailua, ei ole pitäisi ja pitäisi.. kumpikin vuorollaan keroo että näin kävi - näin tuntui jne.

Erakon - oma moka - on illuusio. (Sori.)

Vierailija
idiotus
Pelkään kaiketi mokaamista etukäteen niin julkisesti kuin yksinäkin. Jos laitan itseni tietoisesti testiin niin pulssi nousee ja pää tyhjenee. Olen testeissä alisuoiutuja. Tästä tullankin siihen, että pahin mokani on se, että pelkään mokaamista.
Vetäydyn herkästi. Täydellinen erakoituminen ei ole poissuljettu. Itseään vahvistava kierre.

Se on alisuoriutuja. ...tanan tunari...

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007
kabus
idiotus

Tuo on kyllä paha moka... Member idiotus has dishonored himself and dishonored the whole community!

Vierailija
Denzil Dexter
kabus
idiotus

Tuo on kyllä paha moka... Member idiotus has dishonored himself and dishonored the whole community!

Kyllä! Häpäisi koko palstan idiootti.

idiotus
Seuraa 
Viestejä1907
Liittynyt8.12.2007

Jaahans Lapin perämetät kutsuu...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

In porto perse vitulus est.

Rousseau: "tämä keskustelufoorumi saattaa aiheuttaa itsetuhoisuutta, käytettävä vain hoitohenkilökunnan valvovan silmän alla ja/tai hyvin lääkittynä".

Varoitus! Saatan leikkiä välillä paholaisen asianajajaa jopa tiedostamatta sitä.

Vierailija
Erakko
Eihän se juuri mitään merkitse, jos itseksesi mokaat, mutta jos nolaat julkisesti itsesi. Nimimerkkinikin kertoo millaista suhtautumiseni on ollut. Taakkanani on ollut turha kunnianhimo. Yritän kasvaa viidennen vaihtoehdon mukaiseksi.

Olen ollut osallisena ainakin kahdessa tapauksessa, jossa viranhaltija on vaihtanut paikkakuntaa ja hankkinut uuden toimen. En voi täysin varma olla, mutta niin arvelen.

Nyt vaan paat tänne jonkun postilokero osoitteen, jottas sulle saadaan lähetettyä hilloo, jolla ostat jotain sellaista, mikä sut elävien kirjoihin taas nostaa. Tämä ei ole vitsi.

Lähetän sulle het vaikkapa viiskyt egee, jos laitat osoitteen.

Sä olet kuule hyvä tyyppi, olitpa tehny ja tulet ehken tekemään mitä tahansa. Ain on ihminen ok. (Olet ehkä eri mieltä, mut ei se mitään.)

Minä jo meen kirjekuorta etsimään... kyllä se siitä!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat