Oletko perfektionisti?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tätä palstalla ei vielä ole tainnut ollakaan.
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/mind/surveys/perfectionism/index....

Kommentit (10)

Vierailija

Subscale Your average score Audience's average score

Concern over Mistakes (CM)
A tendency to associate mistakes with failure and a loss of respect from others

2

Personal Standards (PS)
Setting very high standards for yourself and criticising yourself according to how well you achieve them

3

Parent Expectations (PE)
The belief that your parents set very high goals

5

Parental Criticism (PC)
The belief that your parents were overly critical

2

Doubting of Actions (D)
How much you doubt your ability to complete tasks

1

Organisation (O)
Your tendency to be orderly

2

Vierailija

Minä en ole perfektionisti, en tahdo olla paras, en välttämättä edes hyvä. Teen kyllä sen mitä pitää niin hyvin, kuin on kulloinkin tarpeen, eikä minua ole laiskuudesta koskaan moitittu, niin uskon sen riittävän. Haluan vain olla onnellinen tässä ja nyt, kieltäydyn kilpailemasta. Ala-asteella hiihtokilpailuissa hiihdin kauppaan ostamaan karkkia...pikku anarkisti

Asialliset hommat asiallisesti, muuten ollaan kuin Ellun kanat.

(CM) 1
(PS) 2
PE) 2
(PC) 1
(D) 1
(O) 2

Mitä jää meistä jälkeemme...
Kasa lihavia luurankoja...
Korkeimman pinon koonnut on voittaja...

Ps. Valehtelin tökerösti, etten ikinä kilpaile, voitin äskettäin bubivisan yleistieto-osiossa ison stoben! Vihertykää kateudesta!

Vierailija

Subscale Your average score Audience's average score
Concern over Mistakes (CM)
A tendency to associate mistakes with failure and a loss of respect from others
5

Personal Standards (PS)
Setting very high standards for yourself and criticising yourself according to how well you achieve them
4

Parent Expectations (PE)
The belief that your parents set very high goals
6

Parental Criticism (PC)
The belief that your parents were overly critical
5

Doubting of Actions (D)
How much you doubt your ability to complete tasks
5

Organisation (O)
Your tendency to be orderly
5

Vierailija

Concern over Mistakes (CM) 4

Personal Standards (PS) 3

Parent Expectations (PE) 5

Parental Criticism (PC) 3

Doubting of Actions (D) 4

Organisation (O) 4

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26990
Liittynyt13.5.2005

Concern over Mistakes (CM) 3
Personal Standards (PS) 4
Parent Expectations (PE) 4
Parental Criticism (PC) 1
Doubting of Actions (D) 3
Organisation (O) 4

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Concern over Mistakes (CM)   2

Personal Standards (PS)   3

Parent Expectations (PE)   2

Parental Criticism (PC)   2

Doubting of Actions (D)   2

Organisation (O)   4

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Concern over Mistakes (CM) 2
Personal Standards (PS) 3
Parent Expectations (PE) 2
Parental Criticism (PC) 2
Doubting of Actions (D) 2
Organisation (O) 3
---------------

Ilmeisesti minulla ei ole kovinkaan vahvaa perfektionismia siten kuin tuossa haettiin - jonkinlaisena pakkomielteenä. Itse olen aiemmin luullut sellaisen taipumuksen omaavain. Minulla kun on halu ja pyrkimys tehdä aina kaikki, mitä tehdä pitää tai päätän, mahdollisimman hyvin. Useimmiten siinä myös onnistunkin. Olen pitänyt ohjenuoranani että mikä tahansa on mahdollista kunhan vain rima asetetaan riittävän korkealle ja päättäväisesti töitä tehdään tavoitteen eteen. Harvoin olen epäonnistunut saavuttamaan tavoitteitani. Silloinkaan tämä ei kuitenkaan ole tuottanut isompia ongelmia. Hetken harmittelun jälkeen voi aina ottaa uutta suuntaa ja keksiä uusia hasteita. Pääasia että tietää tehneensä parhaansa. Perfektionismi, jota tuossa kartoitettiin, lienee jonkinlaista anaalista ja kaikenkattavaa riittämättömyyden tunnetta aiheuttavaa pakkomielteisyyttä. Usien tällaiset perfektionistit eivät liene loputla erityisenkään aikaansaapia henkilöitä, vaan lähinnä tuhlaavat kykynsä ja energiansa jonninjoutaviin arkielämän piiperryksiin yms. toisarvoiseen rutiiniin, omien henkisten kulissiensa pystyssä pitämiseksi.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

1,3,3,2,1,2

En ainakaan ole perfektionisti. Viimeisetkin rippeet siitä hävitin äidiksi tultuani. Kotikin on täydellisen siisti vain hetken viikkosiivouksen jälkeen. Työstä suurimman ilon saa sen tekemisestä, ei lopputuloksesta. Omille mokille on aina hauska nauraa, mutta silti pitäisi muistaa oppia virheistään.

En enää kuvittele, että minun pitäisi tehdä jotain hienoa, jotta kelpaisin tai jälkipolvet muistaisivat. Hienoimman asian tein jo, eli jälkikasvuni. Olen biologisen tehtäväni hoitanut osittain ja nykyään "vedän lonkkaa" aina kun siihen on mahdollisuus ja nautin elämästä ilman turhia nipotuksia.

Vierailija

Concern over Mistakes (CM) 1

Personal Standards (PS) 4

Parent Expectations (PE) 1

Parental Criticism (PC) 2

Doubting of Actions (D) 2

Organisation (O) 4

Tälläinen testi pitäisi olla, missä vaikka 10 kaveria vastaa samoihin kysymyksiin testattavan puolesta ja sen jälkeen voisi verrata, että millaisena kaverit testattavan henkilön näkee ja miten se eroaa testattavan omakuvasta.

Uusimmat

Suosituimmat