Maksa

Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010

Liekköhän yhdelläkään palstalaisella tervettä maksaa, hieman epäilytää kun noita juttuja lukee?

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Kommentit (15)

Vierailija
Hillman
Liekköhän yhdelläkään palstalaisella tervettä maksaa, hieman epäilytää kun noita juttuja lukee?

Elintenluovuttajaako etsiskelet?

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
Hillman

Maksa pelaa ja voi hyvin, varsinkin nyt kun tämä tipaton talvi vain jatkuu ...

Viime vuonnakin olin peräti puoli vuotta raittiina, ryyppäsin vain joka toinen päivä.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Hillman
Seuraa 
Viestejä1108
Liittynyt19.11.2010
Pokasaha
Hillman

Maksa pelaa ja voi hyvin, varsinkin nyt kun tämä tipaton talvi vain jatkuu ...

Viime vuonnakin olin peräti puoli vuotta raittiina, ryyppäsin vain joka toinen päivä.

Hienoa, eli kaikki ei ole senään niin pihalla kuin tuosta sieni keskustelustä voisi olettaa.

Donek eris felix, multos numerabilis amicos

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Minun maksani ei ainakaan ole terve kun ryyppään joka viikonloppu. Kauankohan se vielä kestää ennen kuin menee poks..

くそっ!

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Ronron
Minun maksani ei ainakaan ole terve kun ryyppään joka viikonloppu. Kauankohan se vielä kestää ennen kuin menee poks..

... kestäähän se koko elämän!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Minä ryyppäsin ulkomailla asuessani lähes joka päivä, kunnon kännit vähintään kolme kertaa viikossa ja tissuttelua pitkin viikkoa. Suomeen tullessa mitattiin maksa-arvot ja ne oli vimpan päälle hyvät. Maksa pelaa.

Hämmentää.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Ronron

Vaikea sanoa etukäteen, mutta sienillä sen saa paskaksi laakista, jos erehtyy lajista.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
jees
Ei kannata syödä vääriä sieniä. Varsinkin herkkusienet sekoittuvat helposti myös valekärpässienenä tunnetun lajikkeen kanssa.

Ja etenkin valkokärpässienen kanssa. Valekärpässieni muistuttaa enemmänkin joitain haperoita, mutta onneksi se on Suomessa todella harvinainen. Kaikissa niissä on silti tuppi juuressa. Siis kärpässienissä...

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006
Vatkain
Minä ryyppäsin ulkomailla asuessani lähes joka päivä, kunnon kännit vähintään kolme kertaa viikossa ja tissuttelua pitkin viikkoa. Suomeen tullessa mitattiin maksa-arvot ja ne oli vimpan päälle hyvät. Maksa pelaa.

Kertooko maksa-arvot onko maksa kunnossa vai ei? Voiko olla maksakirroosi tai muuten vaan maksa alkanut voimaan huonosti liiallisen alkoholin nauttimisen vuoksi ilman että se näkyy maksa-arvoista? Jos maksa-arvot on kunnossa niin onko maksa silloin kunnossa?

くそっ!

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Ronron
Vatkain

Kertooko maksa-arvot onko maksa kunnossa vai ei? Voiko olla maksakirroosi tai muuten vaan maksa alkanut voimaan huonosti liiallisen alkoholin nauttimisen vuoksi ilman että se näkyy maksa-arvoista? Jos maksa-arvot on kunnossa niin onko maksa silloin kunnossa?

Siksihän niitä maksa-arvoja mitataan että nähtäis että onko se maksa kunnossa. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=snk03250

Hämmentää.

Himuli
Seuraa 
Viestejä1442
Liittynyt10.3.2016

Minulla on joitakin kysymyksiä maksasta, joihin en löydä vastausta interwebsillä googlaamalla. 

- Palautuuko maksa oikeasti 100% alkoholin aiheuttamasta rasituksesta jos sen antaa levätä pari kuukautta eikä ole vielä edenneyt maksakirroosiin?

- Jossain sanottiin että rasvamaksa häviää kokonaan muutamassa viikossa absolutismilla, mutta palautuu kuitenkin nopeasti takaisin jos ryyppääminen jatkuu. Miksi? 

-Sanotaan että maksakirroosi vaatii yleensä about 10 vuoden runsaan juomisen. Jos 5 vuoden välein pitääkin 2kk tauon, maksan pitäisi palautua 100% ennalleen ja tilanteen pitäisi nollautua jolloin ei tulisi ikinä maksakirroosia. Meneekö tämä niin? Vai kumuloituuko sinne maksaan sitten kuitenkin jotain tietoa mikä ei palaudukaan, vaikka ei olisikaan vielä maksakirroosia? 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä32850
Liittynyt6.12.2009

Himuli kirjoitti:
Minulla on joitakin kysymyksiä maksasta, joihin en löydä vastausta interwebsillä googlaamalla. 

- Palautuuko maksa oikeasti 100% alkoholin aiheuttamasta rasituksesta jos sen antaa levätä pari kuukautta eikä ole vielä edenneyt maksakirroosiin?

- Jossain sanottiin että rasvamaksa häviää kokonaan muutamassa viikossa absolutismilla, mutta palautuu kuitenkin nopeasti takaisin jos ryyppääminen jatkuu. Miksi? 

-Sanotaan että maksakirroosi vaatii yleensä about 10 vuoden runsaan juomisen. Jos 5 vuoden välein pitääkin 2kk tauon, maksan pitäisi palautua 100% ennalleen ja tilanteen pitäisi nollautua jolloin ei tulisi ikinä maksakirroosia. Meneekö tämä niin? Vai kumuloituuko sinne maksaan sitten kuitenkin jotain tietoa mikä ei palaudukaan, vaikka ei olisikaan vielä maksakirroosia? 

"Alcohol and Liver Disease Drinking yourself to Death Full Documentary"

https://www.youtube.com/watch?v=mVn2ByJvE7Y

Uusimmat

Suosituimmat