Eläkeläis-sivari asumisoikeusasuntoon.

Seuraa 
Viestejä1918
Liittynyt11.3.2008

Mulla on palanneet luottotiedot tuossa helmikuun alussa, kävin hakemassa ilmaisen luottotietotarkistusasiakirjan Suomen Asiakastiedosta Helsingin Kalasatamasta.

Saan siis Työ- ja Kansaneläkettä tarkalleen ottaen yhteensä 848€.
Kelan Eläkkeensaajanlaskurin mukaisesti jos mulla olisi velkaa noin. 20 000€ ja vuokran/ vastikkeen ollessa 600€ ja korkojen osuuden 100€/kk saisin asumistukea osaomistuspytinkiin n. 447€/kk. Eli yhteensä etuuksien määrä olisi 1295€/kk.

Osaako joku nohevampi kaveri/ kaveritar kertoa onko minulla A) Mahdollisuutta saada Osaomistusasuntoa B) Minkälaisilla edellytyksillä + lainanhoito & asumiskustannuksilla C) Milloin asumisoikeusmaksu olisi maksettu?

Kattelin jostain Vuokraovi.com palvelusta tai vastaavasta että voisin saada saunallisen ja parvekkeellisen noin 50m2:n kokoisen linnan samaan hintaan mitä maksan nykyään vuokraa VVO:lle, ( 581€/kk)

Yks vaihtari mitä en osaa sanoa, on se että voisinko saada Sosiaalista luottoa asumisoikeusmaksuun? Eli voiko se olla niin pieni että katto riittää ko. suoritukseen?

Sosiaalinen luotto

Sosiaalinen luotto on tarkoitettu pienituloisille ja vähävaraisille espoolaisille, joilla ei ole mahdollisuutta saada muuta luottoa esim. vakuuksien puuttumisen tai luottohäiriömerkinnän vuoksi.

Sosiaalista luottoa voidaan myöntää esimerkiksi:

kotiin liittyviin hankintoihin
terveydenhuoltomenoihin
aikaisempien velkojen takaisinmaksuun

Luoton enimmäismäärä on 10 000 euroa ja laina-aika enintään 5 vuotta. Pienin myönnettävä luotto on 500 euroa. Luotosta peritään 12 kuukauden euribor-viitekorko ilman asiakaskohtaista marginaalia. Sosiaalisesta luotosta ei peritä muita kuluja.

*
[url]
http://www.espoo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_t ... nen_luotto

Kiitos asiallisista vastauksista!

-

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat